Ryanair leter etter en ny base i Skandinavia

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Ryanair leder efter en ny base i Skandinavien iflg. denne artikel. Hvis google translate har oversat dette korrekt.

Proprio riguardo all'Italia O'Leary ha ricordato che, al momento, ''ci sono contatti con cinque aeroporti'' ma che ''i costi sono troppo alti e percio' puntiamo ad allargarci'' con una base operativa in altri Paesi ''come Spagna, Gran Bretagna e Scandinavia''.

http://www.ansa.it/infrastrutturetrasporti/notizie/fdg/200905121357346032/200905121357346032.html

Oversat til lidt dansk står der noget i stil med (vi har til formål at grow''with en operationel base i andre lande« «såsom Spanien, Storbritannien og Skandinavien''. )

Så kan gætterierne begynde:rolleyes:

Last edited:
Stavanger og Bergen har allerede Haugesund, så de to byen er nok allerede ute av diskusjonen. Ville vel tippet at Malmø kunne vært en København Øst f.eks?

FR har vel forsøgt med MMX som København Øst og åbenbart uden den store succes, da de stoppede alle ruter herfra.

Personligt håber jeg at vi både i Skåne og Danmark går fri og slipper for Ryanair, så de flyselskaber vi har - og som behandler kunderne fair og generelt har god moral ikke skal udsættes for prisdumping af Ryanair, som primært er betalt er medarbejdernes dårlige løn- og arbejdsvilkår, skjulte gebyrer og en generel prissætnnger, der gør alt for at skjule de reelle priser samt meget mere.

Hver sin smag - og Ryanair's produkt og måde at opføre sig på falder ikke i min. Hvis andre har lyst til at flyve med dem, så be my guest - men vær opmærksom på alt hvad der gemmer sig under overfladen. Som MOL en gang sagde: There is no such thing as a free meal. Og denne kan man jo passende omskrive så den passer på Ryanairs fantasifulde måde at få deres egne priser til at fremstå på: There is no such thing as a free flight... Der er nogen der er med til at betale den for dig.... Velbekomme...

Ryanair har forsøkt seg på Malmø før. Det gikk ikke så bra, da skåningene synes å fortrekke å dra over broen til CPH. :D
Problemet var efter vad jag har förstått att Luftfartsverket inte ville ge Ryanair lägre priser än vad andra flygbolag fick när man startade nya rutter. Rabatterna/subventionerna avvecklades ju enligt gemensamma regler. Jag tror inte det är MMX som är problemet, Wizzair (som ju är väldigt likt Ryanair i sin framtoning) verkar j gå utmärkt därifrån.

Base vil vel si fly på nattstopp og crew som er stasjonert der. TRF burde jo i så måte passe bra nå med alle de forbindelser som finnes derfra.

Ørlandet ja, det var jo til vurdering men etter at DY satset såpass offensivt fra TRD så ble det svært stille fra FR angående OLA.

Ryktene om base på Torp har gått i så mange år nå at jeg har slutet å tro på noe som blir sagt. Slik det er på Torp nå, er det definitivt et kapasitetsproblem å ha en Ryanair base uten videre utbygging. Ikke bare terminalen, men også for flyoppstilling.
Mange av de norske flyverne sier stadig at de hører rykter om base, men det gjenstår å se... Jeg tror ikke på Torp.

imm

Ryktene om base på Torp har gått i så mange år nå at jeg har slutet å tro på noe som blir sagt. Slik det er på Torp nå, er det definitivt et kapasitetsproblem å ha en Ryanair base uten videre utbygging. Ikke bare terminalen, men også for flyoppstilling.
Mange av de norske flyverne sier stadig at de hører rykter om base, men det gjenstår å se... Jeg tror ikke på Torp.

imm

Huff, nei, det kaoset kan jeg klare meg uten.... Det er da ille nok idag, om man ikke skal måtte begynne dagen med det tøvete selskapet...:rolleyes:

CPH??? Den er da alt for flott og komfortabel for Ryanair - de ønsker da ikke at passasjerene skal kose seg på turen...

Ryanair har forsøkt seg på Malmø før. Det gikk ikke så bra, da skåningene synes å fortrekke å dra over broen til CPH. :D

Derfor tror jeg de satser mer på nettopp CPH. Eller kanskje en helt annen remote plass, ett eller annet sted.

Hvis de etablerer base på Torp og oppretter rute derfra til Rygge, så skal jeg faktisk vurdere å prøve selskapet. :D

Fagernes Internasjonale Lufthavn. Javist. Og de klarer helt fint å ta imot 737. Dagens trafikk er ingen stor utfordring så de ønsker seg så gjerne noe mer.

Huff, nei, det kaoset kan jeg klare meg uten.... Det er da ille nok idag, om man ikke skal måtte begynne dagen med det tøvete selskapet...:rolleyes:
Pga dette, er det utenkelig at ryanair flytter rutene sine til Rygge og oppretter en base der??? Nærmere Oslo og masser av plasse, forutsatt at taket blir opphevet da:)

CPH??? Den er da alt for flott og komfortabel for Ryanair - de ønsker da ikke at passasjerene skal kose seg på turen...

CPH ser jo ut til å slikke rumpen til FR så det synger - visstnok lå alt klart, men Novia ville ikke handle dem billig nok....

Pga dette, er det utenkelig at ryanair flytter rutene sine til Rygge og oppretter en base der??? Nærmere Oslo og masser av plasse, forutsatt at taket blir opphevet da:)

Utenkelig? Ja, den tanken er ganske dryg...
Spesiellt fordi det ikke er mer plass på Rygge enn det er på Torp, det er mindre (skal man tro AIP).

I følge kartet på AIP er det syv stands foran terminalen på Rygge.

Torp har ellve , hvorav syv kan brukes på utland....

Back