Ros til SAS-ansatt

Ja vi burde få en utskrift av alle tilbakemeldingene som SAS kundeservice får, tror det kunne vært veldig bra å ha i bakhånd, for noen ganger går dette forumet fullstendig tom for ting å diskutere. Da kan man alltid hente frem denne gladhistorien og vi får engasjert hele forumet i en helt meningsløs diskusjon over noe som burde blitt med en mail til SAS kundeservice. Jaja så har vi i hvertfall fått LN-MOW et steg nærmere 100.000 posts. ;-)

Makan da! Har du ikke andre ting å surfe på, eller skjema å fylle ut der du sitter i køen på NAV! :old

Synes det er flott med en slik tråd som dette :)

Så mitt forslag er å la dette være, så kan vi some er opptatt av god service, og gjerne liker å høre om det få lese det uten sure oppgulp.
Nok av foraer der negativitet og surmuling er hovedtema.

Helt enig, vi nordmenn har blitt en gjeng med grinebitere/sytepaver. Utrolig selvopptatt har vi også blitt.
Alt som finnes av ros til en i denne bransjen hører helt klart hjemme på et flyforum.

Så tilbake til denne resepsjonisten som var så vennlig å gi meg et rom med utsikt over flyplassen og ikke ned i lobbyen. I tillegg så fikk jeg sjekke ut helt til klokken fire!! Og det hører jo til her, for det het jo tidligere Radisson SAS. Tenkte siden dere etterlyser skryt, så har jeg mange flere gode historier på lager. Det var en annen gang på flybussen i Bergen at jeg hadde glemt penger på vei til jobb. Så sjåføren lot meg sitte på fra Lagunen. Så hvis noen kjenner en bussjåfør i Bergen med mørkt hår og solbriller på om sommeren, vennligst gi beskjed om at det sendes virtuelle blomsterbuketter til han med rosa sløyfebånd.

Nå syns jeg bare du skal kutte ut - dette blir for spydig og dumt...!

Så tilbake til denne resepsjonisten som var så vennlig å gi meg et rom med utsikt over flyplassen og ikke ned i lobbyen. I tillegg så fikk jeg sjekke ut helt til klokken fire!! Og det hører jo til her, for det het jo tidligere Radisson SAS. Tenkte siden dere etterlyser skryt, så har jeg mange flere gode historier på lager. Det var en annen gang på flybussen i Bergen at jeg hadde glemt penger på vei til jobb. Så sjåføren lot meg sitte på fra Lagunen. Så hvis noen kjenner en bussjåfør i Bergen med mørkt hår og solbriller på om sommeren, vennligst gi beskjed om at det sendes virtuelle blomsterbuketter til han med rosa sløyfebånd.

Vet ikke helt hva problemet ditt er, men dette er et flyforum.
Hoteller kan du skrive om i et hotellforum, buss i et bussforum osv.
Eventuelt bidra med en tripreport, og kom med noe fornuftig.
Dette blir bare latterlig og patetisk

Hvis du virkelig har lyst til å dele sånne historier med oss, oppretter du bare en ny tråd eller to i rett underforum. Du har jo et par-tre utgangspunkt for tripreports her. Ellers finnes det sikkert egne forum for buss- eller hotellinteresserte. Gøy med medlemmer som bidrar. Trist med de som forsurer.

Last edited:
Stor var overraskelsen da jeg kom til OSL og (irriterende nok) skulle levere bagasjen på ny. Der viste det seg at reisen min ikke eksisterte i systemet, selv om kofferten hadde tag videre til TRD.

(...)

Tross alle problemene både under nettbooking og underveis, må jeg få lov til å berømme denne unge SAS-ansatte damen som tok seg av meg ved skraken dette kvarteret på OSL. Etter alt som hadde skjedd, var strikken strukket rimelig langt, men denne utrolig trivelige damen i SAS-uniform var så serviceminded og blid at det faktisk var en fornøyelse å småprate med henne mens saken gikk sin gang. På hennes "jakkeskilt" stod det noe slik som SASilicious - dersom noen her inne kjenner henne vil jeg gjerne at hun overrekes en virtuell blomst fra meg for å ha gjort reisen og kvelden min mye hyggeligere! :spin :up:

Jeg har også kommet til OSL og prøvd å levere ferdig innsjekket bagasje på en flight som viste seg å ikke eksistere (!!), og som jeg hadde boarding-kort på, og skulle ønske jeg hadde fått en service som var noe i nærheten av den du beskriver. Den gangen var det dog bare én SAS-ansatt på hele OSL som kunne fikse opp i sånne ting, fikk jeg vite, og han var opptatt i en halvtimes tid med å yte en etter mitt syn fullstendig overdreven service til en annen gruppe reisende. Dette inkluderte mye småprat, peking og geleiding langt utover det normale - tror jaggu han fulgte dem til køa til sikkerhetskontrollen eller noe på slutten også, så det er jo ikke sikkert at vedkommende som var bak deg i køa opplevde dette som spesielt hyggelig service...

