Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Re: Reise med Aegean (generelle spørsmål)

Du skal ha tilgang til LH Loungen på LHR med SAS Plus. Det er en del for "business" reisende og en for Gull kundene.

Hm, trodde dette bare var for gullkort. Brukte ikke UA osl loungen? Og har reisende i sas plus tilgang på lh loungen på lhr?

Uansett ikke store omveien om en går feil på Osl.
Fra
SAS.no

Reise med SAS-partnere i business klasse. Om du reiser med Wideroe, en Star Alliance-partner eller annen SAS samarbeidspartner i business klasse, og har et boardingkort for avreise fra den lokale flyplassen, så har du tilgang til SAS lounge.

Er det noen som helst grunn utover noen oppgraderings kuponger med A3 til å kreditere til A3 fremfor sas dersom jeg flyr i fullprisbilletter innenlands i Norge?. Det vil vel gi 1200 poeng med A3, men er det noe sweet spots i programmet deres mtp uttak. De har vel uansett bare småfly så oppgraderinger ikke viktig.

Hvis du oppnår gull status hos SAS er det vel egentlig ikke noe stor vits. Tilgjengelighet for bonusbilletter ville være betydelig bedre hos SAS dersom du har gull status hos dem, i stedet for A3.

Hvis du oppnår gull status hos SAS er det vel egentlig ikke noe stor vits. Tilgjengelighet for bonusbilletter ville være betydelig bedre hos SAS dersom du har gull status hos dem, i stedet for A3.

Det spørs helt hva du skal bruke bonuspoengene til og hvor mye du skal fly kommende inntjeningsår. Skal du ta ut poengene på SAS innenriks, så lønner det seg og spare poeng hos EB. Skal du ta ut poengene i resten av verden, så er det billigere via A3 (25000 t/r i Europa i M, og 90 000 t/r Nord amerika i C)
I tillegg, så trenger du kun og opptjene 24 000 poeng pr år for og beholde kortet.

Aegean og Eurobonus

Heisann!

Er det noen som vet hvordan jeg kan legge inn Eurobonus nr til en Aegean booking? Under min bestilling er det kun mulig å legge til noen få andre program enn Aegean sitt eget, og ingen av de er Eurobonus.

Mp jeg vente til innsjekk for å legge det til?

Re: Aegean og Eurobonus

Heisann!

Er det noen som vet hvordan jeg kan legge inn Eurobonus nr til en Aegean booking? Under min bestilling er det kun mulig å legge til noen få andre program enn Aegean sitt eget, og ingen av de er Eurobonus.

Mp jeg vente til innsjekk for å legge det til?
Flyr du en Olympic Air flygning med OA kode eller operert av Agean men med OA kode så går dette ikke. Innenriks Hellas er her utfordringen etter min erfaring.

Det er OA flightnummer operert av A3. Får vente til innsjekk og se hva som skjer da.

Det er OA flightnummer operert av A3. Får vente til innsjekk og se hva som skjer da.
Jeg har virkelig gått runde med Agean på det, så jeg tror ikke du har mulighet. Satt apparatet på OSL og en nordensjef i sving... men svaret var alt det ikke gikk. Lykke til.

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam)

Hadde en t/r med Aegean i desember (dog booket på SAS flightnummer og utstedt med 117-billettnummer). Fikk ikke Eurobonuspoeng på denne. Noen vits i å klage eller er det gone? Synes det var litt snodig, til tross for overgangen, siden billetten er tatt ut på SAS-dokument

Hadde en t/r med Aegean i desember (dog booket på SAS flightnummer og utstedt med 117-billettnummer). Fikk ikke Eurobonuspoeng på denne. Noen vits i å klage eller er det gone? Synes det var litt snodig, til tross for overgangen, siden billetten er tatt ut på SAS-dokument

Spiller ingen rolle hvem som utsteder billetten. Ingen poeng hos Aegean etter overgangen til Skyteam,

Spiller ingen rolle hvem som utsteder billetten. Ingen poeng hos Aegean etter overgangen til Skyteam,

Hmm.. stemmer det? Reiser til Athen om noen uker og der er alt booket som SAS med SK nummer osv, men "operated by Aegean"

Skjønner heller ikke hvor man sitter i kabinen da man kan ikke velge seter, men har Pluss.

Hmm.. stemmer det? Reiser til Athen om noen uker og der er alt booket som SAS med SK nummer osv, men "operated by Aegean"

Ja, null poeng. Sånn har det i grunn alltid vært, men mindre noe annet har vært spesifisert som f.eks mellom SAS og Etihad.

Skjønner heller ikke hvor man sitter i kabinen da man kan ikke velge seter, men har Pluss.

Hadde også SAS Plus, det gir vanlig økonomi, men med 2 kolli innsjekket. Jeg fikk tildelt nødutgang begge veier, vet ikke om det var tilfeldig eller pga SAS Plus. For å skifte sete kostet det 6EUR.

Ja, null poeng. Sånn har det i grunn alltid vært, men mindre noe annet har vært spesifisert som f.eks mellom SAS og Etihad.

Det har vel ikke alltid vært slik at ved å booke en billett på SK8422 OSL-ATH på SAS.no, utstedes med 117-eticket og alt sendes ut fra SAS, det er jo litt villedende når det gir null EB-poeng ettersom det er codeshare. Jeg kan forstå at en A3-flight bestilt hos Aegan ikke får poeng, det blir jo litt annerledes.

I vilkårene skriver SAS "In exceptional cases, you receive no points at all. This applies to travels with a tour operator that has chartered a SAS aircraft. When flying on a chartered flight you are also not able to use your EuroBonus benefits."

Last edited:

Jeg hadde samme problemstilling i januar. Det har endt opp med poeng inn på Miles & More kontoen ved etteregistrering av A3-flightene der. Det er litt knotete prosess og de må manuelt godkjenne med kopi av boardingkort. De brukte vel gode to uker før jeg så poengene på MM-kontoen.

Om det er ikke er for sent kan du gaa med i Aegeans Miles+Bonus program. et veldig bra program. Du maa fly 4 flyvninger i aaret med Aegean for aa en realistisk sjanse til gull i Star Alliance.

Back