Reisetips starten av oktober?

CaptainMorgan

AirBussjåfør
Noen som har tips til hvor man kan reise i oktober for å få litt varme?

Har et par fridager i starten av oktober, så har mao muligheten til å reise i perioden 10. til 14. oktober.

Tenker i hovedsak på plasser i Europa og Nord-Afrika, med unntak av Spania, da jeg er der ganske ofte ellers. Den vestlige delen av Asia kan også være aktuell, bare det ikke er for langt å fly ift hvor mange dager med "ferie" jeg har.

Takker for alle tips og forslag! :)

Områdene rundt middelhavet er jo generelt sett varmt da, så det er vel å velge en plass man ikke har vært før?

Var i LIS i oktober for noen år siden, og da mener jeg å huske at temperaturen lå på en rundt 20 grader.

Tyrkia er jo et sikkert sted for varme i oktober. Ligger gjerne på 25-30gr der nede. Mange plasser du kan dra til hvis du lander i AYT feks.

Ja, i Aten kan det jo bli hett når Hellas etter planen skal holde på å bli slått konkurs igjen i høst eller det blir nye innstramminger. Opptøyer, mye stengt, usikkerhet og lite hygge kan man uansett regne med.

Marokko. Ser at DY til Marrakesh dessverre er utelukket, men det finnes jo andre selskaper og byer i landet.

Ikke så negativ om Athen... Turiststeder holder åpent... For mye hysteri . Billige hoteller, de kjemper om turistene .. Bor på King George Palace som har redusert prisén fra i fjor

Går alt i dass blir det som Island. Drakmer og alt blir plutselig mye billigere. Dette er femte året på rad i juli-august plus minst 5 ganger forut

Demostasjoner er intet problem..

Kan lage en kort rapport når vi er hjemme...

Sharm - El Sheik er jo en varm plass, men spørs om det ikke er vanskelig å få fly biletter for kun noen dager. Går vel kun charter turer....
Hvordan plassen er etter revolusjonen vet jeg dog ikke...

Den Franske Rivieraen er perfekt på den tiden av året. Mindre trafikk og mindre nordmenn i røde bukser.

Prisene er også betraktelig lavere på denne tiden.

Dubai er jo også bra på den tiden og har mange skjulte sider som ikke russerne og nyrike skandinavere vet om :cool:

Back