• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rock-it .....TOS (Konsert Cargo fly ;) )

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
Her er noen bilder av flyene fra tråden http://forum.scanair.no/showthread.php?t=71395 (ok fra Polaris)

DSCF8312-2x3_resize.jpg

DSCF8310-16x9_resize.jpg

DSCF8323-16x9_resize.jpg

DSCF8318-2x3_resize.jpg

DSCF8333-2x3_resize.jpg

kom meg ikke så langt igår ;)
DSCF8343-16x9_resize.jpg

DSCF8337--_resize.jpg

fra andre siden
IMG_5237-16x3_resize.jpg

----------------------

og rundt kl 18 idag (2.sept) kom "Mørkets Fyrste" Mr.Ozzy

IMG_7724-wm_1.jpg

(trur det var han - kun en som gikk inn i limmoen)

(kommer med noen flere av lading mm.)

---------------
3 september:

Litt usikker på om West Air også var med på transporten
IMG_7941.JPG

Men her er flyet A-HA brukte (etter de opplysninger jeg har fått)
IMG_6009.JPG

IMG_5988.JPG

Last edited:
Bra dokumentert Dag!!

Hva er greien med spikermatte og politi, øvelse??

Y

Takker :)

Ja, de kom før jeg var ferdig, men anslo meg ikke som noen trussel der jeg sto å fotograferte "russerne", men kom meg ikke helt frem til siste flyet. Gikk bra å kjøre over "spikermatta" :) (måtte bare ha litt dramatikk rundt bildene ;) )
Kl. 00.00 kjørte jeg forbi inatt, og da drev dem å fylte opp AN-12BP. Den skulle vel til Stavanger, og mulig det er den som tar A-HA utstyret i retur.

Fulgte "Ozzy" (LZ-TIM) flyet frem til Arlanda der de landet rundt 01:30 (FR24)

Så det nærmeste jeg kan si å ha vært "P. O. T. D" er via ei Canon 55-255mm linse.
(De putta en kjølebag bak i limousinen. Tipper den inneholdt en veterinærsjekket fugl/smågnager ;) )
Blir spennende å se om A-HA bruker privat eller rutefly ..........

1000, 1000 TAKK!!:D

Bare hyggelig :)
Skulle hatt en av de små "traktorene" til bagasjevognene som kjørte slalom mellom flyene og fotograferte, .........eller en av Avinor bilene ;) Men det er jo sånn at visse frynsegoder må jo ethvert yrke ha. ........jeg ønsker meg pressekort :up:
Håpe de legger ut noen bilder her.

Blir spennende å se hva som dukker opp idag :)

Bare hyggelig :)
.........eller en av Avinor bilene ;)

Blir spennende å se hva som dukker opp idag :)

.....tsss de har vi nå i ny og ne, har vi ikkje? :p

Kom det no spenande i dag? Fine bilda, AN12'ern er fengslende i utseendet. Skikkelig øst-europeisk preg over det. Skjit at æ e ute av byen, ellers skulle vi nu ha masa oss inn og sett nærmar på den ;)

Kom det no spenande i dag? Fine bilda, AN12'ern er fengslende i utseendet. Skikkelig øst-europeisk preg over det. Skjit at æ e ute av byen, ellers skulle vi nu ha masa oss inn og sett nærmar på den ;)

Takk for flott dokumentasjon!

Jeg synes å ha registrert at det sto en maskin ved det "gamle tårnet" - kanskje en DO-328, eller noe slikt (så det bare i forbifarten). Kan det stemme? A-ha transport, kanskje?

Last edited:
Takk for flott dokumentasjon!

Jeg synes å ha registrert at det sto en maskin ved det "gamle tårnet" - kanskje en DO-328, eller noe slikt (så det bare i forbifarten). Kan det stemme? A-ha transport, kanskje?

Det stemmer, TOS. OY-NCO en 328 Jet, stod der og i går kom det også en tyrkisk Learjet 60.:fly

Det stemmer, TOS. OY-NCO en 328 Jet, stod der og i går kom det også en tyrkisk Learjet 60.:fly

Takk for info! Da er det kanskje likevel en liten spotter i meg.....:D

Learjet'en kom kanskje med gutta som skal på scenen i dag - The Prodigy?

Takk for info! Da er det kanskje likevel en liten spotter i meg.....:D

Learjet'en kom kanskje med gutta som skal på scenen i dag - The Prodigy?

Ja, TOS, nå mangler vi bare bilder fra deg, så du få legge kamera i bilen for det dukker stadig opp ett eller annet som ikke ligner på ......737 el. Dash 8 ;)

Ser frem til en bildeserie "fra TOS av TOS" :up:

Learjet'en sto parkert utafor de beste fotoplassene.................. så håper jeg at noen med "licence to shoot photo" ;) inne på flyplassen har noen flere detaljerte bilder av "konsertflyene".

Dag

Du må ikkje stikke av når vi får storbesøk, ;) :)

Vet ikke om det har vært flere fly her i forbindelse med "Rock-It...." Kanskje noen "touch and go" ?????

Hadde vært litt interessant med nærkontakt av AN-12 + da Ozzy kom ;) Kanskje du kunne gitt han en velkomstklem. Ingen rød løper og velkomst komité, bare sjåfører og teknisk personale + en/to rep. fra Døgnvill (så det ut som).

OZZY lander kl.17:43
IMG_7557--.jpg

Ja, TOS, nå mangler vi bare bilder fra deg, så du få legge kamera i bilen for det dukker stadig opp ett eller annet som ikke ligner på ......737 el. Dash 8 ;)

Ser frem til en bildeserie "fra TOS av TOS" :up:

Ja, kanskje det.....:) Er for tiden kun oppsatt med HTC Desire i digitalt format, som ikke akkurat er spotterkamera. Mitt gamle Nikon FG-20 tror jeg ikke jeg orker å styre med....

Back