Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

Vil dette designet kunne hevde seg mot vesentlig nyere E-jets og kommende CSeries?

Dette var en gladmelding fra Nederland! Jeg venter i spenning.

Jøss... er det egentlig noe mer å si enn det?
Dette skal bli morro å følge med på, er KLM fortsatt interessert selv om de har anskaffet noen jungeljets?

Det var uventede nyheter. Så gjenstår det bare å se om den kommer seg i lufta, og om prosjektet er liv laga nå som det finnes flere andre alternativer. Men for all del - lykke til :)

Vil dette designet kunne hevde seg mot vesentlig nyere E-jets og kommende CSeries?

Ett av hovedpunktene som gjør Fokker 70/100 konkurransedyktig er vekten. Flyene er vesentlig lettere enn nyere fly som Embraer 190/195. Det er snakk om flere tonn i forskjell. Siden landingsavgifter baserer seg på vekt, kan det å operere en Fokker 100 over en E190/195 være ganske vesentlige besparelser.

Ved å i tillegg skru fast nye motorer på kjerra som er mer effektive enn Rolls Royce Tay motorene som blir brukt i dag, kan det bli enda mer interessant å fly denne kjerra.

Det har vel derimot aldri vært større konkurranse i dette segmentet enn det er idag, så jeg er heller tvilsom til at prosjektet er liv laga, men aldri si aldri. Det er flere selskaper som enda ikke har bestemt seg for i hvilken retning de skal gå i 100 +/- seters segmentet.

Ett av hovedpunktene som gjør Fokker 70/100 konkurransedyktig er vekten. Flyene er vesentlig lettere enn nyere fly som Embraer 190/195. Det er snakk om flere tonn i forskjell. Siden landingsavgifter baserer seg på vekt, kan det å operere en Fokker 100 over en E190/195 være ganske vesentlige besparelser.

Men hvorfor har da jungelfolket laget så tunge fly? :crowded

Jungeljet'ene til Embraer har vel blitt en suksess mye pga kostnadene med å kjøpe/lease dem slik jeg har skjønt det. Jeg leste en artikkel om det i Flight Int'l for ifjor engang hvor det stod noe om at de kostet rundt 30 % mindre enn hva en CRJ gjorde.....

Ellers ser jeg en F100 har med Tay650 motorene er rundt 3 tonn lettere enn E-195'en som du skriver Håkon. Interessant. Mon tro hvor den store vektbesparelsen ligger hen ?

Ellers ser jeg en F100 har med Tay650 motorene er rundt 3 tonn lettere enn E-195'en som du skriver Håkon. Interessant. Mon tro hvor den store vektbesparelsen ligger hen ?

Dårlig belegg:p

Skudd i blinde: E-jet har muligens kraftigere konstruksjon og større motorer (med oppheng osv.)?

Fokker patenten Glare har mye av æren!

Back