Reiste på golfferie - køllene står igjen på RYG

Re: Reiste på golfferie - køllene står igjen på RYG

Dette skjer vel et par ganger i året (var minst en lignende episode i fjor) med diverse DY-flighter. Kombinasjonen golfbagger, vektbegrensninger og 2 ukentlige avganger er noe som er dømt til å skape trøbbel

Nok et tilfelle av at billigst ikke alltid er best ... har man interlineavtale med andre selskaper, kan man ogsaa sende rushbagasje med disse ....

Det er prisen for at flyve LCC, som ikke har aftaler med andre og ikke vil betale prisen for at få det eftersendt med andre. Kan kun håbe på at flere får øjnene op for de reelle kvalitetsforskellige på de forskellige flyselskaber.

Det er prisen for at flyve LCC, som ikke har aftaler med andre og ikke vil betale prisen for at få det eftersendt med andre. Kan kun håbe på at flere får øjnene op for de reelle kvalitetsforskellige på de forskellige flyselskaber.

Ja enig , men det tar tid........

Ja enig , men det tar tid........

Ja desværre, men jeg kan nu stadig have mine tvivl om det kan lykkes. Folk flest er vanvittigt meget fokuseret på at spare 50 kroner på flybilletten og ser sjældent på sådanne ting når de booker rejsen, men man har da lov at håbe.

Personligt synes jeg det er synd og skam at der altid skal fokuseres på laveste fællesnævner og lavest mulige priser uden at man forholder sig til kvaliteten. Vi vil komme til at se flere og flere af disse episoder, hvor pax bliver ladt i stikken i fremtiden, men måske det netop er det der skal til for at folk får øjnene op for de reelle forskelle, som er meget mere end mad ombord og gebyrer.

Som om det ikke skjer med andre selskap! Dere for spare der litt med slike kommentarer, Jeg har sittet mange ganger på gate for å vente på kofferter som har manglet, der har hendt at vi har blitt forsinket pågrunn av sen baggasje, at golfkøller eller ski, kkofferter ikke kommer hender ofte uten at man kan legge den skylda på at selskapet driver lcc. Jeg har selv reist med Lufthansa og jeg måtte vente 1 hel uke på kofferten min, men! jeg hadde reiseforsikring så jeg gikk bare kjøpte nye klær og fikk dekket det.

Selvfølgelig skjer dette med alle - jeg opplevde det selv på LH denne uken ...

Poenget er ikke at det skjer - men måten dette håndteres på .. En LCC samarbeider ikke med andre selskaper og har dermed ingen partnere som kan hjelpe med å få bagasjen nedover raskere ... Hadde dette skjedd med LH på OSL, hadde bagasjen vært på første Swiss, Austrian eller Turkish ..

Dersom de klassiske nettverksselskapene hadde maktet å markedsføre mer av blant annet slik service, som hvermannsen langt fra tenker over eller ser noe særlig til, kunne man antakeligvis klart å oppnå en forståelse blant den jevne eco-pax at man betaler for mer i kulissene som kan komme godt med i en situasjon som eksempelvis denne.

Er ikke overbevist om at den ensporede pris-løypen man er inne på i dag er den eneste måten å selge en flybillett på...selv til fritidsreisende.

Ser jo her at de fleste har bestilt turen gjennom en eller annen golfturfirma, og at de hadde betalt opptil 10 lapper for turen, burde det ikke være opperatørens ansvar ? jeg mener, i forhold til dette å telle 50lapper visa versa LCC - Nettverksselskaper?

når det er sagt, så er det vel ikke en selvfølge at flyet fra Osl skal klare 60 ekstra golfbagger ? på et fly som sikkert fra før er fylt mer eller mindre til randen.

Det er neppe volumet det har stått på .. med 'normal' bagasje og null frakt og post, burde det ikke være noe problem med 60 golfbagger. De stuer godt også.

Enten er de gjenglemt eller så har det vært vektbegrensninger.

Selvfølgelig skjer dette med alle - jeg opplevde det selv på LH denne uken ...

Poenget er ikke at det skjer - men måten dette håndteres på .. En LCC samarbeider ikke med andre selskaper og har dermed ingen partnere som kan hjelpe med å få bagasjen nedover raskere ... Hadde dette skjedd med LH på OSL, hadde bagasjen vært på første Swiss, Austrian eller Turkish ..

Hovedet på sømmet her. Det er akkurat det som er forskellen. Der kan ske fejl hos alle selskaber, men der er stor forskel på både viljen og mulighederne for at rette op på dem.

DY kunne jo også have valgt at betale andre selskaber for at få disse golfbags frem som cargo, men de har tydeligvis vurderet at det er blligere at betale en form for erstatning til kunderne.

Det er neppe volumet det har stått på .. med 'normal' bagasje og null frakt og post, burde det ikke være noe problem med 60 golfbagger. De stuer godt også.

Enten er de gjenglemt eller så har det vært vektbegrensninger.

jeg mente flyet i morgen, fra osl , om det ville kunne ta 60 ekstra bagger, i såfall litt kjipt..

- Det å miste bagasje underveis er ikke uvanlig, og det kan skje hvem som helst. Det er det aldri garantier for, avslutter Axelsson.

På en direkteflight håper jeg ikke det er vanlig ;)

jeg mente flyet i morgen, fra osl , om det ville kunne ta 60 ekstra bagger, i såfall litt kjipt..

Det er snakk om et drøyt tonn ekstra ... og er det en 738 burde det ihvertfall ikke være noe problem.

Kan virke som om Norwegian kommer etter Ryanair ? Er det Norwegian nå som har blitt hoggestabben ???!!!:headbang

I og med at DY er med å dekke ekstra utgifter så må det ha vært noen som har bommet litt.

Hvis flyet har vært fullt så snakker vi fort en payload på 17-20 tonn. Samt 12-13 tonn fuel.
De aller fleste pax har med en koffert, de 60 golf reisende 2 cll. Det gir maks 250 cll.
Og som MOW sier man skal greit få plass til dette. Er man litt urutinert i stuinga kan det vel fort bli veldig mye. Men det burde gå. Vektmessig burde det gå helt greit.
Men volum og balanse kan ha gjort dem skeptiske og så tar de av golfbaggene for å være sikre. DY lager vel også manuelle loadsheet, slik at man har ikke hatt hjelpen vi ellers har med datasystem hvor man kan leke litt og prøve seg litt frem og tilbake.

Ikke så lenge siden jeg selv sendte avgårde en 320 med ca 60 golfbag. Og jeg fikk også med nesten 2 tonn cargo. Denne maskinen var ca 2/3 full.

Så jeg vil tro at man har trodd at dette ville være alt for mye og dermed plukket av for å være trygge. Uten å finregne, da maskinen nok ikke ville vært så veldig langt unna maks vekter hvis den var full.

S

Back