Reiseåret 2012 hva ble totalen

Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Treg start på 2012. Bare en T/R før sommeren.

Men endte opp med:

20 Segmenter
16 340 KM
30t 37m flytid
10 DY
4 LH
4 SAS
2 LX

Og det skal vistnok bli 2.2 tonn med CO2
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Ble et sted mellom 40 og 50 flights i 2012 for min del, fordelt på:

SK
DY
BA
LH
KF

OSL, TRD, BGO, BLL, KRS, ARN, HEL, CPH, MUC, CDG, EWR, IAD

Boeing 717,
Boeing 737-300, 500, 600, 700, 800
Airbus 319, 320, 321,
Airbus 333,
Airbus 343 (Ny)
BAe Jetstream 32 (Ny)
Dornier 328 Turboprop og 328 JET (Ny)
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

2012 ble et nytt rekordår med 55 flighter. Alt var private feriereiser, noe som lommeboken merket, og 2013 blir nok litt roligere.

152 timer i luften ble fordelt ut på 100860km til 3 forskjellige kontinenter. For første gang ble Afrika besøkt, og startet likeså greit med 2 land helt sør. Årets siste reise gikk også til Afrika, men denne gangen nord. Asia og Europa fikk også sin del av reisene, og her var nok Nepal og Bhutan blant høydepunktene.

10 forskjellige flyselskap hadde gleden av å frakte meg rundt. SAS havnet på toppen av pallen med 17 turer, etterfulgt av Thai (8) og Norwegian (7). DrukAir var dette årets mest eksotiske selskap med en t/r KTM-PBH.

Alt fra sete 1A hos Thai på langrute til bakerst på økonomi i Europa har denne kroppen blitt plassert. Og selv om det er liten tvil på hvor jeg trives best, så er nok den rette plassen et stykke bak i flyet, og det er nok der flesteparten av turene i 2013 kommer til å finne sted.

20 land/selvstyrer/okkuperte områder ble besøkt i løpet av året, hvor av 16 var nye for meg. Flesteparten ble flydd til, men har jukset litt med bil innimellom.

Selskap:

SAS
Thai
Norwegian
Lufthansa
KLM
Qatar Airways
South African Airways
flyBE
DrukAir
WIZZair

Flyplasser og ruter:

Reiser2012.jpg





Godt nytt FLYår alle medlemmer!
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Mye nytt og noe gammelt i år. 2013 blir nok ikke like innholdsrikt, men dukker vel opp noen godbiter neste år også :)

46 flighter


20 selskap:

Widerøe
SAS
US Airways Express
American Airlines
Atlas Air
Air Pacific
Pacific Blue (Virgin Australia)
Virgin Australia
Malaysia Airlines
LionAir
Bangkok Airways
Air Asia
Qatar Airways
Norwegian
Eurowings
Lufthansa
South African Airways
Asiana
ANA
Swiss International


21 flytyper:

A319/320/321
A330-200/300
A340-300/600
A380-800
B737-300/400/500/700/800/900ER
B747-400
B777-200/300ER
CRJ900
DHC 8-Q400
ERJ 170
MD82


reisearingr2012_zps194bb95a.gif
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

2012 inneholdt færre segmenter enn 2011;

Air Canada: 4
BMI: 1
Cimber: 1
Malaysia Airlines: 2
SAS: 44
Thai Airways Int: 2
TUIfly Nordic: 2
Totalt: 56 (83 i 2011) -32,5 %

Miles:
Totalt: 60.642 (69.305 i 2011) -12,5 %

2013 byr på langt færre segmenter, ettersom eg håper på mindre reising i jobb, og meir i fritid.
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Det vart då litt reising i år; ikkje så mykje (trudde eg, før eg summerte opp...). Har stort sett fått meg ein USA-tur dei siste fem åra; i år vart det ikkje. I tillegg vart ein Stockholmtur og ein tur til Slovenia stroke frå programmet pga. tid/nytte-vurdering. Og egentleg var eg tenkt ein tur til til Førde no i romjula, men droppa det også. Elles er innanlands (dyrt) ca 50/50 fritid og jobb (Nordnoreg-turane er jobb) og utanlands (billeg) er jobb.

