• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rekord resultat for Qatar i 2021

Someone

Moderator
Medlem
Qatar Airways kunne for regnskapsåret som sluttet 31/3/2022 presentere et rekordoverskudd på $1,5 mrd. Godt hjulpet av cargo selvsagt, som bidro omtrent like mye i inntekter som billettinntekter fra passasjertrafikken

https://www.qatarairways.com/en/pre...-Report-2021-22.html?activeTag=Press-releases

Qatar Airways Group reported a record net profit of QAR 5.6 billion (US$ 1.54 billion) during the fiscal year 2021/22. Overall revenue increased to QAR 52.3 billion (US$ 14.4 billion), up 78 per cent compared to last year and a remarkable two per cent higher than the full financial year pre-COVID (i.e., 2019/20). Passenger revenue increased by 210 per cent over the last year, due to the growth of the Qatar Airways network, increase in market share and higher unit revenue, for the second financial year in a row. Qatar Airways carried 18.5 million passengers, an increase of 218 per cent over last year.

Og får noen forsøker seg med "gratis" fuel argumentet, så ser jeg på driftskostnadene for flyselskapet så utgjorde drivstoff 29% av kostnadene sist regnskapsår. Som tyder på de betaler markedspris for fuel....
 
Vanskelig å ta dette for god fisk når de har satt en haug med a350 på bakken, og samme eier av QR også betaler fraktrater for import til DOH og eier flyplassen. I tillegg hjelper det sikkert fint på balalnsen at QR og deres eier kan piske fremmedarbeidere på DOH rundt for en femmer i måneden.
 
Last edited:
Back
Top