Rutediskusjoner - Tromsø

Re: Rutediskusjoner - Tromsø

«Bare» to charterflighter, Condor kommer innom med Boeing 757-300 til Tromsø i sommer.
Condor in June 2024 schedules Frankfurt – Tromsø charter flight, on board Boeing 757-300 aircraft. Based on schedule listing, the 275-seater aircraft is scheduled from Frankfurt on 09JUN24 and 10JUN24, Tromsø on 10JUN24.

DE1066 FRA1400 – 1725TOS 75T
DE1067 TOS0600 – 0930FRA 75T
https://www.aeroroutes.com/eng/240422-dejun24tos

AIAIAI, da er det bare å slå seg til rette med et matchende strandhåndkle i Telegrafbukta den ettermiddagen, og vinke pent til de hvis de kommer inn fra sør:colgate:

Etter hva jeg forstår, jobbes det med å spre turismen i Tromsø over større deler året, så da er vel dette et velkomment bidrag.

Etter hva jeg forstår, jobbes det med å spre turismen i Tromsø over større deler året, så da er vel dette et velkomment bidrag.

Ja, Tromsø og omegn er fint på sommeren! Bare husk å fortsatt ha på vinterklærne på sommeren :D

Har noen en god sjaman for Ei rute til Bremen? Jeg manifesterer ei rute til Bremen! Come on laksemannen, you can do it!! :D

Ja, men jeg vil kanskje si Tromsø her allerede har lykkes ganske godt med å både være en sommer og vinterdestinasjon. Høsten er selvsagt vanskelig, med mindre man er en destinasjon ala London etc

Ja, Tromsø og omegn er fint på sommeren! Bare husk å fortsatt ha på vinterklærne på sommeren :D

Ikke unikt for Tromsø ;)

Har noen en god sjaman for Ei rute til Bremen? Jeg manifesterer ei rute til Bremen! Come on laksemannen, you can do it!! :D

Neppe, det blir trolig litt for smalt. Ser man rutene som har kommet til Tromsø nå så kjennetegnes det at det enten er fra større byer med brukbar potensiale begge veier, eller er fra større hubber i Europa. Bremen er sikkert en hyggelig by, men faller neppe i noen av disse kategoriene.

Ser man på Bremen lufthavn, virker det være mest Syden, lavpris til de vanlige stedene og feed inn til noen av de viktige hubbene, som sikkert har noen passasjerer som skal til TOS ;)

Ja, men jeg vil kanskje si Tromsø her allerede har lykkes ganske godt med å både være en sommer og vinterdestinasjon. Høsten er selvsagt vanskelig, med mindre man er en destinasjon ala London etc

Tja, Tromsø har landets dårligste hotellbelegg på sommeren, så med 1500 nye hotellrom på gang er nok slike ruter akkurat det næringen trenger.

Ellers skulle man tro midnattsol var mer spesielt enn nordlys, men der er mange uenig :spin

Tja, Tromsø har landets dårligste hotellbelegg på sommeren, så med 1500 nye hotellrom på gang er nok slike ruter akkurat det næringen trenger.

Ellers skulle man tro midnattsol var mer spesielt enn nordlys, men der er mange uenig :spin

Sant, men hvis jeg ikke tar feil så er Condor sine charterfly for cruiseturister som har Tromsø som snuhavn (?).

Det er jo mye mer aktivitet rett til utlandet om sommeren enn før også: SAS, Finnair, Wizz, Eurowings, AF, Lufthansa...

Noen frekvensøkninger ute og går (AMS/LTN). Hvor mye trafikk takler egentlig Langnes?

Det er jo et relativt spørsmål. Terminalen takler tidvis ikke volumet enkelte dager. Ellers hadde det vært interessant om noen har litt innsikt i dette med kapasitet som begrep på terminalsiden. En pendler vil jo være 100x mindre til bry for ganske mange parametre (sikkerhetskontroll/innsjekk/baggasjeutlevering/cafeer/sitteplasser mv.)
På flysiden er det jo enklere.

SAS opgraderer også CPH-TOS til vinter. 8x ugentligt (to afgange på onsdage), dog 11x ugentligt i Februar

Da mangler vi bare BA fra LHR, så er alle de mest usannsynlige spådommene de siste årene oppfylt. Mye viktigere er jo frekvensøkningene på hovedstadstriangelet, og for lokale, OSL-ruten. Håper dette fører til at TOS igjen blir relevant for konserter/festivaler for de som ikke vil svi av 10k på en helgetur.

Enig. Den beste nyheten var lett at det økes på OSL-TOS. Det er sårt tiltrengt.

Ny rute: ORY-TOS med Transavia
Økning til 6x weekly med Finnair til Rovaniemi

Back