Riding on a British Airways plane –pt.3 – The Frantic 4 rides again

Martin

Moderator
Staff member
Medlem

Det sies at alle gode trilogier kommer i tre, så ca. 4 år etter de to første delene, kommer endelig tredje kapittel i serien «Riding on a British Airways plane. Etter at del en gikk til London og del 2 til Dublin, går del tre igjen til London.
Tittelen på TR’en, stammer fra den tiden jeg alltid brukte sangtitler, og er en lettere omskrevet tekstlinje fra låta «Paper Plane» av Status Quo, som går: «Riding on a long blue paper plane» (Jada, de drev med noe slimoppløsende greier i nesa på den tiden).

Men selv om alle gode ting er tre, så er det med det fjerde det skal skje ;).
I likhet med en drøss andre band, har Status Quo hatt noen mannskapsbytter opp i gjennom, og per i dag er det kun gitaristene Francis Rossi og Rick Parfitt som er igjen fra de tok navnet Status Quo (og kun Francis Rossi igjen helt fra børjan i 1962). Besetningen som herjet på 70-tallet, og som slo igjennom med boogierock-stilen, ble kalt «Frantic Four». Trommis John Coghlan forlot bandet plutselig mens de drev og rigget seg til i et studio tidlig på 80-tallet, mens bassist Alan Lancaster var først med på den såkalte «End of the Road»-turneen i 1984 (da de egentlig skulle gi seg), så Live Aid, før Rossi og Parfitt brukte bandnavnet sammen med ny trommis og bassist (samt tangentmann Andrew Bown som fortsatt var med siden midten av 70-tallet) og gav ut «In The Army Now»-albumet i 1986, og det ble noen heftige krangler og en rettsak ut av det, og etterpå snakket Rossi og Lancaster svært lite sammen.
Det har sågar vært et heftig diskusjonstema på det offisielle Status Quo-forumet i flere år, om hvilken besetning som ar best, og liten evne til å innse at andre kan ha en annen smak. Nuvel. (Personlig er mine tre favorittalbum fra dette årtusenet, sånn forresten).
Spol til 2010: Status Quo er på turne i Australia, der Lancaster har bodd siden 70-tallet. Han og Rossi møttes, fredspipe ble smattet på, og de var venner igjen. Det ble også spilt inn en dokumentar, med noen ekstraklipp der de spiller sammen igjen.
Spol enda litt fram: «The Legendary Frantic For line up reunites for the first and only time in 30 years»
Det som ingen trodde skulle skje, skjedde. En fire-fem konserter ble satt opp i Manchester, Wolverhampton, Glasgow og London. I ettertid har det blitt 9 konserter.
Jeg er ingen blodfan av bandet lenger, og tror på ingen måte det blir så «fett» som de som så bandet på 70-tallet tror det kommer til å bli (face the fact: de er godt over 60 alle mann), men følte at jeg måtte se det. En av London-konsertene var tom. på en lørdag, så jeg bråbestemte meg for at jeg vlle dra til London den lørdagen. Skulle jeg ikke få tak i billett, var jo uansett ikke en Londontur feil, så jeg booket.

Det skal tilstås at dette var noe jeg fant ut på jobb, og da jeg fikk ideen til dette, måtte jeg av en eller annen grunn booke med en gang, og siden jeg egentlig skulle jobbe, måtte jeg skynde meg.

badottcom.jpg

Jeg visste altså at jeg skulle til London, rundt den 16. mars, og lørdag til søndag. Jeg tastet inn «LHR» i «to»-feltet, klikket meg fram til mars i kalenderen, fant riktig uke, og valgte dagen lengst nest til høyre som avreise, og den helt lengst til høyre som returdato. Bookingen ble betalt og bekreftet, og like etterpå ble det slått til på et tilbud om en upgrade til 650 kroner den ene vegen. Husker ikke helt hvilken, men tror det var returen. Samtidig booket jeg også et hotell på akkurat de samme datoene
Noen som har lagt merke til feilen ennå?
BA har altså en kalender som begynner på søndag. Jeg hadde på ren refleks valgt de to dagene helt lengst til høyre, som viste seg å være fredag og lørdag :headbang

