• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair med "markedsstunt" på Rygge

Re: Ryanair med "markedsstunt" på Rygge

Har allerede pønsket ut min ting. 4 kolli som veier 15,1 kilo pr stykk......

Medieomtale, medieomtale & medieomtale er de ute etter. For lokalavisene er dette morsomt stoff. Og dette er billigere for Ryanair enn å betale for annonsene i de samme avisene.

Uansett - første rutetrafikk blir FR5422 som ankommer fra Madrid kl. 18:45 i morgen. Flyet reiser igjen kl. 19.10 som FR5423. På torsdag begynner de to daglige avgangene til London-Stansted med avgang kl. 11.05 og 20.15 som henholdsvis FR1393 og FR1395.

Så får vi se hvordan de klarer seg. Det ser ut til at de kan bli utfordret om ikke lenge ;)

Sikke så gavmilde Ryanair er... De uddeler gratis envejs billetter, så kan de "heldige" vindere selv få lov at betale for returrejsen.... Og sikkert også for bagage, priority boarding osv...

Sikke dog en "fantastisk" præmie.... Hvem i alverden ville bruge tid på at tage til Rygge for sådan en flad omgang. Men det siger måske lidt om hvilket klientel som FR henvender sig til.

Jeg tviler ikke på at de lykkes med en del av rutene, f.eks. Barcelona og Alicante, men jeg er meget skeptisk til to daglige avganger Rygge-Skavsta - og også Rygge-Charleroi. Ellers burde de definitivt hatt en morgenavgang fra Rygge til Stansted.

Sikke så gavmilde Ryanair er... De uddeler gratis envejs billetter, så kan de "heldige" vindere selv få lov at betale for returrejsen.... Og sikkert også for bagage, priority boarding osv...

Sikke dog en "fantastisk" præmie.... Hvem i alverden ville bruge tid på at tage til Rygge for sådan en flad omgang. Men det siger måske lidt om hvilket klientel som FR henvender sig til.

ja fytti rakker`n. Det går ikke ann. Det kommer sikkert ikke et eneste menneske som gidder å gå for disse simple triksene, når de må betale hjemreisen selv. Fy så sleipe de er. Hvis det er noen som kommer i det hele tatt, hvilket klientel kan det være? Folka som henger utenfor sentralbanestasjonen i Oslo? Tiggere? Eller bare helt gjennomsnittlige folk?
Vi får vente å se.

Men det siger måske lidt om hvilket klientel som FR henvender sig til.

Nei det sier ikke meg noe, hvilket "klientell" er det? Og spiller det noe stor rolle hvilket "klientell" som flyr med Ryanair. Enten så flyr man med Ryanair og er happy med det, eller så lar man være.

Nei det sier ikke meg noe, hvilket "klientell" er det? Og spiller det noe stor rolle hvilket "klientell" som flyr med Ryanair. Enten så flyr man med Ryanair og er happy med det, eller så lar man være.

....eller så flyr man med Ryanair uten å ane hva det innebærer for den videre utvikling i flybransjen, for de som jobber i Ryanair, for alt som heter moral og etikk - og ikke minst hvilke summer man støtter de som sitter øverst på tronen i Ryanair med.

Nå har vi det fint i Norge, men i utlandet er det få som vet at kjøttet kommer fra kua som har levd ett forjævlig liv i et industrielt landbruk (gjerne stappfull av diverse steroider). Få vet at saueulla fra New Zealand har reist 4 døgn på åpent dekk i steik-sol, på levende sau, til arabiske land fordi slaktingen er billigere (og ti ganger mer grotesk). Det er lett å tro at alle har kunnskapen, når man vet det selv.

=Polaris;422700Nå har vi det fint i Norge, men i utlandet er det få som vet at kjøttet kommer fra kua som har levd ett forjævlig liv i et industrielt landbruk (gjerne stappfull av diverse steroider). Få vet at saueulla fra New Zealand har reist 4 døgn på åpent dekk i steik-sol, på levende sau, til arabiske land fordi slaktingen er billigere (og ti ganger mer grotesk). Det er lett å tro at alle har kunnskapen, når man vet det selv.

