Reiseåret 2014

Re: Reiseåret 2014

Antall flyturer: 5
Jobb: 2
Privat: 3
Nye flyplasser: STN og BCN
Gamle flyplasser: OSL, RYG, BGO
Land: 3
Flyplasser: 5
Nye flyselskap: 0
Gamle flyselskap: 2
Største fly: 737-800
Minste fly: 737-800
Beste lunsj: Polpo, Covent Garden
Beste middag: Red Fort, Soho
Planer for 2015: Å fly omtrent like mye som i 2014. Roma og Bergen er aktuelle, pluss muligens et varmt sted. Og Køben. Hmm, ser det blir vanskelig å komme under fem flyturer :)

Ny rekord for meg i år, medregnet både jobb og privat. Har en mistanke om at det blir enda mer neste år.

Antall flights: 54
Nye flyplasser: Baku (GYD), Bodø (BOO), Cancun (CUN), Hanoi (HAN), Havana (HAV), Kabul (KBL), Lagos (LOS), Milano (MXP), Moskva (SVO), Nairobi (NBO), Osaka (KIX), Sandnessjøen (SSJ), Sapporo (CTS), Stavanger (SVG)
Nye flyselskaper: Aeroflot, American Airlines, Cubana, FlyDubai, Japan Airlines, Jetstar Japan, Kenya Airways, Peach, Turkish Airlines, Vanilla Air.
Nye flytyper: DHC 8-100
Beste flyopplevelse: Japan Airlines i første klasse fra HND til LHR. Den desidert beste flyopplevelsen jeg noen gang har hatt. Drømte om turen i flere netter etter at jeg kom hjem. Tror aldri jeg kommer til å oppleve noe lignende igjen. Rett og slett magisk.

Godt nyttår til alle! :)

8 ganger airborn i 2014
2x Swiss 2x Ryanair 2x Wizzair 1 x Norwegian og 1x Det franske politis helikopter. Bare RF og DY var "gamle" kjente
3 nye fly(ve fartøy)typer, A320 hos Swiss og Wizz(hadde bare en 1times tur med A319 fra før, i 2002) Avro100 hos Swiss. Hva det Franske politi bruker vet jeg ikke.
Benyttede flyplasser var OSL, TRF, RYG, GVA, ZRH, SXF, SZZ (Stettin Goleniow) de 3 siste var nye.
I tilegg ble det altså en tur med Politi Gendarmeri de Hot Montagne (PGHM) sitt redningshelikopter fra under et stup nær den sveitsiske grense, til sykehuset i Chamonix. 15år og en dag siden mitt forrige besøk på det sykehuset. Litt rart å ligge i sykehussengen og se at et redningshelikopter hadde styrtet i norge, bare 2 timer før jeg selv hang og dinglet i en wire under et annet redningshelikopter.
Planer for 2015: Ikke noe i overskuelig fremtid.

Mindre reising enn på flere år, og definitivt mindre mangfold av flyselskap..

Antall flights: 115 flights
Antall km: 84,818
Mest besøkte flyplasser: TRD og OSL, begge 70
Mest brukte selskap: SAS (91), Widerøe (15)
Nye flyselskaper: ingen
Nye flyplasser: SDN, BHX, GDN, VRY
Antall flyplasser : 29
Antall selskap: 6
Antall ruter: 54
Antall land flydd til/fra: 10

Oj .. det ble noen turer i år også ja

Antall flights: 151
Antall km: 193 864
Mest besøkte flyplasser: TRD (69), OSL (60) MJF (43) CPH (25) BOO (18)
Mest brukte selskap: SAS, Widerøe, Lufthansa , Swiss
Nye flyselskaper: ingen
Nye flyplasser: CGN, IAH, SGN
Antall flyplasser : 33
Antall selskap: 10
Antall ruter: 67
Antall land flydd til/fra: 16

2 turer til Houston med SAS/Privatair har vært helt OK å få med seg.

