Reiseplaner i 2013?

Eneste som er spikret er Singapore i januar, blir vel en eller to (muligens tre) turer til Norge i løpet av neste år. Ellers er planen å reise mye rundt her nede i Asia. TG har jo nok av fly som må testes ut.:)

Satser på å være i Birmingham for å se Aston Villa spille mellom 15 og 18 mars.

Så var planen å stikke til Daytona for å se NASCAR, Nationwide og Camping World Trucks i februar 2013. Men dette utgår nok da dette er for tett etter fødsel av pode nummer 3. Satser derfor på tur til Talladega Superspeedway i Mai eller Oktober

Edit:
Har forøvrig også en dialog med VIA da jeg ønsker å reise jorda rundt. Blir vel en helsikkes jetlag tur om det blir slik jeg ønsker men vi får se. Tror uansett ikke 2013 er året for dette.
Ruten var iallefall som følger: Kristiansund -> Oslo -> Ett sted i Europa -> Dubai - Sydney -> Auckland -> Tokyo -> Hawaii -> Los Angeles -> Rio -> Miami -> New York -> Reykjavik -> Trondheim (kjøre eller hurtigbåt hjem) (mulighet for at Reykjavik -> Trondheim blir/ble byttet ut med London og Oslo.)
Det som kanskje er galskapen i denne turen er at jeg egentlig ikke ønsker å bruke mer enn ca 20 dager. Men jeg fikk iallefall ett godt tilbud og håper å få muligheten om ikke alt for lenge.

Last edited:
Det blir i alle fall tre jobbturer OSL-PVG, mest sannsynlig med LH i C grunnet fine kveldsavganger, men jeg må også vurdere om jeg skal opprettholde BA sølv. Ellers blir det en tur til Orlando i C (også jobb).
På fritiden har fruen og den eldste jenta en poengreise til Tokyo med LH i C og fruen og meg har en CT-tur med SK og UA i C til Chicago i april. Elllers er det åpent, men sommerferien blir nok tilbragt på hytta her i gamlelandet.

Foreløpig er en tur til Orlando, en tur til Seattle og en tur til New York i planene før sommeren. Så får vi se hva sommer og høst etterhvert fylles opp med.

Av privat reiser så er dette booket:

Dubai jul/nyttår med Turkish
Cruise fra Miami i Februar med Airfrance
Bali og Singapore i Juli ( DM ) SAS/Singapore Air/Lufthansa
Bucharesti i Oktober med Wizzair

Har en tur i juli/august til NYC booket med DY under lavprisrushet deres, men ellers lite på tapetet. Har jo en del US Airways poeng så får ta en tur østover med nye destinasjoner og nye flyselskap.

ikkenoe booket enda, men kunne tenkt meg tur til bkk jeg og gitt, lurer på i februar. AY har jo godt tilbud i bissniss om dagen, ellers er det mange andre som frister og. Hadde i utgangspunktet planer om BA og 747 nedover i biss neste tur, men syns det er unødvendig dyrt.. Austrian frister også litt med sitt nye produkt. me får sjå.

Følgende er booket:

Cruise i Karibien i februar med Celebrity
US DM trip til Hong Kong og Bangkok i mai
Transatlantisk med RCCL i november

I tillegg til at man sitter og fikler med to turer til ut av Europa, pluss alle småturene i Skandinavia med båt, tog, fly.....

Sounds like a dirty job. But someone has to do it...

Nei, her blir det nok de beste hotellene og de beste resturantene, ellers en del møter med div ledere og sjefer, og litt sightsing også + tur til kysten noen dager :)

Foreløpig har jeg planlagt Dubai og Muscat (januar/februar), Shanghai/Beijing (april) og London (april). Planlegger også en tur til Seoul, Tokyo og Bangkok som egentlig var tenkt i slutten av mai, men lurer på om jeg må være litt fornuftig og utsette den til høsten i stedet.

Jeg har i flere måneder prøvd å booke en tur for neste sommer til Aitutaki som nå stå helt i toppen av min todo-liste. Ser ut til at jeg må booke kun til Rarotonga først, men selv der kommer jo prisen over 15k. Billetter jorden rundt vil bli enda dyrere og ta lengere tid uten å legge til noen destinasjoner som jeg ikke allerede har besøkt.
I juni kommer man seg i hvert fall til Rarotonga for 12 300 med Air New Zealand. :)

Nå er jo mesteparten av 2013 utenfor hva jeg gidder å ha som planleggingshorisont. Men blir en skitur til Megeve i februar og Roma i himmelspretthelgen. Litt avhengig av besteforeldres form blir det kanskje en tur til Toscana også, som jeg vurderer å kombinere med noen av sjøene nord i Italia. Sommerferien har jeg ikke giddet begynne å tenke på ennå

Det blir Orlando (leid villa) og Daytona Beach (hotell på stranden) i påsken, og en tur til Nashville i Mai (bonusreise SK til EWR og UA videre.)

Helt hvor man drar på feriereiser i 2013 er fortsatt litt i det blå. Man sitter vel og venter på hva som dukker opp av C/F-tilbud i julen. Så får vi se. Litt er allikevel på plass:

Det blir ei uke på Fnatheim i Januar. Deretter en helg på Tenerife i Februar og så skal man på konsert i London i midten av Juni.

Utover det har man noen skumle planer, men det kommer litt an på hvilke tilbud som dukker opp.

London-tur i mars og Nijmegen i juni for å se henholdsvis Status Quo og Bruce Springsteen. Håper å få til en langhelg til USA og kanskje eller to helgeturer til innen Europa. Dessverre blir det nok et roligere reiseår enn tidligere av diverse grunner.

Last edited:
Back