Ryanair legger ned seks Torp-ruter

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ryanair legger ned seks ruter fra Torp:

  • Dublin (fire ukentlige) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Paris Beauvais (daglig) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Łódź (tre ukentlige)
  • Düsseldorf-Weeze (fire ukentlige) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Kraków (fire ukentlige) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Glasgow-Prestwick (fire ukentlige)
Rutene avvikles ved vinterprogrammets slutt.
 
Det mest interessante spørsmålet blir da: Hvor mange avganger har de nå og hvor mange har de til sommeren?
 
Nå vil jeg benytte sjansen min til å komme med ett hva var det jeg sa innlegg.
Da jeg for 2 år siden skrev at Rygge ville gjøre det bra, mens mange sa at det ville bli en ren charter flyplass.
Uansett, morsomt for Rygge:) og alerede nå snart skal flyplassen oppgraderes med 7 nye stander, Teknisk hangar med plass til to 737 og innkjøring til flyplassen fra sørøst.

Blir utrolig spennende å se hva som vil skje i årene framover.
Rygge er vel nå den flyplassen i Norge etter Gardermoen med flest utenlands destinasjoner ( Eller er det fortsatt Torp? ).
Og med økt innenlands "feeding" fra Norwegian kan dette bli veldig bra.
mangler vel egentlig bare ett nettverksselskap som kan fly til en HUB, men der tror jeg RYG vil slite litt mer.

og til slutt litt off topic: Hvem konkurerer RYG mest med ? OSL eller TRF?
 
Ryanair kutter også fra tre til to daglige avganger fra Torp til London-Stansted.

Hvor lenge er det siden de la ned den fjerde daglige fra TRF til STN? Torp merker sikkert at Oslo-folk heller velger Rygge p.g.a. avstanden, men det er jo fortsatt et pent tilbud av ruter med Ryanair fra Torp.
 
De har jo et godt marked der på vestsiden .. tror du ikke de vil fortsette å betjene dette?

Markedet på vestsiden kan fint betjenes fra Rygge. Du skulle visst hvor mange som reiser langveis fra for å reise med Ryanair! Så folk ville også helt sikkert reise fra Vesfold og Telemark til Rygge dersom Ryanair ikke lengre skulle finnes på Torp.

Nå har de fortsatt mye igjen på Torp, men som jeg sa for et par-tre år siden (edit: i denne tråden:http://forum.scanair.no/showthread.php?t=21740&highlight=ryanair+rygge ), så fryktet jeg at Rygge ville kapre Ryanair, og at jeg har lite tro på en delt løsning. Jeg håper jeg tar feil.
 
Last edited:
Med SAS på sine knær var det vel bare ett spørsmål hvor lenge Ryanair ville holde labbene unna matfatet til Norwegian. 1 mill+ årlige reisekåte nordmenn som sikler etter billige billetter...

Spørsmålet blir vel hva Kjos og Co. gjør når Ryanair åpner ruter til de samme europeiske destinasjonene. Legge ned tilbudet og løpe med halen mellom beina, eller ta utfordringen og imøtekomme konkurransen? Ta en "last stand" mot Ryanair maskineriet så å si?

Med de kommende ekspansjonen på Rygge kan Ryanair endelig legge hele bredsiden til.
 
Hvad betaler FR i handling på Rygge ????
Eller er det omvendt, Hvad betaler Rygge for at FR lægger deres ruter derfra..
Hangarer, nye taxiways osv osv. Det skal vel betales
Hilsen
Ole
 
Dersom FR med tiden trekker seg helt fra TRF, kan det kanskje ble aktuelt for DY å flytte kapasitet til TRF?
 
Dersom FR med tiden trekker seg helt fra TRF, kan det kanskje ble aktuelt for DY å flytte kapasitet til TRF?

Akkurat det ville jo vært et fascinerende scenario. Men kan det være duket for en litt bredere satsing fra de eksisterende aktørene (og spesielt WF selv) nå på Torp dersom Ryanair flytter mesteparten over fjorden? Vet ihvertfall at enkelte av WF's innenlandsruter hadde trengt kanskje en eller to avganger mer om dagen, uten at det vil redde alle arbeidsplassene.
 
Etter min mening burde DY og FR bare "bytte" flyplasser. For FR ligger Rygge litt nærmere Oslo, og de kan derved lettere få fler folk derfra. For DY nesten samme argumentet, Rygge er vel litt i nærmeste laget til OSL hvor de også opererer, ville kanskje vært greit å heller operere fra Rygge hvor de lettere kan tiltrekke seg kunder fra nye geografiske områder lengere sørover og inneover i landet.
 
Ryanair legger ned seks ruter fra Torp:

  • Dublin (fire ukentlige) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Paris Beauvais (daglig) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Łódź (tre ukentlige)
  • Düsseldorf-Weeze (fire ukentlige) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Kraków (fire ukentlige) - tilbys i stedet fra Rygge
  • Glasgow-Prestwick (fire ukentlige)
Rutene avvikles ved vinterprogrammets slutt.

Det eneste som er nytt her, er Lodz og Glasgow. De fire som flyttes til Rygge ble kjent da basen på Rygge ble kjent i fjor høst. Men samtidig flyttet Ryanair to ruter fra Rygge til Torp (Bremen + en til som jeg ikke husker).

Ellers har jeg ingen tro på at Ryanair kutter ut Torp fullstendig. Markedet begynner i Agder-fylkene, har hele Telemark, Vestfold og sentrale strøk i Buskerud (i tillegg til dem som fortsatt drar fra Oslo til Torp). Jeg tror ikke folk fra hele denne regionen vil krysse fjorden for å reise med Ryanair. Jeg tipper at Ryanair fortsetter som de har gjort til nå - tester ut nye ruter og legger ned/flytter dem som ikke går så bra.
 
Nå vil jeg benytte sjansen min til å komme med ett hva var det jeg sa innlegg.
Da jeg for 2 år siden skrev at Rygge ville gjøre det bra, mens mange sa at det ville bli en ren charter flyplass.
Uansett, morsomt for Rygge:) og alerede nå snart skal flyplassen oppgraderes med 7 nye stander, Teknisk hangar med plass til to 737 og innkjøring til flyplassen fra sørøst.

Blir utrolig spennende å se hva som vil skje i årene framover.
Rygge er vel nå den flyplassen i Norge etter Gardermoen med flest utenlands destinasjoner ( Eller er det fortsatt Torp? ).
Og med økt innenlands "feeding" fra Norwegian kan dette bli veldig bra.
mangler vel egentlig bare ett nettverksselskap som kan fly til en HUB, men der tror jeg RYG vil slite litt mer.

og til slutt litt off topic: Hvem konkurerer RYG mest med ? OSL eller TRF?

När ILS CAT II är klart på Rygge blir flygplatsen dessutom ett väldigt bra alternativ att ha..

Hvad betaler FR i handling på Rygge ????
Eller er det omvendt, Hvad betaler Rygge for at FR lægger deres ruter derfra..
Hangarer, nye taxiways osv osv. Det skal vel betales
Hilsen
Ole

FR betalar precis samma som DY vad jag har hört. RSL betalar för markarbetet och FR kommer med egen hangar.
 
FR betalar precis samma som DY vad jag har hört. RSL betalar för markarbetet

Forstår jeg deg(og svensk) riktig, at RSL, flyplasseieren, betaler groundhandlingen til FR?

(Ville i såfall ikke være noe nytt for FR at andre tar handlingregningen men...)
 
Back
Top