Rossiya starter opp på OSL

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Rossiya starter opp på OSL

I flg. aftenposten på nett i dag, starter Rossiya opp med egen rute to ganger ukentlig fra St.Petersburg til OSL snart!

Norwegian får ny konkurranse også til St. Petersburg. Det nasjonale russiske selskapet Rossiya Airlines har varslet ny rute fra Oslo, som skal gå to dager i uken. Selskapet har hittil operert denne ruten i samarbeid med Norwegian, men har bestemt seg for å satse på egen hånd.

http://www.aftenposten.no/reise/article3699318.ece

Det blir en kjærkommen nykommer :fly

Re: Rossiya starter opp på OSL

Der kom den ja. Lenge lurt på når de skulle starte opp. Flott for OSL. :)

Flott, blir vel 737 eller A319/320, men er jo lov å håpe på AN-148 :D
At Wizz skal starte opp SVG-GDN var også nytt for meg.

Det var gode nyheter.Men hva med Kiev? Det er en rute jeg venter på fra OSL. Kjører ikke Rossiya den fra ARN?

Så flott at det kommer nye ruter til SVG og OSL. Håper det kommer flere godbiter etter hvert.

Det var gode nyheter.Men hva med Kiev? Det er en rute jeg venter på fra OSL. Kjører ikke Rossiya den fra ARN?

Hvis du ikke er for fisefin når det gjelder flyplasser kan du fly fra Torp til Kiev me WizzAir Ukraine. Men jeg har ikke hørt mye pent om komforten ombord...

Wizz har 30" pinch på sine splitter nye Airbus A320-200 med 180 seter.

Litt trangt, men bbbbbbillig fra TRF :)

Overraskende med Wizz på SVG-GDN. Noen som vet noe mer om dette? Flott med mer airbus på Sola.

wizzair blir vel erstatter for den som har fancy farge på flyet etter når Welcome Air slutter å fly til sola.

WiizAir er ok, og for litt siden fant jeg tur-retur billetter til Kiev for 18kr... :)

Noen som kjenner til hvem som skal ha handlingen på OSL? Kanskje ikke signert noen deal ennå?

Synes det er litt overraskende at de kommer til OSL.

De fyller sikkert "hullene", de dagene DY ikke flyr. Kommer da codeshare med Rossiya til å opphøre?

Bra med nytt flyselskap :)

Last edited:

Synes det er litt overraskende at de kommer til OSL.

Hvorfor? Det er mye trafikk å kapre fra Nordvest-Russland. Der har man gode forbindelser med både Finland, Estland og Sverige med bl a ferge, men det mangler god og direkte forbindelse med Norge, som ellers skulle være naturlig. Jeg sitter naturligvis ikke på tallene, men skulle tippe at f eks BT har relativt mange pax som flyr LED-RIX-OSL. Men så lenge man må skifte fly velger mange a reise annensteds, men med en hyppig direkteforbindelse tror jeg vil mange i St Petersburg (der "alle" har et Schengen-visum) vurdere en Oslo-tur (dette bortsett fra forretningstrafikk, og det skjer til og med litt for mye på denne fronten i St Petersburg)

Last edited:

Jeg tror aftenposten her har misset forskellen på slot requests og hvad der rent faktisk kommer til at ske.

Som jeg læser dette er der udelukkende tale om slot requests - så der er en chance for at disse ruter kommer til at blive en realitet, men der er så sandelig også stor sandsynlighed for at det ikke bliver til noget.

Hvorfor? Det er mye trafikk å kapre fra Nordvest-Russland. Der har man gode forbindelser med både Finland, Estland og Sverige med bl a ferge, men det mangler god og direkte forbindelse med Norge, som ellers skulle være naturlig. Jeg sitter naturligvis ikke på tallene, men skulle tippe at f eks BT har relativt mange pax som flyr LED-RIX-OSL. Men så lenge man må skifte fly velger mange a reise annensteds, men med en hyppig direkteforbindelse tror jeg vil mange i St Petersburg (der "alle" har et Schengen-visum) vurdere en Oslo-tur (dette bortsett fra forretningstrafikk, og det skjer til og med litt for mye på denne fronten i St Petersburg)

Jeg synes bare det var overraskende med enda en russisk aktør.

Men jeg skal være enig i deg i det. Men en annen ting, Norwegian flyr jo på ruten, og jeg har merket at denne ruten nesten alltid går med 737-300, så så mange pax kan det jo ikke være. Eller?

Har Rossiya fremdeles TU-154 ?

Nei, dessverre. :( De siste ble fjernet fra flyparken i november? 2009.

Back