Dette er første året eg har sånn høveleg alt nedskreve. Prøver meg på TripIt, men ser at importen har vore litt sånn delvis. Mangla ein to-tre turar som eg måtte legge inn no. Trur eg har det på stell etterkvart.

SAS: 21 - B737-?00, CRJ900
Widerøe: 13 - Dash 8 100/300/400. (Trur det var ein -300 på ein Andøyatur)
KLM: 2 - E190
Norwegian: 6 - B737-800
Transavia: 1 - B737-800
Air France: 2 - Airbus 321

Totalt: 45 legs, fordelt på 14 turar... Sju av turane er privat, alt innanlands.

Dette har teke meg til eller innom fylgjande flyplassar: (Tal i parantes er kor mange gangar flyplassen var destinasjon/avreise).

FDE (3), FRO (1), BGO (3), OSL (2), TOS, ANX (3), BOO, TRF (1), NAP (1), CDG, BRU (1), AMS, CPH. Og TRD som utgangspunkt, naturlegvis. Hadde ei mellomlanding på EVE på veg til ANX ein gang, men det tel vel knapt.

Intet nytt på flytypefronten (trur eg hadde ein tur i CRJ tidlegare), men Transavia er nytt selskap. AF er forsåvidt nytt intra-europa, som som nemnt tidlegare var ca forferdeleg trangt.

Av destinasjonar er Napoli og Brussel nytt. Florø har eg ikkje vore innom sidan sist WF flaug der, men måtte dit pga. krøll i samband med ein Førde-tur.

Av oppstillinga over ser eg at eg GLATT ynskjer meg bonusopptening innanlands igjen, sidan eg då hadde vore skrekkeleg nær EBG berre på antal segment. Hadde nok ofra eit par av DY-turane då. Jaja, får vel ikkje vere bitter :-)

Det som er nesten like artig, er flystatistikken til mini (som pr. no er 14 mnd).

Widerøe: 9
DAT: 2
SAS: 7
Totalt 18 legs.
(Norwegian fekk han med seg rett før nyttår i fjor)

Dette er seks turar, som gjekk til FDE/FRO (2), BGO (1), TRF (2) og RYG (1).

Lett å sjå kvar pengane har gått i år, gitt...
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Ble 44 flights i 2012.
Kun 2 innenriks og 12 interkontinentale.

171 h 22 min
76 105 miles
122,479 km
3.06 x around earth

1 SAS Scandinavian Airlines 18
2 United Airlines 15
3 Lufthansa 4
4 Norwegian Air Shuttle 2
5 Ryanair 2
6 US Airways 1
7 Air Canada 1
8 SWISS 1

Heldigvis var alle interkontinentale turer enten i C eller F... :)
Ett av høydepunktene mine var nok United Boeing 787-8 på StarMegaDo 4.
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Rakk 86 segments og 275.926 miles hos UA - i tillegg til noen bonusreiser til CA og HI. Har ikke oversikt over det jeg fløy med andre enn UA.

Mest UA, men i tillegg fikk jeg prøvd ANA, Air China, China Southern, China Eastern, Shanghai Airlines og Shenzhen Airlines. Eneste "nye" flyplassene i 2012 var Shenzhen Huangtian Airport (SZX) og Shanghai Hongqiao (SHA).
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Om registreringene mine er riktige, ble det 48 segmenter iår.

Følgende flyselskaper ble benyttet: KL, AF, SK, DY, LH, SN, OA

Mål for reisene med fly: AMS, CDG, NCE, VIE, ATH, JNX, BGO, DXB, SIN, BIO, DUB, LHR

Regner med at 2013 vil se nogenlunde likt ut.
 
2012 ble et roligere reiseår med en nedgang på ca. 30% sammenlignet med 2011.

84 flights
44 domestic
40 international

Klasse
51 economy
24 economy+
8 business
1 first (LX A330)

Distanse
129 926 km
80 732 miles
3.2x around earth

204 h 57 min
8.5 days
1.2 weeks

1SAS 66
2WIF 9
3SWR 4
4DLH 3
5NAX 2
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

2012:
Top 3 airports: CPH, BKK, HKG
Top 3 airlines: EK, LX, SQ
Top 3 aircrafts: A380, B737, A319
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Landet på omtrent halvparten av fjorårets segmenter / miles. Det passer godt å få mer tid hjemme.

