RusLine åpner St.Petersburg - Oslo S16

Trdfly

Moderator
Medlem
RusLine åpner St.Petersburg - Oslo S16

attachment.php
http://www.rusline.aero/news/rusline/To_Oslo_from_St._Petersburg/

Attachments

• Skjermbilde.GIF
    Skjermbilde.GIF
    21.7 KB · Views: 3,792
Re: RusLine åpner St.Petersburg-Oslo S16

Dette må testes ut :) Booket 1 juni. De er forhåpentligvis trygge ;)

Spennende. Jeg sjekket litt med på wiki om selskapet og Oslo passer ikke helt inn i deres vanlige ruter. De fleste rutene er i tidligere Sovjetunionen. Velkommen, St. Petersburg forsvant fra Norwegians kart for ikke så lenge siden. Dette blir vel det minste flyet på Non-Schengen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lurer på om de primært saster på russere som skal til Norge her?

Er det sesong eller helårsrute?

Dette blir vel det minste flyet på Non-Schengen.

Sammen med BMI sin E145 ;)

Spennende! Langhelg i St. Petersburg kunne passe. Og rutetider som passer B-mennesker[emoji3]

Sent from my iPad using Tapatalk

Lurer på om de primært saster på russere som skal til Norge her?

Er det sesong eller helårsrute?

Sammen med BMI sin E145 ;)

Det står til 29.10. men det er jo vanlig slutt på sommerprogrammet.
Sant, BMI flyr fortsatt til Aberdeen med en liten jungeljet.

St. Petersburg er forøvrig en vakker by. Bare husk visum!

Regner med at de har fått tillatelse til å fly til Norge? Selv om det bryter med begrunnelsen Aviastar-TU fikk etter avslaget på å fly til Lakselv.

RusLine åpner St.Petersburg-Oslo S16

Regner med at de har fått tillatelse til å fly til Norge? Selv om det bryter med begrunnelsen Aviastar-TU fikk etter avslaget på å fly til Lakselv.

Nja, nå mener jeg huske at Luftfartsavtalen mellom Norge og Russland tillater at hvert land kan nominere et selskap til og operere OSL-LED, med mindre jeg er helt på jordet. Slik at dette faktisk er endel av eksisterende avtaleverk, hvilket cargo til Lakselv ikke er

Spennende! Langhelg i St. Petersburg kunne passe. Og rutetider som passer B-mennesker[emoji3]

Sent from my iPad using Tapatalk

Avgangstid 12:55 fra OSL er vel akkurat like før EK og TG sine passasjerer for 2 stykk 777-300ER fyller opp non-Schengen/F-gates også

Last edited:

Tillykke og god fornøjelse til dem, der har mod på at sætte sig op i en russisk flyvemaskine :D

Tillykke og god fornøjelse til dem, der har mod på at sætte sig op i en russisk flyvemaskine :D

Det hadde vært interessant å høre begrunnelsen for denne uttalelsen!

Avgangstid 12:55 fra OSL er vel akkurat like før EK og TG sine passasjerer for 2 stykk 777-300ER fyller opp non-Schengen/F-gates også

En Norwegian 787 også. I tillegg til til en rekke 737/A320-avganger til Norwegian, SAS, Aeroflot, Pegasus og BA. Så folketomt er det nok ikke.

Denne ruten åpner opp mange spennede muligheter med ett stopp i LED. Er det noen som har vært i noen av disse byene og har anbefalinger? RusLines destinasjoner

Det hadde vært interessant å høre begrunnelsen for denne uttalelsen!

Vel, nå skal ikke jeg snakke for andre, men deler vel denne mannens tanker..

Er jo ikke til å stikke under en stol at det relativt ofte er hendelser med både ruter inn/ut av Russland, og med selskaper derfra.

Tror jeg til og med hadde hatt problemer med å satt meg inn i en Aeroflot-maskin.

Vel, nå skal ikke jeg snakke for andre, men deler vel denne mannens tanker..

Er jo ikke til å stikke under en stol at det relativt ofte er hendelser med både ruter inn/ut av Russland, og med selskaper derfra.

Tror jeg til og med hadde hatt problemer med å satt meg inn i en Aeroflot-maskin.

Aeroflot fikk nettopp 4 stjerner av skytrax sammen med selskaper som EK, BA, LH (SAS og DY har 3) og snittalderen på flåten er litt over 4 år. Poenget mitt er bare at ikke alle fordommer gjelder lengre.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Sovjetisk-vrakgods-er-blitt-stjerne-i-luftfarten-8441332.html

Aeroflot fikk nettopp 4 stjerner av skytrax sammen med selskaper som EK, BA, LH (SAS og DY har 3) og snittalderen på flåten er litt over 4 år. Poenget mitt er bare at ikke alle fordommer gjelder lengre.

http://www.aftenposten.no/okonomi/Sovjetisk-vrakgods-er-blitt-stjerne-i-luftfarten-8441332.html

Fikk med meg det, derav "til og med" :p

Hvis jeg ikke husker feil var det vel en russisk maskin med et ishockeylag som gikk i bakken for noen år siden.
Etter hva jeg husker var det dårlig russisk drivstoff som var skylden i det. (Rett meg gjerne hvis jeg tar feil her)

Poenget mitt er bare at russland og flysikkerhet er to ord som ikke hører sammen i mine ører.

Last edited:

Siden når ble korrupte skytrax en lakmustest på hvor trygg et flyselskap er å fly med?

Forøvrig vil jeg påpeke at det fint går an å rosemale en teknisk farlig flymaskin. Og at opplevd service ombord hva gjelder servering av mat, vin, og smilende flyvertinner, har nøyaktig 0,0% med hvor trygt et flyselskap er å fly med.

Back