Rejält lyft för SAS i Sverige

Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

600 extra flygstolar på SAS linje mellan Arlanda-Kastrup

Flygsträckan Stockholm-Köpenhamn utvecklas alltmer till en reguljär luftbro för SAS.
Efterfrågan är så stor, att SAS från 30 oktober sätter in extra dagliga rundturer mellan de svenska och danska huvudstäderna.

Det betyder att SAS från 30 oktober på vardagarna flyger 30 dagliga avgångar - 15 rundturer - mellan Stockholm och Köpenhamn.

Totalt betyder ökningen att SAS varje dag kommer att erbjuda 600 ytterligare flygstolar på sträckan.

http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/press-sasScanAirSwe.asp#
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by TG923

600 extra flygstolar på SAS linje mellan Arlanda-Kastrup

Flygsträckan Stockholm-Köpenhamn utvecklas alltmer till en reguljär luftbro för SAS.
Efterfrågan är så stor, att SAS från 30 oktober sätter in extra dagliga rundturer mellan de svenska och danska huvudstäderna.

Det betyder att SAS från 30 oktober på vardagarna flyger 30 dagliga avgångar - 15 rundturer - mellan Stockholm och Köpenhamn.

Totalt betyder ökningen att SAS varje dag kommer att erbjuda 600 ytterligare flygstolar på sträckan.

Og det er det en oppgang på to rundturer pr. dag - i dag ligger det på rundt 13 rundturer. I morgen vil det oppsatte programmet utgjøre rundt 2500 flyseter hver vei. Til sammenligning er det mellom OSL og CPH rundt 3500 flyseter hver vei i morgen.

Lurer forresten på hvilken flytype som har 200 seter i SAS? A321en har bare 184, M80 har 145 og 738 har 179. Eller erstattes de seks rundturer med M80 med 738 fra SAS SE? I alle fall vil ARN ha noen hundre seter hver vei mindre enn OSL til/fra CPH.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by LN-KGL
Lurer forresten på hvilken flytype som har 200 seter i SAS? A321en har bare 184, M80 har 145 og 738 har 179. Eller erstattes de seks rundturer med M80 med 738 fra SAS SE? I alle fall vil ARN ha noen hundre seter hver vei mindre enn OSL til/fra CPH.

Var får du 200 ifrån? Blir det inte 150 nya säten per avgång? 2 rundturer blir 4 turer totalt. 150x4=600.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by jikswoboB

Originally posted by LN-KGL
Lurer forresten på hvilken flytype som har 200 seter i SAS? A321en har bare 184, M80 har 145 og 738 har 179. Eller erstattes de seks rundturer med M80 med 738 fra SAS SE? I alle fall vil ARN ha noen hundre seter hver vei mindre enn OSL til/fra CPH.

Var får du 200 ifrån? Blir det inte 150 nya säten per avgång? 2 rundturer blir 4 turer totalt. 150x4=600.

Min blings den, det begynner å bli sent - og så er jeg gammel :old ;)
 
Back
Top