Ryanair kan knuse Norwegian

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by SQ 777
De kommer innenlands en dag. De må jo ha et sted å bruke de 100+ 737-800 de har i bestilling, men kun på BGO, SVG, TRD, muligens TOS...... De er innenlands i Italia allerede........... Det er kanskje derfor Rygge-avtalen ikke er i boks. Forhandler forsatt ?
Ev. fra TRF-baseN SOM SIKKERT KOMMER.

Jeg tror at det er andre steder enn Norsk innnenlands som er mere attraktivt for Ryanair. Jeg tror at de kommer til å ekspandere utover de europeiske grensene.

Jeg tviler på at vi får se Ryanair på innlandet med det første. All ekspansjon vil hovedsaklig skje på kontinentet og særlig østover.
Det særnorske innenriksmarkedet kan jeg ikke se passer inn i Ryanair's strategi. De har for store kjerrer til å gå løs på dette markedet samt at det er tvilsomt om Avinor vil gi Ryanair de fordeler de setter som betingelser for å starte trafikk.
Torp er jo som kjent privat eiet og Haugesund er i en særstilling der Avianor gir fordeler som ikke kan gies andre steder uten at det får konsekvenser for øvrige flyselskaper.
Rygge er en liten mulighet ,men det virker lite logisk etter mitt syn at Ryanair starter her med Torp såpass nærme. De får jo Bergenserne og Stavanger folket til å dra til HAU og de får vel østfoldingene til å "padle" over fjorden vil jeg tro.
Selv med forskjell i setemil kostnader tror jeg DY vil greie seg godt i årene fremover med eller uten Ryanair som konkurent.
Det er ikke bare positive reaksjoner fra kundene til Ryanair heller.

Enig OBJ. Selv har jeg stor tro på en base for FR på Torp om noen år. Men noen innenriksdestinasjoner ser jeg ikke for meg. Torp er ikke så sentralt som OSLO og de fleste innenlandsreisende skal til akkurat Oslo. Om de prøver så tror jeg ikke det blir langvarig. Noe alle TRF-NYO.

OJB! Helt riktig det du skriver... Det er ikke bare positive reaskjoner blant Ryanairs kunder...:up:

Back