Ryanair-hvor pirkete er de ?

Kan også anbefale Autoeurope - det fungerer rigtig godt - her kan du faktisk nemt ende med at få bilen hos Avis, Hertz el.lign. selskaber - men meget billigere.

Desverre så har ikke autoeurope biler å leie ut fra Memmingen hvor jeg trenger bil, men jeg skal huske på dem til en annen gang.
PS Har forøvrig fått leie en Touran fra Hertz i 1 døgn for NOk 690 alt inclusive, så det er nok en bra pris.

Desverre så har ikke autoeurope biler å leie ut fra Memmingen hvor jeg trenger bil, men jeg skal huske på dem til en annen gang.
PS Har forøvrig fått leie en Touran fra Hertz i 1 døgn for NOk 690 alt inclusive, så det er nok en bra pris.

Det har de skam - men det ser ud til at minimumsleje gennem autoeurope er 3 døgn for Memmingen.

Litt sent å komme med rådet nå, og prisen du fikk hørtes ikke gal ut, men på jobben hos oss har vi kuttet ut Avis til fordel for Sixt av prismessige årsaker. Og det uten at standarden på verken biler eller tilgjengelighet ble noe dårligere!

Jag hyr oftast med Hertz och ett par gånger har jag gjort det via Ryanairs sida. JAg vet bara några skillnader:
1. Ryanairs Hertzhyror är alltid förbetalda (prepaid). Går att undvika på "vanliga" Hertz
2. I Spanien så ingår en full tank (som man betalar en hel del för) så bilen ska lämnas åter så nära tom som möjligt. Kolla det, det kan bli dyrt om du bara ska köra 100 km
3. Kundtjänstärenden sker över ett särskilt telefonnummer när du bokar med Ryanair.
4. På Beauvais ("Paris") var de hårda att sälja på extraförsäkringar. Köp en årsförsäkring hos insurance4carhire.com i stället. Mycket bättre och räcker ett helt år för ca 500 SEK.

Men jag har flera gånger fått ett bättre pris från Ryanairs sida, använt det och inte haft några problem alls.

Min erfaring er at de ikke er så pirkete. Hjem fra Bremen til Torp forrige uke måtte sekken på vekta i Bremen, men ikke noe problem, 3,2 kg. Ha, ha !
Gjør du jobben din som reisende, så er Ryanair perfekt,punktlig og greit. (og selvfølgelig billig):lol:

Likte din bemerking "Gjør du jobben din som reisende, så er Ryanair perfekt,punktlig og greit". :up:

Bare så forbasket at jeg ikke får skviset inn en Ryggetur i de nærmeste månedene med , ja "ryggsekk"...:cry:

Hadde alle disse "klag og syt" folka gjort det..:headbang

Bare så forbasket at jeg ikke får skviset inn en Ryggetur i de nærmeste månedene med , ja "ryggsekk"...:cry:

Hehe! Kjenner følelsen. Heldigvis klarte jeg å få utnyttet ett tilbud i mai. Wroclaw-Rygge. Men ville også til Berlin i vår, og da passet det best med DY fra OSL. Så reiseruten blir Oslo-Berlin (DY), Berlin-Dresden (tog), Dresden-Wroclaw (tog) og Wroclaw-Rygge.

Så - det er ikke bare det at Ryanair er billige, de byr også, i likehet med DY, på spennende reisemål som gir ispirasjon til interssante kombinasjonsturer ut i Europa.

Spesielt spennende nye reisemål.. Vil til Zadar og får det nok til senere.. Venter på julitilbud ;) ...

Kun en håndbagasje står det (55x40x20 cm) men hva med en håndveske ved siden av ??? Tenker mest på kona og hennes "reise"remedier. Får man med det

Jeg fløy Berlin - Rygge med Ryanair nå i påsken. I tillegg til hvert vår kolli på under 10 kg så hadde jeg en PC-veske og kona mi en normal håndveske.

