MartinL
ScanFlyer Dusty
Re: Ryanair får ris i media ,- igjen...
jeg klarer ikke aa se hvorfor reisende som betaler minst mulig for en billett burde i storre grad akseptere et slettere service nivaa. Om en flybillett fra A til B koster 1,- eller 8900,- har ingen ting med tingen aa gjoere. Man kjoeper en tjeneste som er en reise. At prisen paavirker kvaliteten paa selve reisen er en helt annen sak, men reisen i seg selv er tjenesten man har kjoept og hva man skal forventes levert uansett pris.
Ingen vil komme aa si til deg paa dressmann aa si at siden du fikk olabuksa saa billig som til 50 spenn kan vi devserre ikke gi deg den naa. Du kan komme tilbake om ni dager aa fa den. Pengene faar du desverre ikke tilbake, men du kan soeke om det. Kanskje du faar tilbake pengene men da etter at skattene og avgiftene er trukket fra.
Si meg burde jeg her forvente at dette skal skje bare fordi jeg fikk buksa saa billig?
Det er faktisk i forbruker oeine en sammenlignbar sak. Hvorfor skal flyreiser vare noe unntak? I alle andre bransjer er det forbrukerlover som stotter kunden i slike tilfeller og om det finnes eller er tvil, vil i de fleste tilfeller den som yter eller selger varen/tjenesten rydde opp.
jeg klarer ikke aa se hvorfor reisende som betaler minst mulig for en billett burde i storre grad akseptere et slettere service nivaa. Om en flybillett fra A til B koster 1,- eller 8900,- har ingen ting med tingen aa gjoere. Man kjoeper en tjeneste som er en reise. At prisen paavirker kvaliteten paa selve reisen er en helt annen sak, men reisen i seg selv er tjenesten man har kjoept og hva man skal forventes levert uansett pris.
Ingen vil komme aa si til deg paa dressmann aa si at siden du fikk olabuksa saa billig som til 50 spenn kan vi devserre ikke gi deg den naa. Du kan komme tilbake om ni dager aa fa den. Pengene faar du desverre ikke tilbake, men du kan soeke om det. Kanskje du faar tilbake pengene men da etter at skattene og avgiftene er trukket fra.
Si meg burde jeg her forvente at dette skal skje bare fordi jeg fikk buksa saa billig?
Det er faktisk i forbruker oeine en sammenlignbar sak. Hvorfor skal flyreiser vare noe unntak? I alle andre bransjer er det forbrukerlover som stotter kunden i slike tilfeller og om det finnes eller er tvil, vil i de fleste tilfeller den som yter eller selger varen/tjenesten rydde opp.