CK
ScanFlyer Mile High Club
imm - det med kaffen er faktisk ikke så søkt som det høres ut. På flere av flyplassene (blant annet Skavsta) får Ryanair (som en del av dealen for å fly på plassen i huttiheita) prosenter av inntektene fra parkering (det er jo Ryanair som gjør at paxen kommer og parkerer). Andre flyplasser har andre avtaler med Ryanair som gir det irske selskapet kick-backs på andre ting. De vet å ta seg betalt (minner litt om norsk dagligvarebransje i så måte), og det skal de ha cred for.
Torp er en bra flyplass, bevares, men hadde jeg vært MOL hadde jeg (om jeg fikk presset avgiftene godt nok) flyttet over fjorden. Rygge er nærmere Oslo, og dermed et bedre alternativ for Oslo-folk enn Torp. At Norwegian har en mini-base på RYG tror jeg ikke virker veldig avskrekkende på MOL. Om den 800-punds irske gorillaen bosetter seg på RYG er jeg redd Ryanair trekker det lengste strået.
Om Ryanair skulle finne på å flytte (har de til dags dato flyttet ops fra én perifer flyplass til en annen der det finnes flere? - med unntak av sjongleringer i London-området), vil TRF leve videre (dog i mindre skala). WF og KLM og charter henvender seg til lokalmarkedet i VeTeBu
Torp er en bra flyplass, bevares, men hadde jeg vært MOL hadde jeg (om jeg fikk presset avgiftene godt nok) flyttet over fjorden. Rygge er nærmere Oslo, og dermed et bedre alternativ for Oslo-folk enn Torp. At Norwegian har en mini-base på RYG tror jeg ikke virker veldig avskrekkende på MOL. Om den 800-punds irske gorillaen bosetter seg på RYG er jeg redd Ryanair trekker det lengste strået.
Om Ryanair skulle finne på å flytte (har de til dags dato flyttet ops fra én perifer flyplass til en annen der det finnes flere? - med unntak av sjongleringer i London-området), vil TRF leve videre (dog i mindre skala). WF og KLM og charter henvender seg til lokalmarkedet i VeTeBu