easyJet starter flere ruter til Oslo

Easyjet flytter MIL-ruten permanent over til LIN. Lå ute med OSL-MXP fra W25/26 frem til midten av desember, men nå når de har sluppet ruter ut hele W25/26 er ruten flyttet til LIN. Og det er jo gode nyheter.

Easyjet flytter MIL-ruten permanent over til LIN. Lå ute med OSL-MXP fra W25/26 frem til midten av desember, men nå når de har sluppet ruter ut hele W25/26 er ruten flyttet til LIN. Og det er jo gode nyheter.

Og de starter med innleid fly fra ITA

Blir jo en oppgradering på alle måter:-)

Litt usikker på hva slags oppgradering, utover fin farge på flyet. Den nærmest ikke-eksisterende benplassen hos ITA føles ikke som en oppgradering

268faabdafd429ac43529316868adcc1.jpg

Per nå ligger både LIN og MXP ute til salgs når W25/26 starter, men på samme dager og med noen timers mellomrom. MXP var "vekke" en liten stund før den nå er tilbake, så kan godt hende at LIN ryker når de får justert litt. Uansett fint at Easyjet fortsetter til MIL :)

Clipboard_04-14-2025_01.jpg

Easyjet slapp akkurat ruter frem til juni. Fra og med S26 starter er det kun OSL-MAN som er lagt ut til salgs. Får se om det endrer seg etterhvert når resten av sommerprogrammet slippes om noen måneder

Easy hadde lagt ut billetter til både CDG, GVA og LIN (og litt MXP) ut mars 26, nå kun tilgjengelig ut S25 sesongen. Kan vel tyde på at dette ikke helt har funket. Mtp det jeg har betalt for easyjet på Milano-ruten nå 3 ganger så er jeg ikke veldig overrasket..

Dette er jo ruter med ganske hard konkurranse, med 2-3 andre selskaper, så ikke helt overraskende.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette er jo ruter med ganske hard konkurranse, med 2-3 andre selskaper, så ikke helt overraskende.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var vel 42 euro elns jeg betalte hjem fra Linate i slutten av mars, så ikke veldig overraskende. Hjem i vinterferien lå easyjet på 1/4 i pris av Norwegian (SAS utsolgt). Gikk bare og ventet på det egentlig.

Synd at LIN-muligheten ryker når man er i Milano, men la gå

Nå er det jo ikke akkurat unikt for easyJets rutenettverk at de har 2-3 konkurrenter på samme rute.
Min hypotese her er at det er svært vanskelig konkurrere på Norwegian og SAS på OSL, med mindre man har en god hub i den andre enden. Det viser også nok en gang at easyJet sliter med å få til Norge, og spesielt OSL, så spørs om de gidder prøve igjen.

Hvordan sterk er egentlig kjennskapen til easyJet blant nordmenn generelt? Mitt ikke-representative inntrykk heller i retning av at folk flest knapt vet at de i det hele tatt flyr/fløy til Gardermoen.

Hvordan sterk er egentlig kjennskapen til easyJet blant nordmenn generelt? Mitt ikke-representative inntrykk heller i retning av at folk flest knapt vet at de i det hele tatt flyr/fløy til Gardermoen.

Har tenkt på det samme. En haug med kollegaer som tilfeldigvis flyr til Milano nå i sommer. Ikke en eneste person har fått med seg easyjet. Som det er nevnt tidligere i tråden er det vel i tillegg grenser for hvor mange fly det er behov for fra Oslo til Milano.. Kjipt at Linate ryker, men jeg har en feeling på at de fleste som flyr til MIL ikke skal til sentrumskjernen..

Back