Fikk en positiv opplevelse med LH nå nylig. Flyturene gikk i biz fra FRA til YVR og tilbake igjen, i en steingammel 747-400.
Begynner med det negative. Boarding tok «forever» og køen for prioritert ombordstigning var nesten like stor som en komplett domestic flight i Norge. I YVR var det slike egne innsjekkingsskranker, og de åpnet ikke før 2:45 timer før avgang. Planen min om å spise/jobbe in loungen fikk seg et skudd for baugen, men jeg fikk testet hvordan samsoniten funker som sete. Flyene var gamle, men hey, jumbojet er jumbojet og jeg fikk heldigvis sikret meg plass på loftet begge veier. Setene og IFE er det ikke så mye å si om annet enn at har gått ut på dato for lenge siden. Egentlig ikke et stort problem vestover da man stort sett sitter oppreist og spiser/drikker samt ser på filmer eller leser en bok. Returen var overraskende kort, bare 8.5 timer (747!!), og med en tidlig ettermiddagsavgang så ble det bare noen timer på øyet og til det var setene godkjent. De kunne legges helt flate, men benplassen var ganske trang med tanke på å kunne «rotere» og det ble ikke delt ut laken, kun dyne og pute.
Det positive var servicen. Tidligere har det gått vinter og vår mellom påfyll i glasset på LH så når vognen kom rundt første gang ba jeg litt freidig om «en av hver» for å ha litt å gå på. Dragen kikket litt rart på meg, og da jeg forklarte hvorfor fikk jeg høflig beskjed om å ta det helt med ro og at dette ikke kom til å bli noe problem. Enten har LH skjerpet seg siden sist eller så er det et eget regime der oppe i 2. etasjen på 747’ene. Den personlige servicen var i alle fall på topp og de kom stadig rundt og spurte om det var behov for noe. Kunne minne en del om Turkish, hvor besetningen går mye frem og tilbake og ikke bare jobber der trillevognen er. Maten var ikke noe å skryte av men uansett godkjent. Alt i alt to positive turer så nå er jeg ikke fullt så fremmed for å fly med LH lenger.