Retur fra Kina! Jeg trodde bunnen var nådd SK994 PEK-ARN

Re: Retur fra Kina! Jeg trodde bunnen var nådd SK994 PEK-ARN

Joda, UA888 er en direkte flight til LAX. Den går non-stop til SFO og så videre til LAX med en A320.
Dessuten går det en non-stop til LAX senere på dagen, UA4455

UA4455 er en code share. Det er Air China som flyr.

SK994 er i morgen cancelled og jeg har blitt booket om til Air China.

Ja, det staar visstnok en A340 med tech borte i Stockholm. Aner ikke hva som er gaernt, men den er visst ikke klar igjen foer paa loerdag. Det er lenge aa ha en 340 staaende.. :rolleyes:

Det er det mange aar siden jeg har floyet! Kan sitte aa mimre om SK907/08 :)

I mitt vokabular er det ikke en direkterute når den mellomlander en plass og krever flybytte!! :old

Nei, de fleste vil vel egentlig tro at en direkte flight er det samme som non-stop. Flyselskapene bruker derimot direkte på en annen måte, og det er jo de som bestemmer:lol:

I mitt vokabular er det ikke en direkterute når den mellomlander en plass og krever flybytte!! :old

Ellers enig med Tommy i at det siste måltidet minnet mer om et turistklassemåltid!

Tenk så bra det hadde blitt om SAS hadde tatt konseptet fra frokostserveringen buffet style og benyttet samme prinsipp til middagsserveringen. Da kunne de hatt flate tallerkner, og man kunne få servert det man ønsket, og i ønsket størrelse på porsjonen. Da hadde de vært milevis foran deres konkurrenter i service!

BF:cool2

Jeg klarer heller ikke se at det er direkterute når den lander i en annen by med flybytte! Men det var LAX som stod. Men det kan kanskje ha noe med prisingen av billetten å gjøre?

Det minnet om turistmåltid ja, det tenkte jeg faktisk ikke over. Men siden jeg var både sliten og ikke minst mett, brydde jeg meg lite om det akkurat da.

I tillegg får du jo flere bonuspoeng når du flyr via ARN

Nei, får 8400 poeng til ARN fra PEK, 9000 til CPH. Poengene videre til Norge er 1200 uansett.

Det har du jammen rett i, PEK er eneste interkontinentale destinasjon hvor du får færre poeng fra ARN enn fra CPH med SAS.

Fin rapport, og blir enda bedre av å høre at SAS IC var bra:) gleder meg til å prøve dem på IC selv..

Lurer litt på følgende:

Etter å ha lest forskjellige trip reports her og ut fra egne erfaringer, så virker det som det er dåligere service på nattflygninger til Østen med SK?

Virker litt som om CA ene forventer at folk skal sove hele veien og ferdig med det ?

Skal til BKK i januar, ut fra CPH (natt) og tilbake via ARN (dag). Skal bli interessant å se om teorien stemmer.....

Lurer litt på følgende:

Etter å ha lest forskjellige trip reports her og ut fra egne erfaringer, så virker det som det er dåligere service på nattflygninger til Østen med SK?

Virker litt som om CA ene forventer at folk skal sove hele veien og ferdig med det ?

Skal til BKK i januar, ut fra CPH (natt) og tilbake via ARN (dag). Skal bli interessant å se om teorien stemmer.....

Ikke bare oesten, men nattfly generelt. Skal selv fly med SAS i business til CPH fra ORD i desember. Vi faar se om det blir en GT foer maten paa meg..

Reiste selv med SK975 ARN-BKK mandag 27.10., den har avgang 2020 og dermed en del tidligere enn BKK-flighten fra CPH.

Inntrykket her var bra (reiste i biz) - sjampisglasset var i alle fall halvfullt, ingen problemer med leselyset (som jeg og flere andre har opplevd mange ganger tidligere), valg mellom 4 hovedretter. Bra service stort sett hele veien, kunne kanskje ryddet vekk etter frokosten litt tidligere. Fikk takket purser for god flight ved utgangen i BKK.

Reiste selv med SK975 ARN-BKK mandag 27.10., den har avgang 2020 og dermed en del tidligere enn BKK-flighten fra CPH.

Inntrykket her var bra (reiste i biz) - sjampisglasset var i alle fall halvfullt, ingen problemer med leselyset (som jeg og flere andre har opplevd mange ganger tidligere), valg mellom 4 hovedretter. Bra service stort sett hele veien, kunne kanskje ryddet vekk etter frokosten litt tidligere. Fikk takket purser for god flight ved utgangen i BKK.

Fikk du tilbud om drink før maten?
Hadde de tatt av plasten over maten?
Serverte de dessert, eller bare noen petit fours?
Måtte du vente lenge på å få påfyll av vin?
Hvordan var humøret på crewet?
Kommer det en tripreport?
Med bilder?;)

Fikk du tilbud om drink før maten?
Hadde de tatt av plasten over maten?
Serverte de dessert, eller bare noen petit fours?
Måtte du vente lenge på å få påfyll av vin?
Hvordan var humøret på crewet?
Kommer det en tripreport?
Med bilder?;)

Ja takk... ;)

Back