• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair meldt til politiet

FlyHi

ScanFlyer Crusty
I maj måned 2009 kunne man i en avisannonce føle sig fristet af billige flybilletter fra Ryanair til 79 kr. Helt så godt var tilbuddet dog ikke for langt de fleste rejsende.

Prisen gjaldt nemlig udelukkende for kunder, der betalte med Visa Electron. Alle andre betalingskort blev pålagt en gebyr på 40 kr. pr. rejsende, hvilket Ryanair i annoncen undlod at oplyse til sine kunder.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/article1989179.ece

Ryanair svarer så igen på vanlig kværulerende vis:

Efter politianmeldelsen mod Ryanair indklager flyselskabet den danske forbrugerombudsmand for EU-Kommissionen og kræver ham fjernet fra posten.

http://epn.dk/brancher/transport/luft/article1989298.ece

Men uanset godt at der nu er nogen der tager fat i denne sag. I Danmark er der praktisk taget ingen der benytter Visa Electron og i praksis betyder det at alle skal betale gebyr - og dermed bør dette gebyr naturligvis være inkluderet i prisen.
 
Ja, som om FR kan bede EU om at fjerne en dansk embedsmand....Hvor er det dog hyklerisk.
FR`s skridt beviser kun at forbrugerombudsmanden har en god sag
Hilsen
Ole

Snart ser vi vel FR true med at ophøre med flyvning fra DK, hvis ikke de får deres vilje
 
Jeg har de 35 siders kommunikation mellem Forbrugerombudsmanden og Ryanair (som Ryanair har offentliggjort) og jeg har aldrig set noget lign. Et bevidst forsøg fra Ryanair på at besværliggøre og fordreje sagen hele vejen igennem.

Bl.a. har de pludseligt også indraget nogle udenlandske prissammenligningssider i sagen (som er helt uden sammenhæng) og desuden valgte de som sidste udvej at klage over sagsbehandleren hos Forbrugerombudsmanden. Noget Forbrugerombudsmanden naturligvis afslog at gøre noget ved.

Ole, vil give dig ret i at det er hyklerisk...
 
Back
Top