Nesten som i fjor.

53 flight , alle privat. All jobb innenfor 20 km fra Lillestrøm , tog, privatbil .:colgate:
214.600 km ( i fjor 215.300 )
Planlagt reduksjon neste år, vil helst være hjemme vår sommer -^_^
UA 26
LH 11
TK 4
LX 4
SQ 3
SK 2
EK 2
MI 1

Nye selskap : TK ( meget positiv opplevelse )
Nye plasser: CPT, NUE, GRZ, SJO, LIR ( stadig færre nye plasser på bucketlist, trives så godt
på repeatplasser )

Status UA 1K ( også fruen ). OK da BonusfeberEKgull

Last edited:

Ble 31 flighter inkludert gårsdagens CPH-CPH tur. Økning fra fjorårets 22. Alle privat.

Antall km: Ca 34.500
Mest benyttede selskaper: SAS(30)
Nye selskaper: ingen
Mest besøkte flyplasser: CPH(22), OSL(20), MAN(6)
Nye flyplasser: ATH, TXL, BCN, GVA
Nye flytyper: A321

Ble en liten nedgang i antal flighter, 32 mot fjorårets 37. Og da er alle privat.

Antall kilometer flydd: 14806 (Flyr mest innenlands)
Mest brukte flyselskap: SAS (16) og WF (8), resten på 1 og 2.
Nye selskaper: Cityjet og jettime
Nye flyplasser: SSJ , BNN , CDG , LCY
Nye flytyper: Embraer 190 og ATR 72-600

20 flights og 45014 kilometer ble status for 2014. En nedgang fra 2013, og tipper det blir færre flighter i 2015 også.

Nye flyplasser: SFO
Nye selskap: Delta, Jettime
Nye flytyper: 787-8, ATR 72-600
Beste opplevelse: Norwegian Y+ til Fort Lauderdale
Største skuffelse: Air France som kansellerte en connection slik at jeg gikk glipp av A380 til Paris.

Da har man kommet seg hjem og oppsummert litt

Nye flyplasser: CDG, LIM, CUZ, GYE, SJU, SXM, SYD, AKL, OOL, AYQ, ASP, HKG
Nye selskap: Jetstar (JQ), Qantas (QF), Cathay Pacific (CX)
Beste opplevelse: Pokker om jeg kan sette ord på det, fått besøkt steder som har stått på bøttelisten min i lang, lang tid. Australia, New Zealand, Machu Picchu. Fikk langt ifra sett alt som var ønskelig i OZ og NZ, hadde nok fint funnet ting å gjøre i Peru fortsatt og de få timene jeg trasket i Hong Kong var på langt nær nok.

Mål videre: Utvide i sydlige Afrika (Namibia, Zimbabwe, Mozambique), Japan, Korea, Singapore, HK og ikke minst den klassiske backpackingen rundtom i Sørøst Asia

L7NmLgp.png

Last edited:

Da har en endelig oversikt over fjorårets reiser, og lommeboken jubler, for nå er det nemlig arbeidsgiver som betaler mesteparten av reisene.

Totalt ble det flydd 68.260 km på ca 120 timer fordelt på 66 flygninger. Nytt av året er at jeg har mye mer rotor enn før, og Sikorsky S-92 endte opp på en fin 2. plass over mest flydde flyvemiddeltype.

Nye Flyplasser: MLT (Malta), AES (Ålesund), TOS (Tromsø), KSU (Kristiansund), GYD (Baku), ZXT (Zabrat,Baku), LSI (Sumburgh,Shetland), SCS (Scatsta,Shetland), LAD (Luanda), CDG (Paris terminal 2), VIE (Wien), GIG (Galeao,Rio de Janeiro), SBJR (Jacarepagua,Rio de Janeiro)

Nye flytyper: Sikorsky S-92, Sikorsky S-76C (med diverse antall + bak C'en) EC225. Super Puma L2, Dash 8-300, Jetstream 41, Saab 2000, ATR 72

Nye selskap: CHC, Bristow, SonAir, SWHS (SilkWay Helicopter Service), HELIVIA, Air Malta, Eastern Airways, HOP, AirFrance

Beste flyopplevelse: Å lande, og komme seg ut av trange flyseter, eller det ennå trangere helikopteret.

