Ryanair åpner ny rute til Barcelona

Re: Ryanair åpner ny rute til Barcelona

Barcelona bliver ny base med foreløbig 5 fly.
Det bliver hårdt for Spanair.

http://www.ryanair.com/en/news/barcelona-el-prat-announced-as-ryanair-s-42nd-base

Det bliver uden tvivl hårdt for Spanair.... Hvor mange ruter overlapper hinanden?

Men uanset ser det ud til at selv Ryanair er nødt til at bruge primære lufthavne for at fortsætte ekspansionen og tiltrække kunderne. Der er trods alt naturlige grænser for hvor mange der gider flyve til/fra de sekundære lufthavne...

Spanair er selv på hugget om dagen - det er fort Ryanair som kan komme på defensiven ...

Herlig med enda flere muligheter til en fantastisk by!

Dette er jo litt interessant. Enten må det ha blitt vesentlig rimeligere å lande på BCN, eller så er det forskjellsbehandling ute og går. Tviler på at O'Leary plutselig skulle ha begynt å akseptere høyere avgifter.

Er vel ingenting som har skjedd med Girona, Ryanair vil fly til Barcelona daglig fom september. 3 ganger i uken til city flyplassen El Prat og resten til Girona.

Hyggelig nyhet for RYG. En rute til BCN har jeg tro på! :)

Mulig det blir hardt for Spanair, men med den kabinkomforten jeg opplevde i går (rad 14 i en 321), så tror jeg Ryanair er å foretrekke. Jeg har aldri noensinne opplevd trengere fly!

Supert med direkteruter til en sentral flyplass. Jeg skjønner ikke Ryanairs politikk med å opprettholde Girona, men den forsvinner vel etterhvert.

Si ikke det. Det er mange som reiser til området nord for Barcelona også. Det er ikke alle som skal på bytur til en hver tid.

Det er vel mange beachsteder ved Girona.. I gamle dager hadde vel charter dit.. Lloret de Mar etc

Ja, det er mange feriesteder rundt Costa Brava, så Girona er en strategisk god flyplass som ivaretar mange behov utover reiser til Barcelona. Har selv fløyet til og fra flyplassen og videre inn til sentrum, og det fungerte utmerket, selv om det også var en rekke forbindelser til andre steder fra flyplassen.

Ellers er åpningen av ruter fra hovedflyplassen et interessant trekk fra Ryanairs side.

Mulig det blir hardt for Spanair, men med den kabinkomforten jeg opplevde i går (rad 14 i en 321), så tror jeg Ryanair er å foretrekke. Jeg har aldri noensinne opplevd trengere fly!
Prova rad 27 i en Spanair A320 :D Det är det trängsta jag har suttit i.. Ryanair är definitvit att föredra...

Girona er interessant i seg sjøl, kombinert med nærhet til div byer/områder er sikkert den ruta verdt å holde igang. Skulle ønske de åpna rute til Reus også, Reus og Taragona er fine, men helt forskjellige byer klint inntil hverandre.

Det er vel mange beachsteder ved Girona.. I gamle dager hadde vel charter dit.. Lloret de Mar etc
Min aller første "sydentur" gikk til Lloret del Mare i 1974, med charterfly til Girona og buss til Lloret.
Etter den tid har vi i følge med mange andre nordmenn funnet veien til L'Estartit. Det er en liten charmerende badeby 8 mil lenger nord, med fantastiske lange fine sandstrender.
Og med fly til Girona åpner det for muligheten til å komme dit, samt mange andre steder langs Costa Bravas nordkyst.
Mitt stalltips: sjekk ut L'Estartit. :drink Til Ryanair: Ikke dropp Girona:headbang

Back