• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United bestiller 30 (+40) E175

Someone

Moderator
Medlem
De amerikanske selskapene fortsetter prosessen med å skifte ut deres store regionalflåter som etterhvert begynner dra på årene. AA bestilte nettopp en stor del E175, og DL CRJ-900, og nå følger United etter med en ordre på 30 E175, pluss 40 opsjoner

http://atwonline.com/airframes/united-airlines-orders-70-embraer-e-175s
United Airlines has inked a firm order for 30 Embraer E-175 jets plus 40 options

Hyggelig for Embraer at deres E-jet fortsatt virker selge bra
 
United var vel også ganske tidlige ute med denne typen om jeg ikke husker feil?
 
Itillegg til disse 30 har Skywest bestilt ytterligere 40 maskiner som de skal operere på vegne av United. Itillegg til 100 opsjoner de håper å få brukt hos andre selskaper

http://www.flightglobal.com/news/articles/skywest-orders-40-e-175s-for-united-flights-386155/
US regional carrier SkyWest has ordered 40 Embraer E-Jets.

It will operate the Embraer 175 regional jets under a capacity-purchase agreement with United Airlines. Deliveries of the aircraft - to be configured in a 76-seat, dual-class layout - are scheduled to begin in the second quarter of 2014 and conclude in 2015.
 
Hva er det som er gunstig med E175 i stedet for E190? Ville tro at sistnevnte har mulighet til å gi større inntjening, på samme måte som B737-800 ofte er et bedre valg enn B737-700.
 
Hva er det som er gunstig med E175 i stedet for E190? Ville tro at sistnevnte har mulighet til å gi større inntjening, på samme måte som B737-800 ofte er et bedre valg enn B737-700.

Pilotavtaler gjør at E190/195 må flys som mainline, mens E170/175 kan outsources til diverse regionals. Så er en betydlig besparelse når man kommer under denne grensen.
Derfor ser man mer av de mindre E-Jets i forhold til Europa. Itillegg brukes de jo mye til å erstatte 50-setere (CRJ-200/ERJ-145)
 
Takk for oppklaringen, det forklarer saken :). Jeg trodde det lønnsmessige skillet gikk mellom jet og propell.
 
Pilotavtalene er blitt betydelig løsere de siste årene, og det går nok mot ytterligere utvanning. Kom med en ny krise, så ser du nok commuterselskapene fly 737 ....
 
I Europa er vel dette allerede et faktum, da Germanwings skal ta over deler av Lufthansa's B737/A32x flåte?
 
Back
Top