Antall flights: 33
Privat: 31
Jobb: 2

Nye flyplasser: TRD, GOT, LHR, NRT, AGP

Nye selskap: British Airways

Nye flytyper: B777-300ER, B737-600, A319

Siden dette er en skrytetråd, så må jeg si meg fornøyd med en jobbreise i en alder av 17(!) år. (BGO-OSL-BGO)

Ellers er jeg kanskje den på forumet som har reist flest ganger til/fra LPA fra forskjellige steder i 2014?^_^
LPA-BGO/OSL/ARN/HEL/CPH/MAD

Last edited:

Mange kul "reiseår" :)

Her er mitt oppsummert:
Avstand tilsvarende 2.9 ganger rundt jorden på nesten 8 dager / 71 flights (33% betalt av jobben - skjer neppe igjen). Første tur på first, samt over den nordlige delen av stillehavet. Kun én long-haul tur-retur på samme strekning, ellers ulikt og ganske fornøyd med det - det gir mange streker, hehe (YVR-HKG, FRA-HND, ICN-CDG, NRT-CPH, FRA-SEA, HKG-IST, IST-PEK).

Fikk som vanlig én A380 tur (ref. mitt nick), denne gang med KE, samt fløy på alle dagene av ukene (kun en flight på en onsdag!), samt månedene - forøvrig sammenhengende flydd hver måned siden juni 2012 (passer på å holde den gående :) )

Morsomste opplevelse: Oppgradert uten forvarsel til 1A på B77W hos TK.
Verste opplevelse (noensinne på et fly): Fly til/fra Nord-Korea på russisk bygd fly, fra/til et land uten landingssystemer...

Nye flytyper: TU204, DH3T, B748, B788
Nye flyselskap: Air Koryo, Korean Air, Cathay Pacific, Japan Airlines, Air Canada Jazz
Nye flyplasser: FNJ, ICN, PEK, XIY, HKG, IAD, CDG, PSA, KKN, HAU, AES

Et veldig artig fly-år!

Mer kan ses her: http://flightdiary.net/petter/2014

Last edited:

Huff, å var det dette med oversikt over turene da.. Prøver:

Flights: ca 150 (Ca 90 med SAS)
Nye flyplasser: ITO, BLD, GDN (og sikkert noen jeg ikke husker i farta)
Nye selskap: Hawaiian Airlines, Wizz,

I år ser det omtrent likt ut hva gjelder antall flights.

Kim

Har veldig grei oversikt
Flyplasser: BOO, OSL, LHR, TOS og KNN, de tre siste nytt av året
Selskaper: SAS (Jet time) og Widerøe
Fly: B737-800, ATR 72-600, Dash 8 100, Dash 8 200, Dash 8 Q400
Flights: 8, alle privat, 3 i med Viggo og 5 med SAS

Last edited:

Antall flyturer: 63
SAS: 54
Thai: 3
American Airlines: 2
Lufthansa: 1
Bangkok Air: 1
Air France: 1
HOP: 1
Nye flyplasser: USM, HKT, SXM,
Nye flyselskap: Air France, HOP, American Airlines, PrivatAir (SAS), Bangkok Air

Last edited:

I 2014 ble det ny pers på 91 private flighter mot 87 i 2013. Nye flyselskaper i bold:

SAS: 24
Lufthansa: 16
United: 9
KLM: 8
Aeroflot: 4
Air France: 4
Austrian: 4
Air Baltic: 4
Finnair: 4
Qatar: 4
Ryanair: 4
Atlantic Airways: 2