Norwegian ønsker seg også piloter fra Monarch
https://www.webcruiter.no/WcMain/Ad...ture_id=EN&company_id=201503&link_source_id=0
https://www.webcruiter.no/WcMain/Ad...ture_id=EN&company_id=201503&link_source_id=0
Efter Ryanair modvilligt har accepteret, at piloter kan organisere sig i fagforeninger, har piloterne på selskabets 15 baser i Storbritannien netop stemt ja til en lønstigning på 20 procent. Ryanair oplyser, at selskabet dermed giver 20 procent mere i løn end konkurrenter på det britiske marked som Norwegian og Jet2.com, der ligesom Ryanair bruger Boeing B737 på sine europæiske ruter.
Stemmer det at dei blir lønsledande no då? Med så mykje som 20%?Ser ut som loven om tilbud og etterspørsel er i ferd ved å innhente Ryanair og lønnen til deres britiske piloter vil nå trolig øke med 20%
https://standby.dk/ryanair-piloter-faar-loenhop-paa-20-procent/
Ikke veldig mye nytt der, siste jeg hørte var at Ryanair har mistet om lag 2 piloter til dagen eller 700 stykk totalt det siste året.
I januar gikk de ut og sa at sa i år skulle de rekruttere 750 nye kadetter, i juni var tallet 850 og nå i slutten av september var det oppjustert til 1000 nye kadetter de neste 12 månedene.
Spørsmålet er bare hvor de skal finne 1000 stykker som er villig til å legge ut €29.500 og jobbe mer eller mindre for ingenting i seks måneder. Hvis de skal ha en sjanse til å stabilisere pilotflukten må de starte å ta denne regningen selv og heller binde nyansettelser til selskapet i tre år.
Har flere bekjente som har gått ut av utdanningen og til €3.000 pr mnd under trening og en nær dobling av dette når line trening er ferdig. Så da er det lite lukrativt å gå til FR når dette er alternativet.
Ingen problem å finne kandidater som vil punge ut, spesielt når det er jobb på 737 som lokker etter kurs.
Hvem betaler så godt som du sier?
Nå ber en gruppe Ryanair-piloter om at O’Leary går av, fordi det i deres mening nå er uunngåelig at selskapet går inn i en ny krise med massekanselleringer. I et brev skriver European Employee Representative Council, en uoffisiell gruppe som i hovedsak representerer piloter på kontinentet, at O’Leary har mislyktes i forsøket på å beholde nok piloter til å unngå avlysninger.
Ryanair are delighted to announce a new SPONSORED type-rating programme! A first for low cost airlines, cadets will no longer pay a course fee of €29,500, this is being replaced by a one off, up front €5,000 payment and a 5 year reducing bond. Cadets will be paid a salary from day 1 of BASE TRAINING!
https://www.cae.com/civil-aviation/...ot-training/ryanair-boeing-737ng-type-rating/
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.