Re: Reidulf, du bør kanskje finne deg en annen jobb?
Tog på tre (!!) timer mellom Bergen og Kristiansand. Den togruta skulle jeg gjerne sett.
Originally posted by andeik
Originally posted by MountainDew
Det er på tide flyselskapene begynner å informere passasjerene om forurensing. I media blir fly fremstilt som syndebukk nr 1, men landbruk(husdyr), bil og skipstrafikken er jo de virkelige store synderne.
F.eks brenner flaggruten mellom Stavanger - Bergen ca 4 tonn med diesel (1t/timen) men flyet klarer seg med under 1 tonn på hele samme strekning.
Greit nok, vi er på et flyforum, men allikevel føler jeg at vi kan finne på å kritisere fly en gang i blant også.
Det er riktig at båt forurenser ganske mye, men fly er vel verstingen. At det går fly mellom Bergen og Kristiansand synes jeg er litt merkelig. Tog bruker 3 timer på denne strekningen. Fokker`n bruker 40 minutter, og da kommer flybuss, ventetider osv. i tillegg.
Dyr forurenser også mye. Èn ku slipper ut 100 kg Co2 daglig om jeg ikke husker rett. Kan vi ikke alle slutte å drikke melk og spise ost, så blir det mindre utslipp? Det er mye man kan gjøre. Redusering av reiser og endring av kosthold er noe man kan gjøre. Jeg som har hatt rundt 50 flyturer det siste året skal vel ikke si at jeg har gjort så mye selv for å forhindre utslipp, men jeg tror alle bør tenke seg om to ganger før man bestiller en flytur.
Tog på tre (!!) timer mellom Bergen og Kristiansand. Den togruta skulle jeg gjerne sett.