Rock-it .....TOS (Konsert Cargo fly ;) )

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
Her er noen bilder av flyene fra tråden http://forum.scanair.no/showthread.php?t=71395 (ok fra Polaris)

DSCF8312-2x3_resize.jpg

DSCF8310-16x9_resize.jpg

DSCF8323-16x9_resize.jpg

DSCF8318-2x3_resize.jpg

DSCF8333-2x3_resize.jpg

kom meg ikke så langt igår ;)
DSCF8343-16x9_resize.jpg

DSCF8337--_resize.jpg

fra andre siden
IMG_5237-16x3_resize.jpg

----------------------

og rundt kl 18 idag (2.sept) kom "Mørkets Fyrste" Mr.Ozzy

IMG_7724-wm_1.jpg

(trur det var han - kun en som gikk inn i limmoen)

(kommer med noen flere av lading mm.)

---------------
3 september:

Litt usikker på om West Air også var med på transporten
IMG_7941.JPG

Men her er flyet A-HA brukte (etter de opplysninger jeg har fått)
IMG_6009.JPG

IMG_5988.JPG

Last edited:
Bra dokumentert Dag!!

Hva er greien med spikermatte og politi, øvelse??

Y

Takker :)

Ja, de kom før jeg var ferdig, men anslo meg ikke som noen trussel der jeg sto å fotograferte "russerne", men kom meg ikke helt frem til siste flyet. Gikk bra å kjøre over "spikermatta" :) (måtte bare ha litt dramatikk rundt bildene ;) )
Kl. 00.00 kjørte jeg forbi inatt, og da drev dem å fylte opp AN-12BP. Den skulle vel til Stavanger, og mulig det er den som tar A-HA utstyret i retur.

Fulgte "Ozzy" (LZ-TIM) flyet frem til Arlanda der de landet rundt 01:30 (FR24)

Så det nærmeste jeg kan si å ha vært "P. O. T. D" er via ei Canon 55-255mm linse.
(De putta en kjølebag bak i limousinen. Tipper den inneholdt en veterinærsjekket fugl/smågnager ;) )
Blir spennende å se om A-HA bruker privat eller rutefly ..........

1000, 1000 TAKK!!:D

Bare hyggelig :)
Skulle hatt en av de små "traktorene" til bagasjevognene som kjørte slalom mellom flyene og fotograferte, .........eller en av Avinor bilene ;) Men det er jo sånn at visse frynsegoder må jo ethvert yrke ha. ........jeg ønsker meg pressekort :up:
Håpe de legger ut noen bilder her.

Blir spennende å se hva som dukker opp idag :)

Bare hyggelig :)
.........eller en av Avinor bilene ;)

Blir spennende å se hva som dukker opp idag :)

.....tsss de har vi nå i ny og ne, har vi ikkje? :p

Kom det no spenande i dag? Fine bilda, AN12'ern er fengslende i utseendet. Skikkelig øst-europeisk preg over det. Skjit at æ e ute av byen, ellers skulle vi nu ha masa oss inn og sett nærmar på den ;)

Kom det no spenande i dag? Fine bilda, AN12'ern er fengslende i utseendet. Skikkelig øst-europeisk preg over det. Skjit at æ e ute av byen, ellers skulle vi nu ha masa oss inn og sett nærmar på den ;)

Takk for flott dokumentasjon!

Jeg synes å ha registrert at det sto en maskin ved det "gamle tårnet" - kanskje en DO-328, eller noe slikt (så det bare i forbifarten). Kan det stemme? A-ha transport, kanskje?

Last edited:
Takk for flott dokumentasjon!

Jeg synes å ha registrert at det sto en maskin ved det "gamle tårnet" - kanskje en DO-328, eller noe slikt (så det bare i forbifarten). Kan det stemme? A-ha transport, kanskje?

Det stemmer, TOS. OY-NCO en 328 Jet, stod der og i går kom det også en tyrkisk Learjet 60.:fly

Det stemmer, TOS. OY-NCO en 328 Jet, stod der og i går kom det også en tyrkisk Learjet 60.:fly

Takk for info! Da er det kanskje likevel en liten spotter i meg.....:D

Learjet'en kom kanskje med gutta som skal på scenen i dag - The Prodigy?

Takk for info! Da er det kanskje likevel en liten spotter i meg.....:D

Learjet'en kom kanskje med gutta som skal på scenen i dag - The Prodigy?

Ja, TOS, nå mangler vi bare bilder fra deg, så du få legge kamera i bilen for det dukker stadig opp ett eller annet som ikke ligner på ......737 el. Dash 8 ;)

Ser frem til en bildeserie "fra TOS av TOS" :up:

Learjet'en sto parkert utafor de beste fotoplassene.................. så håper jeg at noen med "licence to shoot photo" ;) inne på flyplassen har noen flere detaljerte bilder av "konsertflyene".

Dag

Du må ikkje stikke av når vi får storbesøk, ;) :)

Vet ikke om det har vært flere fly her i forbindelse med "Rock-It...." Kanskje noen "touch and go" ?????

Hadde vært litt interessant med nærkontakt av AN-12 + da Ozzy kom ;) Kanskje du kunne gitt han en velkomstklem. Ingen rød løper og velkomst komité, bare sjåfører og teknisk personale + en/to rep. fra Døgnvill (så det ut som).

OZZY lander kl.17:43
IMG_7557--.jpg

Ja, TOS, nå mangler vi bare bilder fra deg, så du få legge kamera i bilen for det dukker stadig opp ett eller annet som ikke ligner på ......737 el. Dash 8 ;)

Ser frem til en bildeserie "fra TOS av TOS" :up:

Ja, kanskje det.....:) Er for tiden kun oppsatt med HTC Desire i digitalt format, som ikke akkurat er spotterkamera. Mitt gamle Nikon FG-20 tror jeg ikke jeg orker å styre med....

Back