Heldigvis har BA en 24 timers angrefrist, og man kan kansellere helt gebyrfritt innen det har gått et døgn, og jeg drøyde det til neste dag med å ringe Bremen, som har de flotte åpningstidene 9-14 på lørdager. Hos BA er det nemlig sånn at man må ringe det kontoret man «tilhører», uansett (har jeg lest, i hvert fall), så om man booker en feil på en lørdag, og det norske nummeret ikke åpner før på mandag, så aner jeg ikke hva man gjør.

Jeg fikk nå uansett ringt ned, og fikk kansellert. Jeg kan slite litt med å tolke «dårlig» engelsk via telefon, men hun svarte uansett ja på at jeg ville få tilbake alle pengene mine. Det gjorde jeg også, etter ca. to måneder.
Jeg fikk også booket nye flighter på riktige dager, og hotellet ble booket om til den riktige natten.
Noen dager etter fikk jeg også tak i konsertbillett til Frantic Four på Hammersmith Apollo, lørdag 16. mars.

Re: Riding on a British Airways plane –pt.3 – The Frantic 4 rides again

"Subscribe to thread".

Synes det er kult du griper sjansen til å se bandet når du øyner en sjanse. Da er det best å være spontan og få fart på bookefingeren. Men det kan være greit å se over bookingen en gang før man trykker "bekreft".

Hvilket hotell har du valgt i London?

Gleder meg til fortsettelsen Martin! God fornøyelse.

Hvis ikke du har oppdaget det, så har siste utgave av 'Classic Rock' en gedigen Quo-reportasje i sitt siste nummer. Finnes på en iPad nær deg, og muligens hos Gnarvesen også.

clr_p1.jpg

16. mars 2013
Oslo Gardermoen (OSL) -London Heathrow (LHR)
British Airways BA763
Airbus A320
G-EUYH
Sete 1F
Club Europe/Business Class

Bussturen gikk som vanlig med 855 - forøvrig for siste gang for min del - og ankomst OSL var litt før 10:00

0C74E0BB-9F44-4284-B116-F89435165E6E-114-00000000B9E28593.jpg

Verneskoene fikk bli hjemme denne gangen ;)

10B9D1BD-0B4A-443F-94EB-A435FA21FC0A-114-00000000D2ED05FC.jpg

Det var G-EUYH som var på veg til OSL som BA762. Jeg fikk melding fra Tripit allerede kvelden før, om en forsinkelse på 21 minutter på BA763, og fant kjapt ut at BA762 var beregnet i rute ut fra LHR, og 21 minutter sen inn på OSL. Som man ser, planla de en liten omveg.

Uansett, på OSL var det bare å sikte opp denne:

B2C09275-CE57-4385-9583-94F86BEAD5B4-114-00000000D545728C.jpg

..og videre mot enden av terminalen, der den velkjente BA-logoen lyste... Eh, der den velkjente BA-logoen pleide å lyse opp fra skjermene over skrankene helt til høyre. Der stod det nå TAP. Riktignok bruker de flightnummer 763 på en av sine OSL-flighter, men det var nå BA763 jeg hadde tenkt meg med. Videre bortover drev Qatar og breiet seg med alle skrankene sine, og bortenfor der iigjen, kan jeg ikke huske det var noen åpne skranker. Hmm... Et kikk på en skjrem på veggen, avslørte derimot at BA hadde flyttet til felt D.

F45846B5-010B-4A09-983F-3F4CD4BC439C-114-00000000D94116E0.jpg

Praktisk, rett ved sikkerhetskontrollen, og også like ved W.B Samson, om man skulle finne på å ta seg en bolle, eller noe.

