Reservasjon av seter for flere

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg skal til Brasil i februar og vi er endel som skal reise med samme fly fra Frankfurt til Rio med Lufthansa. Jeg er den eneste fra Norge, men jeg lurer på om vi kan be flyselskapet reservere seter til oss på forhånd på den strekningen vi flyr alle sammen. Noen som vet om flyselskapene generelt er greie med sånt. Erfaringer? Kan jo by på litt problemer siden de fleste har forskjellig avgangsflyplass.

Replying to Topic 'Reservasjon av seter for flere'

Ta kontakt med reisebyrået, eller så er det vel mulig å reservere seter på en del nettsider. Du er ikke garantert sete men legger dere inn seteønsker i bookingen så er sjansen større. Men det forutsetter at du har muligheten til ASR på nevnte avgang (og jeg tror det).

Best om én kan koordinere dette direkte med flyselskapet, men da kan de kreve at du kan oppgi bookingref på samtlige bookinger.

Til Rio ville det vært merkelig om man ikke har ASR.

Originally posted by tosfreight

Hva er ASR?

Advance Seat Reservation.
Takker for svar. Alle har booket hver for seg, vi har ennå litt tid, så vi kan høre med flyselskapet.

og så blir det flytype-bytte... :p

nei da, den er nok rimelig bankers...

Originally posted by Arrow

og så blir det flytype-bytte... :p

nei da, den er nok rimelig bankers...

hehe, håper ikke det, gleder meg til en tur i en sværing B747-400. Satser på å oppgraderes til første så jeg får sitte i 2. etasje, (da driter jeg selvsagt i reisefølget :D
Det skjer jo sikkert, not!

Prøvde dette opplegget for en flight med Sterling nå på mandag, men fikk det ikke til å funke....
Vi er tre stk. som skal til Kreta, men det er vel ingenting i veien for å få seating sammen når vi spør ved innsjekk....?
Er jo barn inn i bildet så det ville jo vært tåpelig av Sterling å seate far framme, barnet midt i og mor bak.....:8:

Prøvde dette opplegget for en flight med Sterling nå på mandag, men fikk det ikke til å funke....
Vi er tre stk. som skal til Kreta, men det er vel ingenting i veien for å få seating sammen når vi spør ved innsjekk....?
Er jo barn inn i bildet så det ville jo vært tåpelig av Sterling å seate far framme, barnet midt i og mor bak.....:8:

Det at du ikke fikk gjort dette nå, er gjerne at det er mindre enn 48 timer igjen. Dette må ordnes minimum 48 timer før.

Hvis dere har bestilt reisen sammen og har felles booking ref så er det ingen problemer.

I forkant av innsjekk så går vi igjennom hele passasjer listen og plukker ut grupper med 3 el fler som da blir gitt seter på forhånd. (Sammen med enslige foreldre som reiser med barn) Dette for å unngå at familier blir splittet.

Hvis dere har seperate bookinger (ikke så veldig vanlig på NB) så har vi ingen mulighet for å se at dere reiser sammen (bortsett fra navn men det ofte flere med samme navn ombord, så det garanterer ingen ting....)

Hvis man da i tillegg kommer sist på innsjekk så er det ikke så mange setene igjen og man havner i hver sin ende....

S

Takk for den du...!!
Joda, ett bookingnr. hos Sterling med tre navn, så da er det vel bare å møte relativt tidlig nok i innsjekk da....^_^

Men som sagt, med ett booking no, så er dere nok allerede plassert et eller annet sted allerede. Så da er det ingen krise.... Eneste er at man ikke kan bestille spesifikk seterad, men man sitter da sammen :-)

God tur !

S

Da har vel vår venn Learjet editert og gitt seter til alle grupper på tre eller mer, så hvor tidligere dere kommer skal vel ikke ha så mye å si, selvom det jo alltid er fint å møte tidlig!

Da har vel vår venn Learjet editert og gitt seter til alle grupper på tre eller mer, så hvor tidligere dere kommer skal vel ikke ha så mye å si, selvom det jo alltid er fint å møte tidlig!

Men JoeW da, vi liker jo at man kommer tidlig.....

Du har helt rett, bortsett fra at jeg sitter i CPH og slapper av, så det er nok en god kollega som har editert morgendagens maskiner.

Så det er nok ingen krise om man ikke står først i køen :-)

S

Ja, tidlig er bra. Veldig bra.

(Jeg har etter dagens morgen et stort behov for å kaste en liten forbannelse over en viss utvekslingsstudentorganisasjon som to dager på rad har møtt i vel seneste laget med store grupper, og noen reiseledere med mangel på innsikt!!!!!!! )

Jepp, alt er nok i skjønneste orden.
Jeg spurte bare fordi websiden hos Sterling hvor man kunne gjøre setereservasjon sa at om man valgte å ikke gjøre dette, ville man bli plassert etter "kom-si-kom-sa"-prinsippet, altså man kom til å bli seated der det var et ledig sete.....
Bare Sterling flyr ut på rute fra GM kl. 20:00 i morgen nå, så blir alt bra....:colgate:

Det kan godt hende handling agenten på destinasjonen din ikke preseater grupper, men MA på OSL gjør det tydeligvis.

Da er man kommet hjem igjen etter en vellykket ferie på Kreta og en positiv opplevelse av Sterling som transportør.
Seatingen tok vi ved skranken både ut og hjem, og det som var litt morsomt (ikke for de det gjelt), var å overhøre et par samtaler i det vi gjør oss klar til å taxe ut på GM:

De hadde reservert spesielle seter, til 195,- pr. stk. på forhånd for å få sete sammen, og så ble de seated på forskjellige steder....

Jaja..., det er tydeligvis ingen grunn til å ta bekymringene på forhånd ser det ut til:colgate:

Back