Fra boarding.no:
Ryanair kvitter seg med 737-200
Ryanair har solgt sine 20 siste Boeing 737-200 maskiner til den amerikanske kjøperen Autodirect . Flyene skal leveres innen utgangen av 2004. Kontrakten skal ha en verdi på 10 millioner US dollars.
Ryanairs 737-200 maskiner synger snart på "det siste verset". Det irske lavprisselskapet inngikk mandag en avtale med Autodirekt om overtakelse av de 20 eldre flyene.
Kontrakten , skal i følge Ryanair, ha en verdi på 10 millioner dollars.
Kjøperen Autodirekt er et amerikansk selskap som har spesialisert seg i å forsyne flyindustrien med reservedeler.
De 20 Boeing 737-200 maskinene var fabrikksnye i årene fra1980 til 1983.
Seks fly er tatt ut av trafikk og levert, mens de siste 14 skal utfases i november og desember 2004.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Etter dette er det kun European og Air Mèditerranèe igjen i Vest-Europa som flyr Boeing 737-200. I tillegg vil de 6 ex-buzz-maskinene være ute 01/11-04, med andre ord går Ryanair inn i 2005 med en ren 737-800-flåte, en flåte med signifikant redusert gjennomsnittsalder...
Ryanair kvitter seg med 737-200
Ryanair har solgt sine 20 siste Boeing 737-200 maskiner til den amerikanske kjøperen Autodirect . Flyene skal leveres innen utgangen av 2004. Kontrakten skal ha en verdi på 10 millioner US dollars.
Ryanairs 737-200 maskiner synger snart på "det siste verset". Det irske lavprisselskapet inngikk mandag en avtale med Autodirekt om overtakelse av de 20 eldre flyene.
Kontrakten , skal i følge Ryanair, ha en verdi på 10 millioner dollars.
Kjøperen Autodirekt er et amerikansk selskap som har spesialisert seg i å forsyne flyindustrien med reservedeler.
De 20 Boeing 737-200 maskinene var fabrikksnye i årene fra1980 til 1983.
Seks fly er tatt ut av trafikk og levert, mens de siste 14 skal utfases i november og desember 2004.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Etter dette er det kun European og Air Mèditerranèe igjen i Vest-Europa som flyr Boeing 737-200. I tillegg vil de 6 ex-buzz-maskinene være ute 01/11-04, med andre ord går Ryanair inn i 2005 med en ren 737-800-flåte, en flåte med signifikant redusert gjennomsnittsalder...