Reiseplaner i 2013?

Yeah, finns ingen bedre heim enn på påler... Har selv opplevd det i Lillestrøm med fisk, ikke hai, svømmende utenfor stuevinduet...:lol:

Eneste ferier som er booket er ski-relaterte :)
Januar: lang helg i Sveits
Mars: Vancouver/Whistler/British Columbia (følger snøen, gjerne opp til Alaska)
April: Svalbard
Mai: muligens Dublin
August: SQ21/22 (tur-retur) hvis jeg klarer å skrape sammen nok penger. Litt samme problem som myhrair ovenfor med tanke på MD-11.

Blir et litt roligere roligere reiseår i 2013, men tenker å starte bookingen rett over nyttår, og da blir det nok slik:

Midten av MAI (17. mai og pinse inkludert): Spania, trolig Bilbao/San Sebastian.
AUGUST: Flyr trolig til Varna 31. juli, og så blir det rundt tre uker med det som utgangspunkt - retur fra hvor er usikkert, men mest sannsynlig Bucuresti.

JUNI i uke 24. og 25. står åpen for gode tilbud ! Og å har det vært mye snakk om en ny whiskytur, denne gang til Orkenøyene. Muligens SEPTEMBER passer best.

Last edited:
Blir en tur til Sørøst-Asia med Finnair rundt påske :) SIN, KUL og BKK står i hvertfall på programmet, men har stadig halvannen uke hvor mulighetene ligger åpne. Får få fart på bookingfingeren nå på nyåret tror jeg. Får ellers se om det blir noe til sommeren, men så langt har jeg ikke planlagt enda.

Jeg ser med stor lettelse at der er flere måneder til neste tur. Jeg fikk litt nok av fartingen som har gikk for seg i 2012

Jobbturer unngås maksimalt og det vi sitter igjen da med bankers avreise er:

• Oslo (Med hele familien og Emirates via CPH)
• Nice (Sainte Maxime hele familien – direkte til Nice med Emirates)
• India (Med kun kone – antageligvis New Dehli, Emirates og da første klasse ene veien)
• En langhelg ett eller annet sted i Europa (med Emirates)

Første helgen i januar til London, 1.helg i februar til Stuttgart. Mer enn det vet eg ikkje enda.

Har følgende booket for 2013:

- Tur til London i februar med SAS, se litt fotball
- Tur til København i februar med SAS, jobb
- Tur til New York i juni med SAS, ferie
- Tur til København i juli med SAS, ferie

Foreløpig spikret i årets første måneder er LHR, SEZ og LYR

Blir nok minst én DM-tur til ICN og NRT i løpet av året, en tur til LED, litt lange helger her og der (sikkert CPH, LHR og div annet), og kanskje en tur til MRU... og NYC kanskje?

Takk ser det, men kan ikke reise så tidlig.
Om ikke andre halvdel av august blir for sent, kan du reise med Air Belin/Ethidad tur/retur Sydney og Air New Zealand/Air Rarotonga SYD-AIT-SYD for totalt 14 900.

Alternativt OSL-LAX-OSL + LAX-AIT-LAX for 14 400,- i juli eller 12 500 i andre halvdel av august. Men det er kun én ukentlig flight fra LAX til RAR.

Last edited:
Hittil er Berlin og Bologna spikret på våren. Ellers klør det litt i booking-fingeren på dagens LHR-tilbod på SAS EB. Bortsett ifrå det trur eg det blir lite med reising i 2013.

Mindre en i år forhåpentligvis. Før året missunte jeg de som fløy 100+ ganger i året. Nå føler jeg mere synd på de :)

Blir vel NY og MIA på meg i juni og august og røver febrilsk i å få tak i studentbudsjettvennlige billeter til DOH :) Ellers skifter jeg hjemmebane til BCN etter sommeren, så OSL-BCN blir vel ruten jeg flyr mest i år

Eneste ferier som er booket er ski-relaterte :)
Januar: lang helg i Sveits
Mars: Vancouver/Whistler/British Columbia (følger snøen, gjerne opp til Alaska)
April: Svalbard
Mai: muligens Dublin
August: SQ21/22 (tur-retur) hvis jeg klarer å skrape sammen nok penger. Litt samme problem som myhrair ovenfor med tanke på MD-11.

Mye snø i Dublin? :p

Om ikke andre halvdel av august blir for sent, kan du reise med Air Belin/Ethidad tur/retur Sydney og Air New Zealand/Air Rarotonga SYD-AIT-SYD for totalt 14 900.

Alternativt OSL-LAX-OSL + LAX-AIT-LAX for 14 400,- i juli eller 12 500 i andre halvdel av august. Men det er kun én ukentlig flight fra LAX til RAR.
Takk for tips, men jeg legger vanligvis inn ett par dagers buffere om jeg ikke har gjennomgående billetter. Og jeg har ikke lyst til å bruke flere feriedager på LA eller Sydney som jeg allerede har besøkt.

Å legge bufferen til Rarotonga høres mye bedre ut.

Har forhåpentligvis et år fremover med mye reising. Har ikke planlagt veldig langt men så langt ligger det inne:
SVG-CPH-IAD-LAX-LHR-SVG (SK/UA) Januar
SVG-CPH-PVG-CPH-SVG (SK) Januar
SVG-OSL-CDG-CPH-SVG (SK) Januar
SVG-ALC-SVG (SK) Februar
SVG-NCL-SVG Mars
SVG-ALC-SVG Juli

Dette er hvertfall det som er blitt booket av turer til nå. Forhåpentligvis en tur til før sommeren til LAX og en tur til NYC og Asia når man nærmer seg høsten. Blir vel endel turer i europa og, men de blir litt mer spontane.

Tja har ikke så mye helt fastsatt enda, men noe er det da:

Val d'isere i januar er booket ihvertfall (flyr til Geneve). Må også en tur til Ålesund i Januar samt en tur til Danmark (husker ikke navnet engang på byen i farten, men ikke så langt fra København). Begge disse er jobb.

Har fremdeles håp om en tur til Brasil i løpet av våren (jobb) men ikke bekreftet enda. Før påske skal/må jeg også en tur til balløya (jobb dessverre, men får kanskje med meg en fotballkamp allikevel).

Jeg vet også at jeg skal på messa SMM i Hamburg i midten av september, og som i år forlenger jeg den turen med å ta helgen i Berlin. Det blir også minst 2 turer til Oslo til høsten; på Nor-Shipping i juni samt på et kurs i oktober.

Og så er guttetur (med FR:() bekreftet til høsten, mest trolig i november.

Jeg vet nok også at det blir en del dagsturer og/eller 1-2 dagers turer rundt om i det ganske land i løpet av hele året, men vi har ikke helt planen klar for når/hvor osv.

Sommerferie; under planlegging :) Akkurat nå heller det mot alpene også da; det er en del sykkelruter & gåturer som frister, samt mye annet.

Det er det jeg vet (og planlegger så langt). Mye likt som i 2012 faktisk.

Back