Litt kø i businesskranken, men jeg ble allikevel kjapt ekspedert, og fikk sendt kofferten, og fikk et boardingkort (Jeg liker helst å slippe å drasse på kofferter airside).

Så var det gjennom security. Jeg tok turen bortom Fast Track for å se om det var en BA-logo der nå, men det var det ikke. Observerte også en annen passasjer fra flighten min forsøke seg, men han ble høflig avvist. Det til tross for at BA svarte meg på en forespørsel på Twitter for snart et år siden, at det var en av stasjonssjefens høyeste prioriteringer. Nuvel, det var bare å stille seg i kø, som var passe lang. Vel fremme gikk det lydløst i gjennom, og jeg fant loungen.

1E618F22-3E5C-453A-A99D-2804DE1951A3-114-000000053EE1B3FC.jpg

Denne fine lampen hang rett over hodet mitt da jeg skulle reise meg opp igjen.

En kjapp matbit og en Pepsi senere, stod det go to gate, og forsinkelsen så ut til å ikke gjelde lenger, så jeg fant vegen mot non-Schengen. Ble ekspedert av en ekstra pratsom grensekontrollør, som først måtte spørre begge barna i følget foran meg om hva de skullle i London. Jeg ble også først spurt om hvor jeg skulle, og deretter et oppfølgingsspørmål om jeg skulle videre.

Vel gjennom der, var boarding allerede i gang, og jeg oppdaget dette skiltet:
7F439F24-5219-40BA-B0C1-3036BDE052B3-114-0000000556EBD362.jpg

Kan ikke huske å ha sett noe sånt på OSL før, men her var altså den ene siden av skranken ti Fast Track, og den andre til General Boiarding :)

Hvor godt det følges opp kan diskuteres, da jeg overhørte følget bak meg;
"Det her er fast track"
"Vi kan ikke gå her"
"Jeg prøver, jeg..."

Og jaggu klarte de det også :headbang

Vel ombord var det å finne 1F. Det pleier som regel ikke å være så vanskelig. Først til høyre, og første til venstre. Hadde toseteren for meg selv. Ellers rimelig fullt i Club, med 6 rader der det satt folk på hvertfall de 5 første.

Et ektepar stresset fælt med bagasjen, og mens fruen forsøkte å finne plass til kofferten, satt mannen og la ut om at "de hjelper deg". Nei, det gjøe de ikke ;). Han var bare Bronze (pluss EBG, i følge et par tag'er jeg så), så han var sikkert "ny" ;). Også var det veeeeldig viktig at hun fikk sittte på sitt sete, siden hun hadde bestilt spesialmat. Jeg tror nok at crewet hadde funnet ut av det uansett ;)

Så ble vi forsinket allikevel, pga. slot. ba.com rapporterer at vi dro fra gate ca. halvtimen sent, og wheels up var en halvtime etter det igjen, nesten.

Så var det maten. BA serverer forskjellige typer måltider etter avganstidspunktet. Før var OSL-flightene safe, mtp. at de enten gikk under Breakfast, Lunch eller Dinner, og ikke disse andre greiene som "Extended Breakfast" eller "Afternoon Tea". Så gjorde BA om på det, døpte om "Extended Breakfast" til "Brunch", og utvidet tidene til disse "mellom"-måltidene, sånn at BA763 bl.a. ble en brunchjflight, og BA768 hjem igjen nå får Afternoon Tea. Jeg var passe småskeptisk til dette, da jeg alltid har satt pris på varm mat i Club Europe. Men det var jo slettes ikke ille. Det var nesten så jeg ble litt skuffet over at jeg ikke ble skuffet ^_^

2852A392-671F-442B-8456-E8A08B398AA0-408-000000172145229C.jpg

Litt skinke og ost.

Jeg setter nok fortsatt pris på varmmat, men det her var altså ikke så aller verst allikevel. I hvertfall ikke for meg.