Og dette har hva med Ryanairs passasjerer å gjøre?

Og dette har hva med Ryanairs passasjerer å gjøre?

Det kalles sammenlikning, brukes gjerne til å forklare noe man har vanskelig for å forklare til andre som ikke helt ser det samme som en selv gjør. En viser da til andre, mer tydelige, situasjoner hvor samme prinsipp gjelder.

Nei, du får fortelle meg det du, da.

Nevner ord som markedskrefter, konkurranse og etterspørsel. Har man hatt et emne eller to i (bedrifts)økonomi ser man ganske enkelt hvordan dette kan påvirke. Men den diskusjonen har vel i veldig store trekk blitt tatt nå nettopp her på forumet.

Så du sammenligner voksne oppegående mennesker som frivillig jobber i Ryanair ,med plagede sauer og fe som blir utsatt for dårlig behandlig de ikke har mulighet til å slippe unna?

....eller så flyr man med Ryanair uten å ane hva det innebærer for den videre utvikling i flybransjen, for de som jobber i Ryanair, for alt som heter moral og etikk - og ikke minst hvilke summer man støtter de som sitter øverst på tronen i Ryanair med.

Nå har vi det fint i Norge, men i utlandet er det få som vet at kjøttet kommer fra kua som har levd ett forjævlig liv i et industrielt landbruk (gjerne stappfull av diverse steroider). Få vet at saueulla fra New Zealand har reist 4 døgn på åpent dekk i steik-sol, på levende sau, til arabiske land fordi slaktingen er billigere (og ti ganger mer grotesk). Det er lett å tro at alle har kunnskapen, når man vet det selv.

Velkommen til den virkelige verden. Bilen man kjører, møblene man har hjemme, skoene man går i, kulepennen man skriver med, mobiltelefonen din.... alt er laget av folk som stort sett tjener mindre enn hva vi her i Norge gjør. Enten man liker det eller ikke, sånn er det. Så kan man la være å kjøpe alt dette, hvis man synes det er for ille.

Mitt fly til Paris går om en time og 45 minutter. Jeg skammer meg ikke over å fly med de. Så får jeg heller leve med å bli sett på som et annet type klientell enn det som er akseptert av eliten.

Nå skal jeg opp å pakke, dusje og kle på meg. Ha en god dag!

Har jo forstått at mange her inne har lite til overs for FR, og de er heller ikke mitt favorittselskap dersom jeg kan velge fritt, men synes noen av disse angrepene på FR minner mest om propaganda fra regimer få vil assosieres med...

Så du sammenligner voksne oppegående mennesker som frivillig jobber i Ryanair ,med plagede sauer og fe som blir utsatt for dårlig behandlig de ikke har mulighet til å slippe unna?

Nei, da gjør du deg enten vanskelig, eller så har du lest dårlig igjennom det jeg har skrevet. Jeg sammenlikner den manglende evnen til kunnskap om hvordan selskapet er hos de som velger ryanair til den manglende evnen mange har i dagens samfunn til å se hva de kjøper og støtter.

Og man kan gjerne si "sånn er det bare" - men da er det sånn, og jeg synes det er gråkjipt og går ikke rundt noen hindre for å anbefale andre flyselskaper til mine venner ;)

Tja, jeg synes det er bra at en polsk jente på 25 får sjansen til å jobbe hos Ryanair, og ettersom jeg har hørt er dette reneste drømmejobben i et land som sliter med høy ledighet og dårlig betaling. Norske jenter (og gutter) har både Lånekassa og andre muligheter, hvis de ønsker. Så man kan snu det Polaris her skriver fullstendig på hodet, og faktisk velge Ryanair av den grunn.

Back