• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair 737-200

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Fra boarding.no:

Ryanair kvitter seg med 737-200

Ryanair har solgt sine 20 siste Boeing 737-200 maskiner til den amerikanske kjøperen Autodirect . Flyene skal leveres innen utgangen av 2004. Kontrakten skal ha en verdi på 10 millioner US dollars.


Ryanairs 737-200 maskiner synger snart på "det siste verset". Det irske lavprisselskapet inngikk mandag en avtale med Autodirekt om overtakelse av de 20 eldre flyene.

Kontrakten , skal i følge Ryanair, ha en verdi på 10 millioner dollars.

Kjøperen Autodirekt er et amerikansk selskap som har spesialisert seg i å forsyne flyindustrien med reservedeler.

De 20 Boeing 737-200 maskinene var fabrikksnye i årene fra1980 til 1983.

Seks fly er tatt ut av trafikk og levert, mens de siste 14 skal utfases i november og desember 2004.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Etter dette er det kun European og Air Mèditerranèe igjen i Vest-Europa som flyr Boeing 737-200. I tillegg vil de 6 ex-buzz-maskinene være ute 01/11-04, med andre ord går Ryanair inn i 2005 med en ren 737-800-flåte, en flåte med signifikant redusert gjennomsnittsalder...
 
Back
Top