Returnere fra vestkysten USA, hva er lurest?

killbox

ScanFlyer Blue
Hei, jeg skal en tur bort til Usa i sommer, og drar i fra SVG 1. juli via Keflavik til New York. Derfra skal jeg kjøre tvers over landet og regner med å returnere rundt 22. juli. Billetten frem har jeg kjøpt (ca 3k), men billetten tilbake har jeg ikke bestilt enda.

Hva er lurest og billigst her? Vil returnere i perioden 20 - 24, men det er åpent hvor jeg drar i fra. Har sett for meg SFO, LAX eller SAN.

Er det lurere å gå via New York?
 
IcelandAir er vel en av de få som selger enkeltvei over atlanteren til fornuftig pris. Så enten må du få deg en billett tilbake ellers må du se hvilket selskap du kan kjøpe en billig t/r billett med utfra USA og så la være med å bruke returen tilbake.

Hvor du drar fra, er vel der du får det beste tilbudet fra, om ikke det er andre forhold som spiller inn?

BF:cool2
 
Er i grunn det samme hvilken plass jeg returnerer fra på vestkysten. Men det virker som om LAX er det billigste?

Ser Iclandair har en rute fra LGB - SEA - KEF - SVG/OSL

Kronglete reisererute på 17/18 timer til ca 4500,-
 
Jeg ville satset paa en billig innenriksbillett til JFK og tatt Singapore Airlines derfra til Frankfurt og deretter til Oslo.

Med United, American eller Virgin America, kommer du deg til JFK fra 109 dollar en vei, United med Premium Service, AA med widebody og wifi eller Virgin America med wifi og TV

Da faar du Airbus 380 fra JFK til Oslo og slipper 757 over dammen. Singapore koster rundt 400 dollar en vei.
 
Fra vestkysten av USA til SVG blir langt uansett. Det mest direkte du kan få er f.eks. United til LHR, og SAS videre, men det får du neppe til en billlig pris en veg.
 
Ok, får google litt videre. Ser at icelandair har to flygninger over fra JFK midt på dag og kvelden. Kvelden er beste løsning da en kan dra videre på morgenflighten. Da slipper en layover på mange timer der.

Er praktisk å ta innenriks LAX - JFK også videre?
 
Air NZ er notert. Ser at de har til 759 på søndagen (er ikke sikker på om en i reisefølge må være fremme mandag).

Får også Virgin Atlantic til 661 $ LAX - LHR. Det er av flytypen Boeing 747-400.

Hva er å foretrekke av Boeing 747-400 og Boeing 777-300 ?


Edit.


Fikk ned til 401 $ (!) med NZ ;) (Student vell og merke)
 
Last edited:
Ser at STA Travel har fine billetter for oss studenter.

385 $ fra LAX - LHR med Air New Zealand (Boeing 777-300)

Det drar 16:45 og er fremme i LHR 11:15 mandags formiddag.

Da kan jeg ta SAS ungdomsbilett fra LHR til SVG. Dersom jeg rekker 12:05 fra LHR til SVG (noe jeg sannsynligvis ikke gjør) så kommer jeg meg fra LAX - SVG for 3176,- (!)


Edit.

Strømuttak på alle sete hos NZ kontra Virgin :) Det lover bra.
 
Last edited:
Det drar 16:45 og er fremme i LHR 11:15 mandags formiddag.

Du rekker IKKE 12:05 til SVG. Det er 55 minutter mellom flightene, og minimum connection time mellom terminal 1 og terminal 3 er 75 minutter. Hvis du i tillegg er på separate bookinger, må du i verste fall ta ut bagasje og sjekke inn på nytt. Jeg ville tatt en senere LHR-SVG-flight.
 
Ja, det var i grunn det jeg regna med. Må jeg sjekke ut og sjekke inn når jeg bestiller separat? Hvordan er det i så fall ?

Det går flere flighter fra LHR til SVG/OSL, så det skal ikke være problem. Er ikke noe dyrere å gå via OSL, selv om jeg vil slippe det så klart.
 
Ja, det var i grunn det jeg regna med. Må jeg sjekke ut og sjekke inn når jeg bestiller separat? Hvordan er det i så fall ?

Hvis du booker alt i samme billett/booking, vil bagasjen selvsagt bli sjekket inn hele vegen. Om du booker NZ og SK separat, så vet jeg ærlig talt ikke. De er begge med i Star Alliance, så sjansen for at NZ tag'er kofferten din helt til SVG er der. Det kalles interlining, og det finnes nok de her som kan forklare det bedre enn meg, men i korte trekk, så er sjansen for at man får sjekket bagasje videre på separate bookinger størst om selskapene er i samme allianse.

Jeg vet f.eks. at British Airways tillatter dette kun om du sjekker bagasjen videre til en annen OneWorld-flight.

Uansett: Regn med at du må sjekke den inn på nytt på Heathrow, og beregn tid til det.

Og via OSL ville jeg ha unngått. Der må du nemlig også ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt, pga. tollbestemmelser.
 
Hvis du booker alt i samme billett/booking, vil bagasjen selvsagt bli sjekket inn hele vegen. Om du booker NZ og SK separat, så vet jeg ærlig talt ikke. De er begge med i Star Alliance, så sjansen for at NZ tag'er kofferten din helt til SVG er der. Det kalles interlining, og det finnes nok de her som kan forklare det bedre enn meg, men i korte trekk, så er sjansen for at man får sjekket bagasje videre på separate bookinger størst om selskapene er i samme allianse.

Jeg vet f.eks. at British Airways tillatter dette kun om du sjekker bagasjen videre til en annen OneWorld-flight.

Uansett: Regn med at du må sjekke den inn på nytt på Heathrow, og beregn tid til det.

Og via OSL ville jeg ha unngått. Der må du nemlig også ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt, pga. tollbestemmelser.
Ok, takk for tips. Da tar jeg utgangspunkt i at jeg må sjekk inn på ny, men jeg spør likevel dama i skranken på LAX om det er mulig.


Er klar over det med OSL, er et skikkelig herk det der.

Takk for input :)
 
Back
Top