Regler for import av fly

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hvis du kjøper en Piper eller Cessna i USA til 1 mill. kroner, hva vil da den totale prisen bli ferdig registrert på LN registeret? (trenger ikke å ta med frakt kostnader)

Replying to Topic 'Regler for import av fly'

Blir vel + 25% mva og noen lapper for reg, ingen særavgifter som for bil og båt.

Det er egne regler for innførsel av luftfartøy, og Tilsynet er vel rette instans for å sjekke hva som gjelder. Ellers er det så vidt jeg vet et samarbeid mellom amerikanske og norske luftfartsmyndigheter som gjør at papirmøllen omkring godkjenninger er sterkt forenklet.

Planer om transatlantisk? :)

Takk for svar! Jeg får undersøke med LT, og sjekke om BSL har noe om dette. Viktig å ha papirene i orden :)

Synes at 25% av kjøpesummen er en del, men vil vel også få refundert den amerikanske moms som er rundt 5 - 6 % ??

Jeg kan spørre inne på Twin-Otter tråden, siden de er midt oppe i den prosessen.

Originally posted by MountainDew

Synes at 25% av kjøpesummen er en del, men vil vel også få refundert den amerikanske moms som er rundt 5 - 6 % ??

De skal normalt ikke ta "moms" på eksport. Men kanskje det er forskjellig fra stat til stat.

Back