Reisetips Norge: Vestlandet

Har du sjekket Hotell Ullensvang i Hardanger Cecilie?

Ja, og de er i grunn litt oppe til vurdering. Det eneste som trekker ned for dem er at det ikke er tillatt med hund på rommet. Så vi må se hvordan vi eventuelt skulle løst det :)

Spørs hvor du hadde tenkt å kjøre, men du har jo Storfjord og Brosundet som gode alternativ. Alexandria har vel litt redusert kapasitet ettersom de kjører oppussing over 3 år. Kviknes er også veldig fint plassert i Balestrand.

Litt mindre fjongt, men fantastisk plassert er Stad Hotell (lagt ny asfalt opp til Vestkapp). Et hotell du alltid kan være sikker på har ledige rom til ok priser er Quality Ulstein, men ikke i samme gate som det du kanskje er ute etter. Valldal fjordhotell ligger også utmerket til hvis dere skal over Trollstigen. Blåtind Boutique Hotel ikke langt fra Valldal er også en fin opplevelse.

Tusen takk for gode tips. Valldal fjordhotell har jeg også kikket litt på i forbindelse med min lille norgestur i fjor sommer.

Dere får bare ta overnatting slik vi gjorde da jeg opprettet denne tråden, her fra Balestrand :)

Det er mulig noen i reisefølget ville lagt inn protest. Men ikke meg i mot ;)

Her er eg sjølvsagt revnande inhabil, men anbefalar www.unionoye.no om dei har ledige rom.

Supert! Tusen takk. Men der er ikke booking mulig før senere i vinter. Så vi får holde døra litt på gløtt til Øye.

Husk aa kjoepe jordbaer om du er i Valldal, enhver gaard med respekt for seg selv har utsalg ved veien. De er fantastisk gode. Passer godt som snacks til Trollstigen.

Det er jeg helt enig med deg i. Takk for tips :)

Ja, og de er i grunn litt oppe til vurdering. Det eneste som trekker ned for dem er at det ikke er tillatt med hund på rommet. Så vi må se hvordan vi eventuelt skulle løst det :)
Eidfjord (Quality Vøringfoss) eller Voss er gode alternativ til Ullensvang. Heilt nytt scandic-hotell på Voss for eksempel, rett over gaten fra det som visst har en av verdens beste vinlister (betalingsmur). Utne hotell kan også anbefales. Strand Fjordhotell ligger også veldig flott til, men der er har jeg ikke vært på mange år så kan ikke si noe om standard på rom eller mat.

Union Øye er fantastisk ja! Utmerkede omgivelser og nydelig mat i tilegg. Tror det må være det mest magiske hotellet jeg har sovet på i Norge.

Er man ute etter noe litt enklere ambefaler jeg også sterkt den betjente DNT-hytta Nørdstedalseter i Breheimen. Skikkelig krokete og artig veg opp og helt frem, men majestetisk utsikt og man føler virkelig man er langt borte. Vegen ble vel bygget i forbindelse med vannkraftutbygginga tror jeg. Er også noen mindre veger oppe på fjellet der man kan utforske enten til fots, med bil eller sykkel, men i relarivt grei kvalitet for at kraftselskapene skal komme seg rundt til vanninntak og demninger.
Eller så har jo også DNT mange andre spektakulære hytter langs vegen, og de fleste har jo også blitt vesentlig oppgradert de siste årene, og mange nye og :)

Eidfjord (Quality Vøringfoss) eller Voss er gode alternativ til Ullensvang. Heilt nytt scandic-hotell på Voss for eksempel, rett over gaten fra det som visst har en av verdens beste vinlister (betalingsmur). Utne hotell kan også anbefales. Strand Fjordhotell ligger også veldig flott til, men der er har jeg ikke vært på mange år så kan ikke si noe om standard på rom eller mat.

Tusen takk for tips! Vi har vært innom Quality Vøringfoss også, men endt opp med Union Geiranger foreløpig.

Har mange netter på Gloppen Hotell på Sandane. Mulig det ikke er helt på «riktig» plass. Men har ofte god tilgjengelighet på rom til hyggelige priser. Finest i den gamle hotelldelen. Veldig bra restaurant og eget mikrobryggeri trekker også opp.

https://www.classicnorway.no/hotell/gloppen-hotell/

Det hadde vært et riktig godt alternativ, men de hadde ikke 7 rom ledige på våre datoer så da måtte det utgå dessverre!

Jeg er dødshabil. Har bare vært der på kaffe en gang, men det er helt fantastisk. Har i flere år drømt om å kjøre en jobbevent der også.

Høres veldig bra ut. De har jo ikke åpnet for booking enda men jeg har tatt og reservert en skokk med rom i på Union Geiranger nå, så får vi eventuelt se an hva Øye kan diske opp med av priser og tilgjengelighet når de åpner bookingslusene.

Union Øye er fantastisk ja! Utmerkede omgivelser og nydelig mat i tilegg. Tror det må være det mest magiske hotellet jeg har sovet på i Norge.

Er man ute etter noe litt enklere ambefaler jeg også sterkt den betjente DNT-hytta Nørdstedalseter i Breheimen. Skikkelig krokete og artig veg opp og helt frem, men majestetisk utsikt og man føler virkelig man er langt borte. Vegen ble vel bygget i forbindelse med vannkraftutbygginga tror jeg. Er også noen mindre veger oppe på fjellet der man kan utforske enten til fots, med bil eller sykkel, men i relarivt grei kvalitet for at kraftselskapene skal komme seg rundt til vanninntak og demninger.
Eller så har jo også DNT mange andre spektakulære hytter langs vegen, og de fleste har jo også blitt vesentlig oppgradert de siste årene, og mange nye og :)

Supert tips om Nørdstedalsseter, dette skal jeg absolutt ta med meg til min egen solotur i sommer!

Last edited:
Du er litt sen Cecilie, booket selv mye i nov/des [emoji6] Helgene uansett sommerferie eller ei er ofte opptatt pga. bryllup, vi fikk f.eks. bo på Juvet Landskapshotell (8 rom) i Valldal søn-tirs tidlig okt, booket i august i fjor[emoji28]

Et annet tips er airbnb [emoji41]

Hotel Alexandra i Loen er magisk, kanon badeanlegg og Norges beste middagsbuffet. Spiste svært lite neste dag [emoji38][emoji28][emoji23]

Du er litt sen Cecilie, booket selv mye i nov/des [emoji6] Helgene uansett sommerferie eller ei er ofte opptatt pga. bryllup, vi fikk f.eks. bo på Juvet Landskapshotell (8 rom) i Valldal søn-tirs tidlig okt, booket i august i fjor[emoji28]

Et annet tips er airbnb [emoji41]

Hotel Alexandra i Loen er magisk, kanon badeanlegg og Norges beste middagsbuffet. Spiste svært lite neste dag [emoji38][emoji28][emoji23]

Ser den, skulle nok vært litt tidligere ute med bookingfingeren. Men nå er i allefall 10 rom :drunk: reservert på Hotel Union Geiranger. Gleder meg til et gjenbesøk der.

Back