Det eneste jeg har oversikt over av flights er det som er logget på FB, totalen der sier 59282 miles, så da ryker platinum-kortet... Aktuell flight miles har jeg ikke da noe er flydd på redusert pris og dermed ikke 100% miles accrual.

KL: 26
DL (inkl connection): 18

Flyplasser: SVG, AMS, LGA, YMQ, ATL, TYS, DUS, YVR, DEN, MSP, NRT, SEA
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

United: 84 segmenter, 141k EQM, beholder 1k
AA: 59 segmenter, 114k EQM, beholder EP
BA: 22 segmenter, 420 Tier points, ikke kvalifiseringsaar, beholder Silver
VX: 12 flighter, ny status med Gold
EBG fornyet

16 bonus flighter

Totalt 174 flighter I 2012. (UA teller 1,5 for segmenter I betalt F og C)

Alle flighter utenfor USA, bortsett fra 2 var I minimum biz (Eco paa to timers flighter mellom Haneda og Hiroshima, samt KIX og Gimpo), 10 flighter I Internasjonal F

Nytt: Sri Lankan, Air Maldives

4 flighter med 787

Upcoming highlights: CX F JFK-HKG om noen uker, Singapore F I 77W i mars, ANA First Square I August
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Ble litt mindre enn i 2011, da jeg hadde over 70 flighter.

Mest minneverdig i år var LH A380 til Singapore i business (takket være salg som sammen med en tur til ORD ga meg EBG).
KLM/Delta: 10 (ned fra 32 året før), mister da FBG, men de er dessverre spinndyre på korte reiser i Europa
Norwegian: 4
Lufthansa: 6
United: 2
BA: 8
SAS: 12

Så totalt 42 flighter, hvorav kun 4 var long haul

Til neste år blir det mange jobbturer til Dublin, mulig at BA blir foretrukket her da SAS har litt dumme rutetider. Gullkort hos BA tror jeg er utenfor rekkevidde, men skal klare silver :-) Og så må jeg finne på noen sprell for å beholde EBG :-)
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Nok et ganske greit reiseår for min sin del. Totalen havnet på 46 flights i år, ned med en flight fra rekordåret ;)

Dessverre er det meste innenriks i Norge, så kan ikke skilte med noe statuser rundt omkring. 11 av flightene er privat feriereising, mens 4 av de er i skolesammenheng(klassetur). De resterende 31 er i embets medfør, stort sett diverse møter og konferanser rundt om i Norge.

Neste år tror jeg det blir enda flere flighter. Har allerede 13 booket, og det kommer til å bli enda mer reising i embets medfør :)

Året fordelte seg slik:

SAS: 18 flights
Widerøe: 21 flights
Norwegian: 2 flights
KLM: 2 flights
Delta: 1 flight
British Airways: 2 flights

Et godt nytt flyår ønskes alle! :)
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Godt nyttår alle flypratere!

I år ble det bare 19 flighter mot 34 i fjor.

SAS: 13
SWISS: 4
Air China: 1
Air Koryo: 1

Det ble én ny flytype, tre nye flyselskap og fire nye flyplasser.
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

For min del ikke så forfærdelig mange...udenrigs...men i DK mange rigtigt mange
SAS
A321: 5
A319: 6
MD82: 34
CRJ 900: 26

AF:
EMB 145: 2
B777 : 1

QF :
B747 1

TG:

B747: 1
B777: 1

KL:

F70 : 2
EMb 195 : 2

Hilsen Ole
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

22 Flighter i år. Foruten OSL, ble BOO og DUS de mest besøkte flyplassene, ganske som vanlig. Nye selskaper var Virgin Atlantic og Niki, eneste nye flytypen var Nikis Embraer 190. Ikke en eneste ny flyplass i år, det skal jeg gjøre noe med i 2013.

Flighter/Selskaper:

9 SAS
3 Norwegian
2 Eurowings
2 Virgin Atlantic
2 Niki
2 Air Berlin
2 Widerøe
 
Re: Reiseåret 2012 hva ble totalen.

Signer inn med årest sivile flighter..
 

Attachments

  • 2012.jpg
    2012.jpg
    78.8 KB · Views: 238
Back
Top