D61A75E0-C796-4D0F-A87B-304B56F3D648-408-00000018DA1A7623.jpg

Det hele ble skylt ned med en slik en.

Ankomst til LHR var ca. halvtimen sen, men kapteinen opplyste underveis om at vi hadde fått en veldig bra gate. Vi parkerte på hovedbygningen (T5A), og det jeg mener var stand 509. Vi havnet uansett rett ved både Flight Connections og passkontroll. Det var forøvrig flere som hadde connections - bl.a. overhørte jeg noen i loungen som skulle til IAH, og de hadde en drøy time i utganspunktet. Ved gaten ved ankomst, stod det to damer med hvert sitt skilt - et som det stod San Francisco på, og et som det stod Houston på, så da tipper jeg at de som skulle dit kom seg dit ;)

Jeg fant vegen til passkontrollen, og gjorde et forsøk på disse automatiske passgatene. Det funket, og jeg la også merke til at når jeg var godkjent, stod det "Ta Passet" på norsk på skjermen :)

Jeg fant vegen videre til bagasjehallen, og måtte vente en liten stund før det faktisk kom noe. Da det løsnet, kom min koffert ganske fort :)

Derfra ble det Heathrow Express til Paddington, og tuben videre til Sheperd's Bush, og jg fant igjen Hilton Kensington som lå der det lå forrige gang ;)
Hotellet ble valgt pga. god pris. Endte vel opp med 119 pund til slutt, og passe praktisk beliggenhet ifht. til Hammersmith (blandt Hilton sine, i hvertfall ;)).

Som vanlig er det glitrende rapport fra deg, Martin.

Den Fast Track boardingen har vært i Norge en liten stund. Ihvertfall et halvt års tid. Men som du opplevde funker den jo ikke. Det blir jo heller ikke annonsert eller på noen måte håndhevet. Mistenker at man føler det ubekvemt å håndheve slikt her til lands.

Godt å lese at du ikke ble skuffet av serveringen ut. Var rimelig sikker på at du kom til å like det. Er spent på hva du mener om returen.

Fin rapport! Fast track i sikkerhetskontrollen burde jo BA få. Det er en stund siden jeg fløy med dem, men jeg liker deres Club klasse.

Ja, brunchen var egentlig helt grei. Er dog mer skeptisk til afternoon tea på f.eks. BA768.

Litt mer om hotellet som ikke stod helt til gull, men fossrodde seg fint i land, så fort jeg er i kantina.

Ved ankomst hotellet, ble jeg sånn passe kjapt sjekket inn. Gullstatusen ble bekreftet, men ikke et ord om hvor jeg kunne spise frokost (mer om det litt senere). Oppgradering fra vanlig dobbel til Deluxe ble også bekreftet, men jeg skjønte ikke helt hva som var deluxe med rommet. Det lå forøvrig i første etasje, som i UK betyr en etasje over bakken. Fikk nesten dårlig samvittighet av å ta heisen så kort ^_^

Vel oppe, var det å finne rommet (jeg har "far from elevator" lagt inn i HH-profilen, bare fordi jeg synes det er gøy å måtte lete etter rommet ^_^)

82487B81-7F75-4D29-ADF4-67B06F76FAF0-121-0000000120E2F502.jpg

Jeg skulle til 1028, altså. Der ismaskinen står rett utenfor. Kjekt om man trenger is. Ikke så kjekt om alle andre trenger is, men ikke en selv.

D584AB06-ADA2-4EB8-9702-50DFC25834DD-509-000000B8BE220C0F.jpg

Utsikten fra romdøra.

Vel inne, var det å bekrefte at det var dårlig med noe som helt, av både vannflasker og andre velkomstgaver. Jeg slo meg ned med en cola og en Japp fra minibaren.

