Reiserelaterte spørsmål vedr COVID-19

Re: Reiserelaterte spørsmål vedr COVID-19

Jeg hadde håpet at USA skulle gå bort fra dette. All info vi har funnet på nettet er fra begynnelsen av Desember og pandemien har jo endret seg litt siden det, så vi hadde håpet å slippe testing, men må man, så må man osv. Vi reiser til FLL 18.06 kl 09 og har bestilt testing hos Bærum Kommune dagen før, kl 10. jeg tror det koster 500,-/pers

Vi reiser til FLL 18.06 kl 09 og har bestilt testing hos Bærum Kommune dagen før, kl 10. jeg tror det koster 500,-/pers

Ikke noe krav om «fit to fly» for å slippe inn i USA, holder med testresultat i koronasertifikatet fra HelseNorge som du jo allikevel har med for å vise vaksinetatus.

Egenandel for antigen hurtigtest er 350 kr. Testen legges da inn i ditt koronasertifikat på HelseNorge.

Trenger du reiseattest i tillegg (fit to fly-dokumentasjon) tilkommer en kostnad på 150 kr, totalt 500 kr inklusive antigen hurtigtest.

https://www.baerum.kommune.no/koron...esporing-og-karantene-etter-27.9.21/#chapter6

Ikke noe krav om «fit to fly» for å slippe inn i USA, holder med testresultat i koronasertifikatet fra HelseNorge som du jo allikevel har med for å vise vaksinetatus.
Stemmer - hurtigtest hos Bærum kommune holder fint med resultat på Helsenorge. Ta med utskrift eller PDF på mobil så du kan vise den siden om testresultatet ved innsjekk og evt ved dokumentsjekk ved transfer. (Og det er det - god tur)

Re: Liste av land med endrede restriksjoner for ankomst (av nordmenn) (status-tråd)

Jeg sliter fortsatt med å avklare status i Hong Kong.
Har snakket med både ambassaden i Norge og Immigration i HK, men ingen kan besvare følgende spørsmål:

1.
Er det ok å ha to ulike sprøyter for å klassifisere som fullvaksinert? (kravet er to vaksiner, men det står ikke noe om det kan være av to ulike produsenter)

2.
Kan man gå på bar/restaurant etc de første 3 dagene om man tester negativt på covid testen?

Noen her som har vært i HK siste tiden og kan bistå?

Re: Liste av land med endrede restriksjoner for ankomst (av nordmenn) (status-tråd)

Hmm.. Hører forskjellig informasjon nå. Det er bare dette helseskjemaet man trenger inn til USA nå? Ingen COVID pass eller noe?

Hmm.. Hører forskjellig informasjon nå. Det er bare dette helseskjemaet man trenger inn til USA nå? Ingen COVID pass eller noe?

Kun skjema, men man skal vel kunne fremvise Covid-pass på forespørsel

Jo man trenger fortsatt vaksineringsbevis for å komme inn i USA. Men det er ingen utløp og 2 doser holder. Men det mest sannsynlige er at det er flyselskapet som sjekker dette ved innsjekk, ikke at man må vise dette i immigrasjonen.
Stor mer info her
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/proof-of-vaccination.html

Takker.. Noen som har link til det siste skjemaet? Har tre forskjellige.

Alt vi trengte for P komme inn i USA i går var skjemaet det henvises til over. Vi hadde printet på forhånd, men de delte der også ut ved pre-sjekk før boarding.

Naar jeg sjekket inn var Helse Skjemaet frivillig, jeg fyllte det ikke ut og det var aldri noen spoersmaal om det hverken i Skranken paa OSL eller ved ankomst Seattle.

KLM var ikke interessert i skjemaet da jeg reiste med dem i november.

Kan det være fordi dere begge er amerikanske statsborgere/green card holdere og ikke trenger noe sånt skjema?

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Last edited:

Ser ut til at Japan fortsatt har litt Covid-krav. Noen som har klart å printe ut vaksinedatoene sine på engelsk? Finner det bare på norsk på helsenorge, selv pm mye annet er tilgjengelig på engelsk

Ser ut til at Japan fortsatt har litt Covid-krav. Noen som har klart å printe ut vaksinedatoene sine på engelsk? Finner det bare på norsk på helsenorge, selv pm mye annet er tilgjengelig på engelsk

Er det krav om å vise alle vaksinasjonsdatoene?

Det vanlige vaksinesertifikatet har jo alt på norsk og engelsk, men er jo kun dato for siste vaksine som vises.

attachment.php

Attachments

• vaksine.png
    vaksine.png
    43.9 KB · Views: 178
Last edited:

Det finnes på både norsk og engelsk ved å trykke på knappen "Vis utskriftsvennlig versjon på engelsk og norsk".

Det finnes på både norsk og engelsk ved å trykke på knappen "Vis utskriftsvennlig versjon på engelsk og norsk".

Hm, jeg får det bare opp på norsk. Ingen mulighet til å velge engelsk? Har du fått dette til?

Back