Litt info som har dukket opp:
- Det er registrert over 200 birdstrikes på flyet.
- Begge motorene stoppet på finalen, i en høyde av ca. 200 ft.
- Pax ble evakuert med trapp, ikke slides. Sliden ble utløst på et senere tidspunkt.
- Personskadene oppsto under landingen, ikke evakueringen.
Kan godt se for meg at landingen blir svært hard, når man mister all skyvekraft i 200 ft. med full flaps...
Det kunne nok gått langt verre om det skjedde i 3-400 ft...
Tror nok Ryanair var griseheldige med denne gitt....
- Det er registrert over 200 birdstrikes på flyet.
- Begge motorene stoppet på finalen, i en høyde av ca. 200 ft.
- Pax ble evakuert med trapp, ikke slides. Sliden ble utløst på et senere tidspunkt.
- Personskadene oppsto under landingen, ikke evakueringen.
Kan godt se for meg at landingen blir svært hard, når man mister all skyvekraft i 200 ft. med full flaps...
Det kunne nok gått langt verre om det skjedde i 3-400 ft...
Tror nok Ryanair var griseheldige med denne gitt....