RIP min Samsonite

Da jeg var innom i fjor, var Rimiwa i Asia (Seoul, Hong Kong, Bangkok og Singapore) dyrere enn i Europa.
ok...da får jeg satse på koffer24.de noen som har bestilt derfra?

fant en Multiwheel 74,5cm Classic Flight til ca 444 euro, ikke så galt det ?

Ja, som Robbie sier.. Sjekket Singapore også. Rimowa har nå blitt et snobbemerke i Asia... Ser i Hawaii at asiatene kjøper opp . Det er en grunn tl det ( lagd i Canada ).

Hei,

Da Samsoniten min også har tatt kvelden, vil jeg gjerne spørre om det følgende:

Er det noen som kan anbefalle en billig (maks € 200), lett og god koffert med mål rundt 158 cm (slik at den kan sjekkes inn hos de fleste selskaper)?

Tusen takk for alle innspill.

Kjøp en koffert som er så firkantet som mulig, i tøy/stoff og med fire hjul som stikker ut. Da blir den behandlet pent :-)

Hilsen en stuer.

Dette må være en Rimowa look-a-like. Har katalogen (dog 2014, forøvrig en lekker trykksak med mage klassiske fly og biler), ser ikke noe som er i nærheten av å ligne på denne.

Dyre jåle-kofferter med fire hjul tåler lite som jeg alltid har sagt....

Jeg har en billig storkoffert med fire hjul som så langt har tålt alle typer fraktoppdrag til og fra Atlanta med tungt gods som geitost, godterier og syltetøy. #aldriunder23kg #altunder23kgerfeigt

Kupper denne litt...

SAS tok livet av min Rimowa her om dagen og de kan ikke reparere den i følge Bagsupport.

Tyvärr kan vi inte reparera din koffert eftersom det inte finns reservdelar tillgängligt till din koffert. Rimowa varumärket har blivit uppköpta av Louis Vuitton och samtliga avtal med Rimowa återförsäljare i Skandinavien har avslutats och inte blivit förnyade ännu. Detta medför att reservdelar till din koffert inte är tillgängliga.

Vi har istället ställt ut en voucher som du kan använda för att köpa dig en ny koffert via vår webshop. På webshopen hittar du märken som Samsonite, American Tourister, Lipault, Gregory och Hartmann. Där Samsonite eller Hartmann är de märken som motsvarar din Rimowa koffert.

Førsteinntrykket sier at jeg bør velge Samsonite, da jeg ikke har hørt om så mange av de andre. Noen synspunkter her?

Kupper denne litt...

SAS tok livet av min Rimowa her om dagen og de kan ikke reparere den i følge Bagsupport.

Førsteinntrykket sier at jeg bør velge Samsonite, da jeg ikke har hørt om så mange av de andre. Noen synspunkter her?

Nå vet jeg ikke hvilke Samsonite de tilbyr, men vi hat et par Cubelite, og er svært fornøyde. Skulle jeg hatt ny koffert igjen ville jeg valgt enten det samme eller noe som lignet veldig.

De er lette, lette å håndtere, effektive og tåler en støyt. Våre er snart 5 år og good to go lenge fremover.
Dessuten er det lett å fikse dem. Vi ødela et hjul en gang, og da var det greit at Morris hadde deler inne så ble fikset på nullkommaniks. Tok det også på garanti, så jeg slapp styre med papirarbeid ovenfor flyselskap

Hei godtfolk - beklager å dra opp en gammel tråd. Den er dog ganske morsom.

Har bare et spørsmål: Noen som vet hvordan man lettest fra Oslo kan skaffe seg nye hjulsett til en 10 år gammel Rimowa Limbo?

Ah! En god gammel gjenganger. Kjekt med et gjensyn med denne tråden. Kan ikke svare på spørsmålet dit dog. ;-)

Norge er tidvis et koffert-uland. Ser ut som nærmeste verksted for Rimowa er København og Helsinki

Bare for å svare meg selv i tilfelle det er noen som lurer: Rimowa sendte fire nye hjul fra Køln - helt uten kostnad for meg. Bra. Så da regner jeg med at min 10 år gamle koffert varer i 10 år til. Jeg må si det var et bra kjøp.

Back