Etter en stund, banket det på døren, og en kar stod utenfor med en vannflaske. Flott, tenkte jeg. Han ba meg også henge på den greia som lå der *peke på der flaska skulle stå*
EEB8B00D-55C2-4337-817C-A6080B29FCD6-121-000000008C925BB1.jpg

Altså den greia som forteller at flaska koster nesten 40 kroner :rolleyes:

Rett etterpå, banker det igjen. Ei frøken står utenfor og vil gi meg denne:

3BF12567-F7A5-4A2B-BC68-0073E04931B8-247-000000A2D39A7CED.jpg

Nå snakker vi ;)

C189EBD9-7BAB-425C-A8A3-5BA9FFEBB130-121-00000000F7D0ACFA.jpg

Lillebjørn lukter, roterer glasset, smaker, slurper, gurgler og spytter, og kan stolt konkludere med at det er rødvin.

Etterhvert ble man litt sulten, og jeg fant vegen ned.

5DBF7093-0F1D-4546-A01F-E88507342D9D-121-000000016EC29462.jpg

C6795CDD-7341-47EF-BAD1-197110B11461-121-00000009A6D6446D.jpg

Litt utpå fant jeg en buss ned til Hammersmih, og gikk på konsert.

56B1AFA6-657F-4530-BD0E-1AE1A2E3ADCF-121-0000000A4358B358.jpg

6E29D26F-1622-4271-A400-FB1D542F62A5-121-0000000A9E30D31D.jpg

Hello !!! :)

Hehe, samme hotellet jeg bodde på sist jeg var på konsert på Hammersmith Odeon. :)

Dagen i dag begynte med å først våkne, og deretter stå opp, for deretter å finne ut hvor jeg kunne spise frokost.

Siden jeg spiste i loungen sist (og også ble høflig avvist i restauranten den gangen), prøvde jeg meg på loungen. Inn med kortet, og det lyste fint og rødt i den lille LED'en eller hva det var på låsen. Ok? Jeg var sulten, så jeg gikk til restauranten (som var ca. to skritt til høyre), og presenterte romnummeret til en hyggelig dame. Hun tastet, og spurte om jeg ikke var HH Gold? Jo, det stemte (ordentlig, til og med, ikke sånn juks ;)). Da skulle jeg spise i loungen, fikk jeg vite. Jeg fortalte så at det hadde jeg forsøkt, og prøvde nok en gang nøkkelkortet i døren, så hun så at det ikke virket. Hun syntes det hele var merkelig, og sa hun skulle sjekke med resepsjonen. Før jeg rakk å tenke så veldig mye mer, ble jeg "overlevert" en kollega av henne, med beskjed om "table for one", og jeg ble dratt med inn i resatauranten. Jaha?

Fikk så et bord, og kunne forsyne meg av buffeten, og en tredje kollega skulle visst komme med drikke. Jeg forsynte meg en gang, og lot det være med det. Noe drikke kom aldri, men jeg maste ikke så høyt om det heller.

Det ble litt avslapping på hotellet framm til 12, før jeg dro avgårde til Paddington og fikk oppbevart kofferten, før jeg dro litt på måfå rundt i London. Endte på Hard Rock Cafe med planer om lunsj, men overhørte at dørvakta opplyste om en times ventetid på bord. Jeg tenkte at det gadd jeg ikke, men nå MÅTTE jeg ha mat. Skulle nok tatt av frokostbuffeten en gang til, kjente jeg. Fikk navigert meg gjennom tubesystemet en gang til, og endte så på Garfunkel's rett ved Paddington.

4285C9CB-2F64-4433-B517-6C2DD832800B-509-000000B9D00F4836.jpg

Lasagne

3E4437D1-2484-4610-A60F-2C2B17307791-509-000000D24570096B.jpg

Eton Mess Sundae

Etter å ha fått opp blodsukkeret igjen, var det å finne kofferten min igjen, før jeg tok første Heathrow Express ut til Heathrow, og fikk sjekket elegant inn - dessverre ikke helt borte i F-innsjekken i dag, siden man er nede på sølvnivå igjen. Security gikk passe tregt, og det ble en ekstra runde med beføling. Bagasjen ble heldigvis ikke tatt til side (noe de visstnok gjør med en del håndbagasje for tiden).

