MartinL
ScanFlyer Dusty
Ryanair i ferd med å bli større enn SAS fra Østlandet?
Jeg har sammenlignet ruteprogrammet til Ryanair og direkterutene til SAS ut fra Oslo (OSL, RYG & TRF) og ser at Ryanair nå er skremmende nære SAS i antall direkteruter utenfor Skandinavia.
Inntil vinterprogrammet setter inn i oktober, har Ryanair hele 94 ukentlige avganger fra Torp. SAS har i samme periode 162 avganger.
Inkluderer man satsningen til Ryanair fra Rygge og de nye rutene fra Torp, vil Ryanair (gitt sommerens frekvens) ha 149 ukentlige avganger når sommersessongen starter i 2010. Til sammenligning hadde SAS ca 162 direkte avganger for sommeren 2009.
Tar man vekst raten til Ryanair i betraktning (antall lanserte ruter fra Oslo området pr år) og går ut fra at denne fortsetter i samme hstighet, vil Ryanair være større enn SAS fra Østlandet og ut i Europa sommeren 2010!
Regner man setekapasiteten (Ryanair har flere seter pr avgang) så er kapasiteten allerede imponerende høy.
Man kan også merke seg at Oslo området (OSL, RYG & TRF) nå er større
enn Stockholm (Arlanda,Bromma og Skavsta). I utenriks trafikken, skiller det nå ca 160.000 reisende. Stockholms området genererte i Juli 1.406.944 og Oslo 1.238.851. København (Sturup og Kastrup) troner fortsatt trygg med
1.902.142.
Derimot er avstanden minimal mellom Øresundsregionen og Østlandet når det gjelder antall reisende.
Øresund: 2.095.530 (inn: 193.388 ut: 1.902.142)
Østlandet: 1.947.273 (inn: 708.422 ut: 1.238.851)
Stockholm: 1.710.615* (inn: 303.671 ut: 1.406.944)
* Tallene for Rygge er beregnet til ca 18.000 utenriks og ca 42.000 innenriks pr måned ut fra Norwegians ruteprogram.
Jeg har sammenlignet ruteprogrammet til Ryanair og direkterutene til SAS ut fra Oslo (OSL, RYG & TRF) og ser at Ryanair nå er skremmende nære SAS i antall direkteruter utenfor Skandinavia.
Inntil vinterprogrammet setter inn i oktober, har Ryanair hele 94 ukentlige avganger fra Torp. SAS har i samme periode 162 avganger.
Inkluderer man satsningen til Ryanair fra Rygge og de nye rutene fra Torp, vil Ryanair (gitt sommerens frekvens) ha 149 ukentlige avganger når sommersessongen starter i 2010. Til sammenligning hadde SAS ca 162 direkte avganger for sommeren 2009.
Tar man vekst raten til Ryanair i betraktning (antall lanserte ruter fra Oslo området pr år) og går ut fra at denne fortsetter i samme hstighet, vil Ryanair være større enn SAS fra Østlandet og ut i Europa sommeren 2010!
Regner man setekapasiteten (Ryanair har flere seter pr avgang) så er kapasiteten allerede imponerende høy.
Man kan også merke seg at Oslo området (OSL, RYG & TRF) nå er større
enn Stockholm (Arlanda,Bromma og Skavsta). I utenriks trafikken, skiller det nå ca 160.000 reisende. Stockholms området genererte i Juli 1.406.944 og Oslo 1.238.851. København (Sturup og Kastrup) troner fortsatt trygg med
1.902.142.
Derimot er avstanden minimal mellom Øresundsregionen og Østlandet når det gjelder antall reisende.
Øresund: 2.095.530 (inn: 193.388 ut: 1.902.142)
Østlandet: 1.947.273 (inn: 708.422 ut: 1.238.851)
Stockholm: 1.710.615* (inn: 303.671 ut: 1.406.944)
* Tallene for Rygge er beregnet til ca 18.000 utenriks og ca 42.000 innenriks pr måned ut fra Norwegians ruteprogram.
Last edited: