• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Regner med dere synes det er innafor å fly via Amsterdam når jeg skal til London

Regner med dere synes det er innafor å fly via Amsterdam når jeg skal til London

I november skal jeg til London for å se ATP sluttspillet i tennis. Jeg har vært et utal ganger både på Gatwick og Heathrow og fikk lyst til å prøve noe nytt. Nemmelig London city Airport. Og siden det ikke lenger er direkte flygninger fra OSL til LCY så falt valget på å fly med KLM via Amsterdam.

Re: Regner med dere synes det er innafor å fly via Amsterdam når jeg skal til London

Absolutt. Fløy Oslo - Bergen via SMS på mandag:)

Re: Regner med dere synes det er innafor å fly via Amsterdam når jeg skal til London

Det stemmer på en prikk!
AMS må vite :D

Det er en voksen mileagerun.. :-D

Attachments

• OSLSMSBGO.png
    OSLSMSBGO.png
    364.4 KB · Views: 582

Og for å svare på tådstarter: Selvsagt er det innafor.

Det morsomme med å fly AMS-LON er tidsforskjellen. Fløy AMS-LCY en gang, og tror jeg var om bord i DLR-toget fra LCY mot sentrum "før" jeg tok av fra AMS.

I november skal jeg til London for å se ATP sluttspillet i tennis. Jeg har vært et utal ganger både på Gatwick og Heathrow og fikk lyst til å prøve noe nytt. Nemmelig London city Airport. Og siden det ikke lenger er direkte flygninger fra OSL til LCY så falt valget på å fly med KLM via Amsterdam.

Helt innafor. Jeg fløy til LCY via FRA for noen år siden. Ganske spektakulær innflyving.

Retur var LHR-FRA-SVG. Kunne godt tenke meg å teste utreise fra LCY en gang jeg har anledning også.

Og for å svare på tådstarter: Selvsagt er det innafor.

Det morsomme med å fly AMS-LON er tidsforskjellen. Fløy AMS-LCY en gang, og tror jeg var om bord i DLR-toget fra LCY mot sentrum "før" jeg tok av fra AMS.

Takk, ja er litt spes den der ja. Lander før du tar av.

Last edited:

Helt innafor. Jeg fløy til LCY via FRA for noen år siden. Ganske spektakulær innflyving.

Retur var LHR-FRA-SVG. Kunne godt tenke meg å teste utreise fra LCY en gang jeg har anledning også.

Takker, er det utsikten like spektakulæ uansett side man sitter på?

Skal fly LCY begge veier.

Takker, er utsikten like spektakulær uansett hvilken side man sitter på?

Kommer an på vind-/baneretningen. Jeg har inntrykk av at de enten kommer ganske rettlinjet inn østfra og da spiller det ikke så stor rolle, eller sirkler på sydsiden for landing fra vest. I så fall får du bra utsikt på begge sider, men kanskje hakket bedre hvis du sitter på venstre side. (A-setet)
Så er det jo også opp til været på den aktuelle dagen hvorvidt utsikten blir bra eller ikke...

Konklusjon: bestill A-sete og håp på det beste. God tur!

Kommer an på vind-/baneretningen. Jeg har inntrykk av at de enten kommer ganske rettlinjet inn østfra og da spiller det ikke så stor rolle, eller sirkler på sydsiden for landing fra vest. I så fall får du bra utsikt på begge sider, men kanskje hakket bedre hvis du sitter på venstre side. (A-setet)
Så er det jo også opp til været på den aktuelle dagen hvorvidt utsikten blir bra eller ikke...

Konklusjon: bestill A-sete og håp på det beste. God tur!

Tusen takk, har i utgangspunktet bestilt 7A så da beholder jeg det setet.

Helt innafor, og en artig flyplass. Jeg har dessverre ikke fått landet der, da min omvei via ZRH (fra OSL) ble diverted til LHR.

Selvsagt innenfor. Har fløyet til den flyplassen noen ganger, fin innflyvning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back