Min historie avsluttes på toppen av det hele av at en - også hyggelig, for all del - SAS-kvinne plutselig likevel kunne steppe inn og ordne opp i saken etter å ha sett på dette i en halvtimes tid uten å løfte en finger for noe som var synlig. Det tok cirka ett minutt å bli booket om, få nye boardingkort og bagasjetagger, og innen vi hadde rukket å komme til bagdroppen hadde nevnte trønder blitt ferdig med gruppen sin og fant ut at han skulle speede opp bagdrop-køen ved å røske bagasje utav hendene mine og kaste den på bagasjebåndet. Ikke var det spesielt hyggelig og det gikk i hvert fall ikke fortere enn om jeg skulle gjort det selv.

Dette medførte naturligvis en del opparbeidet aggresjon, og da passet det jo fint at vel inne på avgangsområdet dukket det opp en fyr med et spørreskjema om servicen til SAS...

Nå er dette etterhvert noen år siden og mye vann har rent i havet siden den gang. Mitt inntrykk har bedret seg igjen, så det kan jo synes som om man har tatt til følge det jeg skrev på det skjemaet den dagen.

Jeg aner (mht rekken kommentarer ovenfor) at noe av Janne Carlzon's kultur fra '80-ärene (dette om 'Sannhetens Öyeblikk') fremdeles henger fast i SAS-ansattes verdibilde og skaper positiv, initiativ-tagende kunde-behandling, hvor 'front-linjen' faktisk 'river pyramidene' i innsatsen med ä etterlegge en positiv erfaring ved enhver kunde-kontakt. En slik selskaps-kultur stär blandt de sterkeste kortene pä SAS' händ i konkurransen vs/DY, RYR, EZY, DLH, BA og mange andre.

Jeg har derimot veldig dårlig erfaring med skranken til SAS med det misvisende navnet "service". Der er det som å komme til "etaten" og man blir fortalt hvor umulig alt er og gjerne også at man ikke er verdt noe som kunde uten gullkort. Kan ikke huske at jeg noengang har fått hjelp av SAS i en slik skranke.
Mitt inntrykk av Service-skranken er at det kommer ann på hvem du møter. Jeg har blandt annet opplevd å møte en "yngre" (ca. 30?) SAS-ansatt i skranken på innenriks og blitt fortalt hvor "umulig" min situasjon var, for så at en eldre dame (nær pensjonsalder?) i samme skranke, og etter endt "forelesning", utbryter "nei, dette skal vi da kunne løse". Da tok det ikke mange minuttene før alt var ordnet, selv uten gullkort... ;)

Det er samme folkene ..... ;)

Men det er stor forskjell i stress-nivået :)
Jeg har av og til fått sjokkerende dårlig behandling i gate når det er full fyr på dass av medarbeidere som tidligere har behandlet meg godt i serviceskranken.

Når det er sagt leverer SGH på OSL generelt sett genial service, og de fortjener all ros de kan få.

Jeg skrev en Mail til SAS for å beklage meg litt over alt styret rundt det som tilsynelatende burde vært en enkel boksing mellom GOT og TRD, og ikke minst for å skryte av den SAS-ansatte som reddet dagen min og humøret mitt på OSL etter alle videverdighetene.
Etter en måned fikk jeg en grei tilbakemelding fra SAS, og en kompensasjon på 2000 Eurobonuspoeng. Det var hyggelig :)

Mitt inntrykk av Service-skranken er at det kommer ann på hvem du møter. Jeg har blandt annet opplevd å møte en "yngre" (ca. 30?) SAS-ansatt i skranken på innenriks og blitt fortalt hvor "umulig" min situasjon var, for så at en eldre dame (nær pensjonsalder?) i samme skranke, og etter endt "forelesning", utbryter "nei, dette skal vi da kunne løse". Da tok det ikke mange minuttene før alt var ordnet, selv uten gullkort... ;)

Alt ordner seg, men får ikke håpe dette blir fremtidens løsning på automatinnsjekk på flyplassene

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gWzhHInOiaY

Jeg har også møtt løsningsorienterte SAS ansatte flere ganger. En gang var det blitt krøll da to istedenfor én reisende var strøket fra bestillingen. Damen i sjekk inn skranken ordnet på null komma svisj. Deilig når det var kort tid til avgang og en laaaang kø i sikkerhetskontrollen.

Opplevde delv krøll da jeg var i Sverige og hentet bikkja. WF maskinen fra GOT-OSL ble forsinket slik at jeg da naturligvis ikke nådde flyet fra OSL-SVG.

Fikk hotel på på OSL, så her ryddet SK opp. Men siden jeg hadde en hund med, så fikk jeg til og med utlevert en lapp med navnet og mobilnummeret til sjefen hennes, samt hennes navn og nummer slik at jeg kunne ringe han når han var kommet på jobb.

Ringte han dagen etter, og etter et kvarter var alt ok, slik at jeg kunne ta første fly fra OSL til SVG med bikkja i kabinen.

Det er mer enn god nok service for meg :)

Back