Ryanair med 3 nye ruter fra RYG

Dette var tre hyggelige nye destinasjoner fra Ryanair. Kanskje det blir Liverpool til vinteren da. Men vil Gatwick ta over for Stansted, eller vil Ryanair fly til både Stansted og Gatwick, mon tro.

Med Roy i stolen kan ting ordne seg der borte. (OT)
 
MOL har vært sur på BAA lenge, og nå når Gatwick ikke lenger er med under BAA-eierskap så tror jeg Ryanair vil vise dette med å overføre flere flighter fra STN til LGW. Det eneste skårene i gleden fra MOL er at slotene ikke er billige på LGW, og så er det den oransje (easyJet) som er godt etablert på flyplassen.
 
Problemet ved LGW er faktum at du ikke far tak i attraktive morning-slots i stor stil. BA og EZY sitter pa det meste, og reduserer seg mulighetene a flytte operasjoner over i stor stil.

Den eneste mulighet a etable seg i större stil ved LGW blir dermed enten ved tida utenfor Morning eller via en oppkjöp av konkurrenter, noe som MOL har definitiv utelukket.
 
Men det är inte bara nya linjer, en hel del linjer läggs ner vid tidtabellsskiftet.

Linjer som läggs ner i från Rygge:
*Barcelona-Girona [sista flygning 29 oktober 2010]
*Eindhoven [sista flygning 30 oktober 2010]
*Faro [sista flygning 28 oktober 2010]
*La Rochelle [sista flygning 29 oktober 2010],
*Palma de Mallorca [sista flygning 29 oktober 2010]
*Paris-Vatry [sista flygning 30 oktober 2010]
*Valencia [sista flygning 27 oktober 2010]
*Århus [sista flygning 29 oktober 2010]
 
Dessutom är den nya linjen RYG-CIA egentligen en flytt av linjen TRF-CIA (som i och med detta upphör).

TRF-STN reduceras till en daglig avgång från och med 31 oktober.
 
Regner med at også Rygge-Wroclaw, samt de fleste sommerrutene fra Torp, legges ned.
 
Overraskende at så mange ruter legges ned, men det er jo kjent Ryanair-stil.

Det som er positivt er at de vil fly til Roma og London-Gatwick. Går ut fra at Stansted forsvinner etterhvert.
 
Overraskende at så mange ruter legges ned, men det er jo kjent Ryanair-stil.

Det som er positivt er at de vil fly til Roma og London-Gatwick. Går ut fra at Stansted forsvinner etterhvert.

Stansted försvinner inte i detta skede iallafall, men man reducerar från 2x till 1x daglig på TRF-STN. På RYG-STN sker ingen förändring, utan man behåller nuvarande frekvens, dvs. 2x dagliga. Därtill kommer den idag lanserade rutten med 1x daglig på RYG-LGW. Problemet med LGW är ju bristen på slottar, som beskrivits ovan, vilket är en följd av att man inte kan använda flygplatsens båda banor samtidigt. Annars har Ryanair idag lägre avgifter på LGW jämfört med STN enligt vad jag hört.
 
Girone har blivit ersatt av den andra BCN
En del av de andra som läggs ner är rena sommarlinjer så det var inte överraskande.
 
Jeg var nettop inne på Ryanairs side for å booke tur til Gatwick i desember. Men fikk kun Stansted som valg til London.
 
Men det är inte bara nya linjer, en hel del linjer läggs ner vid tidtabellsskiftet.

Linjer som läggs ner i från Rygge:
*Barcelona-Girona [sista flygning 29 oktober 2010]
*Eindhoven [sista flygning 30 oktober 2010]
*Faro [sista flygning 28 oktober 2010]
*La Rochelle [sista flygning 29 oktober 2010],
*Palma de Mallorca [sista flygning 29 oktober 2010]
*Paris-Vatry [sista flygning 30 oktober 2010]
*Valencia [sista flygning 27 oktober 2010]
*Århus [sista flygning 29 oktober 2010]

Ja, ser dramatisk ut, men er ikke dette bare en slags sesongtilpasning?
 
Ja, ser dramatisk ut, men er ikke dette bare en slags sesongtilpasning?

Jodå, det är nog mestadels en säsongsanpassning. Vi har ju ingenting att jämföra med eftersom detta är det första vinterprogramet för RYG. Troligen kommer flera av dessa eller andra liknande destinationer tillbaka i vår då nästa års sommarprogram tas i bruk.
 
Hva blir igjen fra Torp etter denne siste flyttingen til Rygge?

Förändringar för TRF i månadsskiftet okt/nov:

Linjer som blir kvar:
Alghero, - oförändrad (2x week)
Bremen, - oförändrad (4x week)
Edinburgh, - oförändrad (3x week)
Frankfurt-Hahn, - oförändrad (4x week)
Girona, - reducering (4x week) -> (2x week)
Liverpool, - utökning (4x week) -> (7x week)
London-Stansted, - reducering (14x week) -> (7x week)
Milano-Bergamo, - reducering (7x week) -> (4x week)

Linjer som upphör:
Alicante, - Upphör
Bologna, - Upphör
Malaga, - Upphör
Marseille, - Upphör
Pescara, - Upphör
Pisa, - Upphör
Rome-Ciampino, - Upphör (flyttar till RYG)
 
Jodå, det är nog mestadels en säsongsanpassning. Vi har ju ingenting att jämföra med eftersom detta är det första vinterprogramet för RYG. Troligen kommer flera av dessa eller andra liknande destinationer tillbaka i vår då nästa års sommarprogram tas i bruk.

Men da må jeg spørre. Det er tre nye destinasjoner på vinterprogrammet, mens 8 destinasjoner kuttes. Hva skjer med hva som da kanskje blir ledig kapasitet, økes frekvensen på de gjenværende/nye destinasjoner, eller kommer det kanskje flere nye?
 
Men da må jeg spørre. Det er tre nye destinasjoner på vinterprogrammet, mens 8 destinasjoner kuttes. Hva skjer med hva som da kanskje blir ledig kapasitet, økes frekvensen på de gjenværende/nye destinasjoner, eller kommer det kanskje flere nye?

Faro och Girona utförs ej av RYG-basen, så dessa påverkar ej. Övriga 6 trafikeras av RYG-basen. Därtill kommer den nya linjen till LGW att utföras av RYG-basen. Så visst det blir lite ledig kapacitet, men inte mycket, och alla tidtabeller är inte klara ännu så vi får se hur det slutar.

Lösningen kan vara att lägga om "bas-bas"-linjerna så att RYG-basen tar över ansvaret för vissa av dessa. Idag utförs inga "bas-bas"-linjer av RYG-basen (med undantag för AGP och morgonturen till STN).
 
Back
Top