En representant fra handlingselskapet "holdt vakt" før sikkerhetskontrollen og spurte oss hvilket flyselskap vi reiste med. Når vi svarte Ryanair, måtte vi først sjekke størrelsen på trillekofferten vi hadde med. Den var OK. Deretter fikk vi beskjed om at konas håndveske og min PC-veske talte som to kolli og at vi dermed hadde fire kolli. Men om vi kunne pakke de to veskene ned i de to andre kolliene så var det greit. Med mye styr gikk det greit.

Det er uten tvil nedverdigende å stå slik på en flyplass å måtte stresse med å pakke om koffertene, men vi var klar over reglene så slik sett var det vår egen feil.

Det koker ned til om man kan finne seg i et par timer med nedverdigende behandling for å reise svært rimelig. Hvis differansen er stor nok, og det betyr at vi kan bruke mer penger på å bo OK og å spise/drikke godt, så er svaret ja. Er differansen for liten, så velger vi et annet selskap. Derfor reiste vi med Norwegian til Berlin, noe som var mye mindre stressende, og hvor ingen stilte spørsmål om veskene våre.

Jeg anbefaler å ta høyde for at dere ikke får ta med mer enn det som strengt tatt står i avtalen mellom dere og Ryanair. Bryter dere denne avtalen, så kan det fort bli dyrt, og dermed ulønnsomt, å fly med Ryanair.

Jeg fløy Berlin - Rygge med Ryanair nå i påsken. I tillegg til hvert vår kolli på under 10 kg så hadde jeg en PC-veske og kona mi en normal håndveske.

En representant fra handlingselskapet "holdt vakt" før sikkerhetskontrollen og spurte oss hvilket flyselskap vi reiste med. Når vi svarte Ryanair, måtte vi først sjekke størrelsen på trillekofferten vi hadde med. Den var OK. Deretter fikk vi beskjed om at konas håndveske og min PC-veske talte som to kolli og at vi dermed hadde fire kolli. Men om vi kunne pakke de to veskene ned i de to andre kolliene så var det greit. Med mye styr gikk det greit.

Det er uten tvil nedverdigende å stå slik på en flyplass å måtte stresse med å pakke om koffertene, men vi var klar over reglene så slik sett var det vår egen feil.

Det koker ned til om man kan finne seg i et par timer med nedverdigende behandling for å reise svært rimelig.

Jeg har aldri vært nedverdiget som passasjer hos Ryanair. Og jeg har heller aldri måtte pakke om bagasjen min. Og det er enkelt og greit fordi jeg holder meg innenfor regelverket som selskapet har.
Og som flere har sagt i denne tråden: følger man reglene, så virker alt helt greit.

Konklusjon: Hvis man føler seg nedverdiget og ydmyket med å måtte stå å pakke om, ja, da er det din egen feil. Du har altså ikke gjort jobben din ift lover og regler med det selskapet du har valgt å reise med.:naughty:

For å sitere meg selv (understrekning lagt til):

Jeg er altså fullt klar over at det er min egen feil. Følelsen av nedverdigelse var der like fullt for meg. Den følelsen er subjektiv; kanskje andre ikke vil føle det på samme måten. Jeg synes også det er nedverdigende når 150 personer småløper ut til flyet for få å sitte sammen med reisefølget sitt.

Siden jeg har et avgrenset reisebudsjett finner jeg meg likevel i dette fordi prisene er lave. Hadde pengene ikke vært et tema, så hadde vi reist med et annet selskap. For meg, igjen subjektivt, men kanskje representativt, er det ingen grunn til å late som om det å reise med Ryanair gir en like god reiseopplevelse som andre selskap.

Reglene for reise med FR, eller hvem som helst, gjelder jo egentlig over alt i samfunnet. Bare man vet å innordne seg så går det problemfritt.
Mitt "problem" er vel at jeg bare har reist med Nettverks selskaper og nytt godt av at de ikke er så firkantede som LCC selskaper MÅ være for å overleve.
Reiste f.eks BNE-LHR med QF med 24 kgs for mye uten at det gjorde noe som helst ( men vi var 4 i reisefølget )
Jeg/vi skal nok også greie en reise med Ryanair, nå når jeg også har lært litt om hva de krever av meg.

Back