Som aktiv FSX bruker følger jeg godt med på avinors publiseringer av innflyvningskart for de ulike flyplassene i Norge. I det siste har jeg lagt merke til at instrumentinnflygningskartene for Gradermoen ENGM er oppdatert med såkalt RNAV (GNSS). Er det slik å forstå at navigasjonssysteme ved moderne flymaskiner (som f.eks. 737-800) er gode nok til å benytte GNSS samt VNAV/LNAV for å kunne foreta innflyvning ned til MAPt (Missed Approach Point)?
Instrumentinnflygningskartet for ENGM RWY 19 R jeg refererer til er forøvrig:
https://www.ippc.no/norway_aip/old/AIP/AD/ENGM/EN_AD_2_ENGM_5-13_en.pdf
gura75
Instrumentinnflygningskartet for ENGM RWY 19 R jeg refererer til er forøvrig:
https://www.ippc.no/norway_aip/old/AIP/AD/ENGM/EN_AD_2_ENGM_5-13_en.pdf
gura75