Klarte også å finne vegen til den mer vanlige, dødelige kantina etter å ha sendt et langt blikk i retning Superkantina (Galleries First) på veg forbi, før man tok rulletrappen opp enda en etasje. Her har det blitt litt mat, potetgull og cola. Halvannen time til avgang, som for øyeblikket er estimert tre minutter sen.

Sånn forøvrig, så tror jeg at jeg glemte å nevne lenger opp at G-EUYH er den eneste BA-maskinen jeg til nå har flydd mer enn to ganger (tre inkl. BA763 i går). Etter å ha satt av meg på LHR i går, dro den til BCN, og etter å ha fartet litt rundt i Europa, har den nå nettopp kommet tilbake fra BCN nok en gang, og parkerte for ca. en halvtime siden. Hvilken maskin får jeg til OSL tro? ^_^

Litt kronglete å se fra gaten, men det ser jaggu ut som EUYH.

God tur hjem, Martin.

Lillebjørn lukter, roterer glasset, smaker, slurper, gurgler og spytter, og kan stolt konkludere med at det er rødvin.
Da kan man konkludere at smaksløkene til Lillebjørn er meget godt utviklet, og at han er en like stor vinkjenner som undertegnede.

Bra rapport er det også :)

Takk for levende og bra skrevet rapport så langt. Har du prøvd SAS sin businessklasse til London? Har fått med meg at du er en BA/OW-mann, men på London-ruten ser det ut som SAS ligger et par hakk over, i hvert fall når det gjelder mat og fast-track.

Litt kronglete å se fra gaten, men det ser jaggu ut som EUYH.
Ikke med mindre du er på vei til ATH nå. ;)

Takk for levende og bra skrevet rapport så langt. Har du prøvd SAS sin businessklasse til London? Har fått med meg at du er en BA/OW-mann, men på London-ruten ser det ut som SAS ligger et par hakk over, i hvert fall når det gjelder mat og fast-track.

De ligger desverre ca 3 ganger så høyt i pris også. Tipper det farger valget hans litt.

Og når det gjelder flyplassopplevelsen på returen "kjører BA rundt SAS og selger pølser med gratis tilbehør", så der er de litt 50/50. :)

Men jeg skal være enig med deg i maten. SK har snudd til det bedre mens BA har snudd til det værre.

BA har en mye hyggligere pris på business t/r LHR enn det SAS har.

G-EUUY er riktig reg.

Jepp, det var EUUY. ATH-flighten hadde jo uansett samme avgangstid som min flight, så da var det ikke så gærent resonnert at den evt. kunne ha operert BA770? ^_^. G-EUUY hadde forresten operert BA766/767 og vært en tur på OSL allerede - samme opplegg som sist jeg fløy BA770, det :)

16. mars 2013
London Heathrow (LHR) - Oslo Gardermoen (OSL)
British Airways BA770
Airbus A320
G-EUUY
Sete 2A
Club Europe/Business Class

Satt og slappet godt av i loungen, før jeg plutselig kom på at "f**n, jeg har et fly å rekke!!". Var vel under 20 minutter til klokkeslettet som viste "Gate closing" på boardingkortet, og altfor sent i forhold til hva jeg synes er komfortabelt med tid til å finne gaten - men så er det vel da jeg lærer at jeg ofte beregner altfor god tid ^_^.

Gaten var A19, og uten å være for kjent, så skjønte jeg kjapt at det var i sørenden, siden de laveste nummerne er domesticgatene i nordenden, og at A10 ligger ca. på midten. Fant gate A19 i sørenden, på "kortveggen" av terminalen. Da var det selvsagt en god stund igjen til boarding, og jeg ble som vanlig tråkkende fram og tilbake, passe utålmodig som jeg pleier å l bli. Det ble en liten delay -17 minutter i følge ba.com. Der røyk altså den 22:40-bussen jeg hadde tenkt å rekke.

