Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Jeg skal reise med sneipen i LH First, men fra Munich. Er det noen Buskerud-triks her annet en remote parking? Er den ene First loungen såpass langt unna at det kan bli litt morsomt?

Muligens ikke riktig tråd, men har dere fått med dere tilbudet LH (og Swiss) kjører? Må ta en posisjoneringsflight til AMS først, men det er fort gjort.
Fare Code
Premium Economy: NAXCNNL/CPWW (MIn 4d / Max 3M / 4 days advance purchase)
Business Class: PAXCNNL/CPWW (MIn 3d / Max 3M / 7 days advance purchase)
First Class AAXCNNL/CPWW (MIn 4d / Max 3M / 14 days advance purchase)

All Book till March 01, 2020, fly till 19.12.2020

https://www.lufthansa.com/nl/en/companion-special-premium-economy-class
https://www.lufthansa.com/nl/en/companion-special-business-class
https://www.lufthansa.com/nl/en/companion-special-first-class

"haken" er at man må være minst 2 personer.
Det går f.eks. an å komme seg til BKK i C til 11kNOK, helt innafor.

Det går f.eks. an å komme seg til BKK i C til 11kNOK, helt innafor.
Heads up som tidligere nevnt på noen LH-priser - fra MUC bruker de A330 fra SunExpress på en del avganger. Der er det noe dårligere C-klasse enn hos LG.

Er det noen som i det siste har erfaring med å få kontakt med kundeservice hos Lufthansa? Prøver det norske nummeret, men det er tydeligvis timevis med venting. Finner ikke noen annen måte å kontakte dem på.

Er det noen som i det siste har erfaring med å få kontakt med kundeservice hos Lufthansa? Prøver det norske nummeret, men det er tydeligvis timevis med venting. Finner ikke noen annen måte å kontakte dem på.

En liten titt på deres facebookside burde gi deg en aning om hvorfor ... ;) #verreennsas

Jeg kom gjennom etter 53 minutt, dette var i 13:30 tiden i dag. Når jeg først fikk kontakt var de hyggelige og kjappe til å fikse opp.

Jeg har egentlig gitt opp jeg. Har en voucher av den første typen, som visstnok går ut i dag. Har prøvd noen ganger å få tak i dem eller å løse det online men det er helt håpløst, så jeg frykter vel at de pengene er borte. Noe som suger litt

Jeg har egentlig gitt opp jeg. Har en voucher av den første typen, som visstnok går ut i dag. Har prøvd noen ganger å få tak i dem eller å løse det online men det er helt håpløst, så jeg frykter vel at de pengene er borte. Noe som suger litt

Vi hadde opprinnelig reise i april 2020, og trodde også den gikk ut i dag. Men de har endra info på nettsidene og jeg fikk det bekreftet i dag at ny dato for rebooking er 31.01.2021.

Vi hadde opprinnelig reise i april 2020, og trodde også den gikk ut i dag. Men de har endra info på nettsidene og jeg fikk det bekreftet i dag at ny dato for rebooking er 31.01.2021.
Genialt, takk. Det var gode nyheter.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lurer litt på Covid booking reglene til Lughtansa (det står sikkert på nettet, men jeg synes det er uklart)

Hvis man booker sommeren nå (economy basic) til USA og det er gult/rødt, men flyet IKKE blir kansellert.

* Får man da en voucher?
* Er voucher/rebboking lett, eller masse god dag mann økseskaft for at folk skal gi opp?
* Kan man lett reise til feks. DXB noen måneder senere hvor den summen du har betalt for US billetten lett kan brukes som betaling?
* Noe med liten skrift utover det jeg ikke sjønner?

SC

Leste artikkel om nytt short haul cateringkonsept hos Lufthansa i dag. Dette ser jo faktisk rimelig spennende ut. Er vel fortsatt ikke varmmat til OSL, men fikk allikevel plutselig lyst til å reise med Lufthansa nå.

https://finalcall.travel/da/lufthansa-satser-paa-tysk-mad-ombord-paa-flyene/

Et eksempel kan være en rejesalat med rødbede og kartoffel terrine fra Hamburg – eller den klassiske “Grie Soß” (grøn sauce) fra Frankfurt med kål, porcheret æg og franske Macaire kartofler.

Leste artikkel om nytt short haul cateringkonsept hos Lufthansa i dag. Dette ser jo faktisk rimelig spennende ut. Er vel fortsatt ikke varmmat til OSL, men fikk allikevel plutselig lyst til å reise med Lufthansa nå.

https://finalcall.travel/da/lufthansa-satser-paa-tysk-mad-ombord-paa-flyene/

Har en tur med dem fra Frankfurt-Malta tidlig i Oktober, skal si fra hvordan det var og om Elefanten bør prøve... :)

Kim

Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Datterselskapet Swiss har også gjort tilsvarende «forbedringer» og begynt med salg ombord for økonomiklasse passasjerer.
Jeg fløy med dem i går og lagret linken til menyen. Jeg fløy selv business klasse og det var en av de bedre intra europeiske flyvingene jeg har hatt. Fantastisk service ombord.
Jeg ble dog overrasket over det store utvalget og ikke minst de høye prisene ombord på mat og drikke. Selv en nordmann kan rykke på nesen av noen av prisene. 1 CHF er ganske nøyaktig 10 NOK.

https://issuu.com/swiss5/docs/swiss_saveurs_zrh?fr=sZDY5NDIzNTk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Har en tur med dem fra Frankfurt-Malta tidlig i Oktober, skal si fra hvordan det var og om Elefanten bør prøve... :)

Kim

Han venter i spenning!!!!

Han venter i spenning!!!!

Håper elefanten ikke har for store forhåpninger. Fikk testet dette i går på Oslo - München. Helt OK, men ingen høydare desverre :)

Håper elefanten ikke har for store forhåpninger. Fikk testet dette i går på Oslo - München. Helt OK, men ingen høydare desverre :)
MAKAN!!!!!!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

@fnate

Siste oppdatering på Lufthansa :

2.) All tickets issued before or on 31 July 2021, with a travel date between 01 February 2020 and 31 August 2021, can in addition be exchanged once to a new travel, including changes to your travel class, departure or destination airport *. New travel must start latest by 31 December 2022. The ticket will be recalculated and additional payment may be required if the new fare is higher. To do so, please contact our Service Center or your travel agency by 15 January 2022 and have your ticket number ready.

Dette betyr jo at gutteturen fortsatt kan bookes om. Var vel Fnate som hadde en tur som du holdt på å gi opp.

Back