• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Republic bekrefter ordre på 100 E175

Someone

Moderator
Medlem
Republic bekrefter ordre på 100 E175

Republic, som flyr for regionalselskapene til de amerikanske flyselskapene, har bekreftet ordren på 100 E175 maskiner (av E1 varianten) fra i sommer. I tillegg er det 100 kjøpsrettigheter som kan endres til E2. Sistnevnte sliter jo med salget i USA, da alle varienter, inkludert E175-E2 er for store og tunge under det amerikanske "scope clauses" for å kunne flys av de regionale selskapene. Så derfor fortsetter E1 modellen av E175 å selge i bøtter å spann der borte.

Også gode nyheter for Embraer, som foreløpig ikke har opplevd like stor suksess med E2 serien totalt sett, som de nok hadde håpet på, og derfor har ledig produksjonskapasitet

Leveringer fra 2020

https://www.flightglobal.com/news/articles/republic-finalises-order-for-100-e175s-454585/

Republic Airways has firmed up an order for 100 Embraer 175s, first unveiled at the Farnborough air show in July.

Deliveries from the order, which has a list-price value of $4.69 billion, will begin in 2020.

The deal includes purchase rights for another 100 E175s, with conversion rights to the E175-E2.
 
Re: Republic bekrefter ordre på 100 E175

Republic, som flyr for regionalselskapene til de amerikanske flyselskapene, har bekreftet ordren på 100 E175 maskiner (av E1 varianten) fra i sommer. I tillegg er det 100 kjøpsrettigheter som kan endres til E2. Sistnevnte sliter jo med salget i USA, da alle varienter, inkludert E175-E2 er for store og tunge under det amerikanske "scope clauses" for å kunne flys av de regionale selskapene. Så derfor fortsetter E1 modellen av E175 å selge i bøtter å spann der borte.

Også gode nyheter for Embraer, som foreløpig ikke har opplevd like stor suksess med E2 serien totalt sett, som de nok hadde håpet på, og derfor har ledig produksjonskapasitet

Leveringer fra 2020

https://www.flightglobal.com/news/articles/republic-finalises-order-for-100-e175s-454585/

Hva er det som gjør E1 til en bedre regional maskin i USA enn E2? Tyngde og Payload, eller er det andre forhold som gjør det..
 
Back
Top