Sånn etterhvert begynte boarding, og en CSD (de er det ikke så mange av på shorthaul) ønsket meg velkommen, og tiltalte meg ved navn og greier. Han virket som han likte jobben sin, og det satte tonen. Kabinen (og flyet ellers, i følge crewet) var stappfullt. To crew bak (antar jeg) og to foran, og forøvrig en kvinnelig pilot der framme. Fikk ikke helt med meg hvilket sete hun satt i, men siden det stod en mannlig pilot foran i flyet da vi gikk av, gjettet jeg på at det var han som var kaptein (nei, jeg så ikke stripene hans heller...)

Vi kom oss nå avgårde, og tok av på bane 27R, som tilsier at man må svinge tilbake for å komme i retning Norge. CSD'en og hans kollega satte i gang med servering, og jeg gikk først for en sånn:

2F23979D-4E62-4973-89FF-94E8629DC6CE-509-000000263827EBFF.jpg

Så var det mat. Som tidligere nevnt er det et nytt opplegg. Bl.a. er det ikke lenger to varmretter å velge mellom, men en varmrett, og en salat med en "hot item". I dag var det enten en Cæsar-salat med varm laks. Den ble servert ved at FA'en fant fram salat-brettet, og plukket en laksebit fra et fat med varme laksebiter.

Alternativet var kylling med potet og noen grønnsaker.

F1BC9610-2A0A-4328-9601-19B6E5DD6E05-509-0000002643002019.jpg

Den ble skyldt ned med Coca-Cola.

Det smakte forsåvidt helt greit, men ligner ikke på BA-maten sånn den var før. Her savnet jeg litt den "gamle" Ba-maten. Konklusjonen matmessig på denne turen var vel faktisk at jeg ble postitivt overrasket over det jeg trodde jeg skulle bli skuffet over, mens den maten jeg egentlig gledet meg til, var bare "helt grei".

Jeg vil allikevel få vise fram disse:
198E93E4-A036-4D80-B99E-A1FB61A5417F-509-0000002648B7D616.jpg

Handmade chocolate. De var SYKT gode!

Forøvrig hadde sidemannen spesialmåltid - seafood. Så kjapot at det var noen kongereker og ris, som egentlig så veldig godt ut.

Ellers landet vi passe forsinket på bane 01R etter en passe fin innflyvning over Oslo. Fikk parkere ved gate denne gangen, og jeg fant kjapt vegen til passkontrollen. Der var også de nye automatiske passgatene på plass, men dessverre ikke i drift nå i kveld. At det satt en enslig passkontrollør borte ved "EU/EØS"-skranken så jeg heller ikke, så jeg havnet i "All Passports"-køen, bak en so tok litt lenger tid enn bare å vise passet. Da det ble min tur, så det nesten ut som damen i skranken ble litt skuffet over at jeg var så "enkel" ^_^

Derfra var det den vanlige vegen til tax-free for et par poser M&M, før det var å jakte på koffert, som i dag kom på bånd 8, og ikke 9 som BA har kommet på på alle turene mine de hvertfall tre siste årene. Den dukket kjapt opp, og deretter var det å gå i sakte kø gjennom den grønne siden av tollen. Det var MYE folk som skulle ut der i dag :drunk:. Ellers så veggen på høyresiden (mot det rommet man evt. blir tatt med inn i) ut som et oppussingsprosjekt, så det er mulig det bygges om noe der?
Noen i køen konkluderte forresten med at "nå mista vi det Flytoget. Jeg klarte ikke å ha særlig medfølselse over at han måtte vente 20 minutter til med den timen jeg hadde til nest buss ^_^

Vel gjennom: Pølse og cola på 7-11, og vente på bussen, som kom, og jeg var endelig hjemme litt over midnatt.

Nå er det bare å glede seg til neste tur :)

Back