WF-380
ScanFlyer Gold
Over en kopp kaffe med en pensjonert kollega kom det fram at han gjerne ville kjøre Route 66 fra Chicago til Los Angeles, men stolte ikke lenger på egne kjøreferdigheter. Ingen av de yngre slektningene hans hadde noen interesse for en slik tur. Tidligere har jeg hatt flere hyggelige jobbreiser med samme kollega, så jeg meldte meg frivillig til å være med han og kona hans på en slik reise og å stå for mesteparten av kjøringa.
Kart over Route 66 hentet fra Route 66 Museum i Clinton, Oklahoma.
Så da begynte den trivelige jobben med å sjekke søkemotorene for økonomibilletter til Chicago og hjem fra Los Angeles. KLM viste seg å være det beste alternativet med tanke på pris, tider og komfort. Siste etappen hjem fra Amsterdam skulle flys av SAS. Akkurat det viste seg å by på problemer under betalingen. Innsjekket bagasje må nemlig bestilles til en ekstra kostnad hos KLM, ikke noe uvanlig med det i disse tider. Men hjem fra Los Angeles gikk det ikke an å få bestilt og betalt dette fordi SAS hadde siste etappe. Jeg måtte også innom websidene til SAS for å få gjennomført setereservasjoner for den etappen. Små irritasjoner, og tegn på at samarbeidet mellom SAS og resten av Sky Team ikke var helt på plass ennå.
Alle hotellene underveis ble så bestilt før avreise. En roadtrip betyr mange hoteller, og det var faktisk en betydelig jobb å få på plass alle reservasjonene.
Dagen før avreise dro alle sammen til Gardermoen og overnattet på Radisson Red. Litt før klokka sju neste dag spaserte vi over til terminalen og sjekket inn hos KLM. Den hyggelig damen bak skranken fikk en beskjed på skjermen sin om at vi måtte betale for setereservasjonene, som allerede var gjort på nettsiden til KLM uten at det da kostet noe ekstra. Det var vi ikke interesserte i, og fikk overtalt henne til å slette den beskjeden.
Vel gjennom sikkerhetskontrollen rakk vi en enkel frokost på Bjørns Backyard på pir E.

Kart over Route 66 hentet fra Route 66 Museum i Clinton, Oklahoma.
Så da begynte den trivelige jobben med å sjekke søkemotorene for økonomibilletter til Chicago og hjem fra Los Angeles. KLM viste seg å være det beste alternativet med tanke på pris, tider og komfort. Siste etappen hjem fra Amsterdam skulle flys av SAS. Akkurat det viste seg å by på problemer under betalingen. Innsjekket bagasje må nemlig bestilles til en ekstra kostnad hos KLM, ikke noe uvanlig med det i disse tider. Men hjem fra Los Angeles gikk det ikke an å få bestilt og betalt dette fordi SAS hadde siste etappe. Jeg måtte også innom websidene til SAS for å få gjennomført setereservasjoner for den etappen. Små irritasjoner, og tegn på at samarbeidet mellom SAS og resten av Sky Team ikke var helt på plass ennå.
Alle hotellene underveis ble så bestilt før avreise. En roadtrip betyr mange hoteller, og det var faktisk en betydelig jobb å få på plass alle reservasjonene.
Dagen før avreise dro alle sammen til Gardermoen og overnattet på Radisson Red. Litt før klokka sju neste dag spaserte vi over til terminalen og sjekket inn hos KLM. Den hyggelig damen bak skranken fikk en beskjed på skjermen sin om at vi måtte betale for setereservasjonene, som allerede var gjort på nettsiden til KLM uten at det da kostet noe ekstra. Det var vi ikke interesserte i, og fikk overtalt henne til å slette den beskjeden.
Vel gjennom sikkerhetskontrollen rakk vi en enkel frokost på Bjørns Backyard på pir E.