Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Multy City med OSL-FRA og FRA-XXX som to separate legs?

Nei, OSL-FRA-YVR-YLW som ett leg (med retur fra YXE)

Ser ut som problemet mitt oppstår når jeg legger til YLW som siste destinasjon.
På søket OSL-FRA-YVR får jeg avreise 06.40.

Er dette et av de tilfellene man faktisk må kontakte et godt gammeldags reisebyrå?

Men om du "deler opp" utreisen i søkemotoren?

Men om du "deler opp" utreisen i søkemotoren?

Da fungerer det, både med:
1. OSL-FRA
2. FRA-YVR-YLW
og
1. OSL-FRA-YVR
2. YVR-YLW

Noen risiko å dele opp slik, ved evt. missed connection?

1. OSL-FRA
2. FRA-YVR-YLW
og
1. OSL-FRA-YVR
2. YVR-YLW

Nei, så lenge du kjøper alt som samme booking/billett så er det ingen forskjell. Det er bare søkemotoren som gjør som du vil...

1. OSL-FRA
2. FRA-YVR-YLW
og
1. OSL-FRA-YVR
2. YVR-YLW

Nei, det er jo fortsatt en booking selv om du søker opp legs på en litt «kreativ» måte.

Et kjapt spørsmål bare for å være på sikre siden. Lufthansa har en billett som heter Business Flex. Slik jeg har forstått det er den 100% refunderbar. Stemmer det og er det grei skurring å få tilbake pengene om turen må avlyses? Sønnen og jeg planlegger en tur i vinterferien og det er fine priser nå på tidspunktet vi tenker å reise. Strekningen er Oslo-Frankfurt.

Har en reise med Lufthansa i morgen der utganspunktet er en flyplass som ikke opereres av Lufthansa og dermed opereres av et annet selskap, LATAM. Derfor lar ikke Lufthansa meg sjekke inn online og referansekoden fra Lufthansa er ugyldig hos LATAM. Derfor går det mot innsjekk på flyplassen noe som sånn sett er greit men jeg skulle svært gjerne ha valgt sete for andre leg som opereres av Lufthansa. Er det slik at jeg bare må satse på at innsjekk på flyplassen kan ordne meg et bra sete eller finnes det måter jeg kan påvirke setevalget på før jeg får sjekket inn på flyplassen?

Var i omtrent samme situasjon på lørdag og Googlet. Beste tips var å ringe "Lufthansa" for å få operating carrier sin PNR. Det gadd jeg ikke i mitt tilfelle, men tror det er beste råd

Var i omtrent samme situasjon på lørdag og Googlet. Beste tips var å ringe "Lufthansa" for å få operating carrier sin PNR. Det gadd jeg ikke i mitt tilfelle, men tror det er beste råd

Takker for svar, konkluderte med det samme så får satse på at det fortsatt er et greit sete å oppdrive ved innsjekk på flyplassen.

Takker for svar, konkluderte med det samme så får satse på at det fortsatt er et greit sete å oppdrive ved innsjekk på flyplassen.

Forøvrig har Lufthansa vært veldig raske med å svare på telefonen senere tid.

Forøvrig har Lufthansa vært veldig raske med å svare på telefonen senere tid.

Gjennom pandemien utsatte vi 2 reiser en 8-10 ganger og jeg tror aldri jeg ventet mere enn «10 ring» før de svarte og alltid fikk jeg god hjelp.

Gjennom pandemien utsatte vi 2 reiser en 8-10 ganger og jeg tror aldri jeg ventet mere enn «10 ring» før de svarte og alltid fikk jeg god hjelp.

Mulig vi ringte forskjellige numre, men gjennom pandemien tok det mellom 40 og 60 min. nesten hver gang jeg ringte, og da brøt det gjerne første gangen en kom igjennom og.
Nå derimot har jeg samme max 10-ringsopplevelsen som deg. :)

Min erfaring er også at man kommer kjapt gjennom. Værre er det med telefonlinja dems, har flere ganger lurt på om det er kapteinen selv som sitter i cockpit og svarer😅

Nå derimot har jeg samme max 10-ringsopplevelsen som deg. :)

Men, kom jeg på; har havna i Sør Afrika eller Argentina (?) de siste gangene, og de (hyggelige) folkene virka å være rimelig nyansatt eller noe, ganske så omstendelig og treg affære å få bekreftet personalia, forandre hjemreisedato og regne ut prisforskjell.

Last edited:

Hei jeg har et spørsmål, for jeg skal reise sammen med ei anna ei med Lufthansa i vinter. Hun har to fornavn og et mellomnavn i tillegg til etternavnet. Og jeg la inn alt i bestillingen, men ser nå på bekreftelsen at kun fornavnene og etternavnet står. Ikke mellomnavnet hennes. Hva skyldes det, kan det bli et problem?

Sannsynligvis for mange bokstaver. Men alt som kreves er første og siste navn.

Back