Ryanair legger ned ruta Torp-Newcastle

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Frankfurt Hahn - Billund

Er Ryanair ved at lukke Hahn - Billund? Den kan kun bookes frem til
d. 9.01.2007 Rygterne siger at det er tomme fly på den rute, mens de andrer har en nogenlunde belægning.
 
Re: Frankfurt Hahn - Billund

Hvis de flyver med tomme fly stemmer det vel med al sandsynlighed at ruten nedlægges - Ryanair er ikke tilhænger af tomme fly og i den situation reagerer de promte med at nedlægge urentable ruter. Jeg har nu heller aldrig selv kunne se potentialet i BLL-Hahn!
 
Re: Frankfurt Hahn - Billund

Nu är det officiellt att Hahn-Billund (och Torp-Newcastle samt 4 rutter till) läggs ned. Se länk till Ryanair.
Hahn-Billund var väl en inte alltför lyckad satsning. Själv är jag ganska säker på att det krävs långt avstånd (mer än 1000 km) eller havsvatten (dvs bro eller färja) för att en rutt med Ryanairs destinationer ska lyckas.
 
Re: Frankfurt Hahn - Billund

Torp-Newcastle blir vel 2. ruten de legger ned fra Norge...
 
Re: Frankfurt Hahn - Billund

Så da er det slutt for Torp-Newcastle den 24. mars. Tror ikke det blir den siste ruta som ryker fra Torp, men vil jo ikke være så rart, all den tid man får sjekket ut om det er noe marked for den.

Tror også at det skal bli vanskelig å finne grunnlag fra Torp til Bremen og Marseille. Lurer også på om de ikke har gapt over for høyt med 2 dgl til Hahn. Ser det er veeeldig mange billige billetter dit nå den nærmeste tiden. Det tyder vel på lavt belegg.:rolleyes:

Men jeg synes FR tross alt skal ha ros for å satse fra Torp. Når begynner de å fly til Middelhavsdestinasjonene sine fra Torp; er overbevist om at det er marked for dem dit.
 
24. mars er det slutt for denne...

http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=06&month=dec&story=rte-en-131206
 
Originally posted by litt-amatør

Det tyder vel på lavt belegg.:rolleyes:

Ruten til Hahn er vel den av rutene som oftest er smekkfull, så to avganger på den destinasjonen er nok ikke så dumt som det virker....
 
et sikkert tegn på at det går dårlig på en Ryanair-rute er at det aldri er problemer å finne billetter tio "£1" på webben og på TRF-NCL har det krydd
 
En liten leksjon i å snu dårlige nyheter til gode:

In order to accommodate these new routes the following 6 routes will cease operations as follows:
Brussels– Salzburg 16th Apr
Liverpool – Kerry 16th Jan
Pisa – Friedrichshafen 16th Jan
Frankfurt – Billund 9th Jan
Frankfurt – Shannon 24th Mar
Newcastle – Oslo 24th Mar

Jeg synes de er gode, jeg. Og det er ikke ironisk ment.
 
Kunne den gått bedre fra Osl? Norwegian søkte jo om slots på Newcastle for en tid tilbake....
 
Jet2 gjør det visst bra mellom BGO og NCL. På Vestlandet har de også kunnkurranse fra Widerøe og DFDS Seaways.
 
Jet2 er hjertelig velkommen på OSL også:D
Det sto på hangar at de har luktet på TRF, men tror vel at OSL ville være en bedre idë hvis de skulle finne på å komme til "Oslo"
 
Oslo - Newcastle er alltid en rute som kommer og går.....

Dan Air
Braathens
British Airways
Ryanair
?

Fløy forresten TRF-NCL-TRF i oktober, og da var flyene 95% fulle begge veier. Tror også at vinterruteplanen er bedre for de som har lyst på en weekend i Newcastle.
 
Newcastle gikk vel greit for Braathens - men det var før vi fikk tilbudet til hele Europa som vi har i dag.
 
Originally posted by WestAir

Jet2 gjør det visst bra mellom BGO og NCL. På Vestlandet har de også kunnkurranse fra Widerøe og DFDS Seaways.

Har ikke Jet2 bestemt seg for å legge ned den ruten?
 
Originally posted by LN-KGL

Jet2 om NCL-BGO: This route operates until Thu Mar 22 2007

NCL-BGO er vist den eneste eksisterende Jet2 rute fra Newcastle som ikke til salg for sommerende 2007. Så med al sansynlighed nedlægges ruten fra 22 marts.
 
Nå har jo Jet2 alltid vært trege med å legge ut programmene sine, men det kan bety at de trekker seg ut. Noe som igjen forsterker min påstand om at det er bedre med et norsk lavprisselskap enn ti utenlandske som kommer og går. Et norsk selskap vil ha hovedbasen sin her i landet.
 
Båtforbindelsen mellom Vestlandet og Newcastle er nylig blitt forbedret med nytt rederi (DFDS), flere seilinger og nyoppusset båt. Kanskje de har klart å ta en større del av weekend-markedet?
 
Back
Top